Gå til innhold

Hvor feig er jeg om jeg gjør dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg haaaater å snakke om følelser osv i et forhold. Ordene stopper i munnen på meg å nå skulle jeg sagt ifra til kjæresten min om noe jeg føler ang forholdet. Er det feigt å ta samtalen på melding? Jeg klarer å formulere meg bedre å samtidig slipper jeg å plutselig begynne å gråte (som jeg gjør om jeg snakker om noe følelsesmessig) sånn at jeg oppfattes som ei som bruker tårer for å få viljen min eller noe. Det er så vondt å ikke kunne si ting rett ut, men forholdet er såpass nytt så jeg er ikke 100% trygg enda..

Han er klar over at jeg sliter med å snakke om ting by the way.

Anonymous poster hash: 5303e...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ett brev er bedre?

Forstår det er vanskelig men når man er i et forhold så syns jeg man skal kunne ta det sure stegt å snakke sammen ansikt til ansikt. Sms er veldig upersonlig noe man ikke bruker for å ta opp viktige samtaler om forholdet. Mener jeg hvertfall..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ett brev er bedre?

Forstår det er vanskelig men når man er i et forhold så syns jeg man skal kunne ta det sure stegt å snakke sammen ansikt til ansikt. Sms er veldig upersonlig noe man ikke bruker for å ta opp viktige samtaler om forholdet. Mener jeg hvertfall..

Jeg er veldig enig med deg. Men dette er et veldig stort problem for meg så jeg må bli helt trygg på han før jeg føler at jeg klarer å formulere meg riktig. Men om jeg sier det på brev så blir det jo til at jeg må se han lese det eller noe :s

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg. Men dette er et veldig stort problem for meg så jeg må bli helt trygg på han før jeg føler at jeg klarer å formulere meg riktig. Men om jeg sier det på brev så blir det jo til at jeg må se han lese det eller noe :s

Anonymous poster hash: 5303e...911

Du kan jo gi det til han og gå ut en tur imens, vet ikke om det blir litt kleint, det kommer vell an på hva du vil si til han. Brev er søtt hvis du skal si hvor glad du er i han, men hvis dere sliter og du skal dumpe han eller noe annet så syns jeg nesten at du må hoppe i det. Neste gang vil det bli lettere for deg å ta opp det som plager deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gi det til han og gå ut en tur imens, vet ikke om det blir litt kleint, det kommer vell an på hva du vil si til han. Brev er søtt hvis du skal si hvor glad du er i han, men hvis dere sliter og du skal dumpe han eller noe annet så syns jeg nesten at du må hoppe i det. Neste gang vil det bli lettere for deg å ta opp det som plager deg..

Skal ikke dumpe han, da hadde jeg gjort det face 2 face så klart :)

Men jeg må si til han at jeg feks trenger litt mer anerkjennelse enn han gir meg nå, det er et kyss om dagen liksom... Fordi han må føler jeg av og til. Men han er veldig seriøs om forholdet så det er ikke det at han ikke vil ha meg.

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke dumpe han, da hadde jeg gjort det face 2 face så klart :)

Men jeg må si til han at jeg feks trenger litt mer anerkjennelse enn han gir meg nå, det er et kyss om dagen liksom... Fordi han må føler jeg av og til. Men han er veldig seriøs om forholdet så det er ikke det at han ikke vil ha meg.

Anonymous poster hash: 5303e...911

Jeg er sikker på at du får en mye bedre samtale utav han og vil føle deg mye bedre om du tar det med han direkte :) men om du absolutt kvier deg så ta det på sms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også truffet en sånn kar. Viser lite følelser og passion men sier han vil ha et seriøst forhold.

Jeg har tenkt å treffe han litt til men fortsette å se meg rundt etter noe som gir meg det jeg ønsker i et forhold. En som viser ordentlig at han er interessert.



Anonymous poster hash: 340da...0a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du får en mye bedre samtale utav han og vil føle deg mye bedre om du tar det med han direkte :) men om du absolutt kvier deg så ta det på sms

Ja gjør nok det. Men hvordan starter man en sånn samtale? Jeg har alltid unngått sånne ting fordi jeg syns det er helt uutholdelig!

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke dumpe han, da hadde jeg gjort det face 2 face så klart :)

Men jeg må si til han at jeg feks trenger litt mer anerkjennelse enn han gir meg nå, det er et kyss om dagen liksom... Fordi han må føler jeg av og til. Men han er veldig seriøs om forholdet så det er ikke det at han ikke vil ha meg.

Anonymous poster hash: 5303e...911

Av erfaring ender ting opp med å bli lettere å si og snakke om face2face enn på melding, selvom en sms virker mye lettere. Jeg lover deg, man får så mye mer ut av en samtale enn et par sms frem og tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring ender ting opp med å bli lettere å si og snakke om face2face enn på melding, selvom en sms virker mye lettere. Jeg lover deg, man får så mye mer ut av en samtale enn et par sms frem og tilbake.

Gode råd tiø hvordan jeg starter en sånn samtale? Tenkte jeg kunne ta det i kveld, men jeg syns sånne ting blir så kleint når begge sitter med øynene på tv'en

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd tiø hvordan jeg starter en sånn samtale? Tenkte jeg kunne ta det i kveld, men jeg syns sånne ting blir så kleint når begge sitter med øynene på tv'en

Anonymous poster hash: 5303e...911

Det beste er jo bare å si at "du, jeg må snakke med deg om noe. Dette er viktig for meg" også kan du forklare det du skal si. Hvis du syns det er vanskelig, som du har uttrykt, kan du for eksempel si at du ikke vil han skal si noe før du er ferdig, så du får sagt alt du skal og ikke risikerer å bli lei deg hvis han sier noe og sånn. Jeg har fått med meg at det handler om at du savner litt mer nærhet og kos? Isåfall, ta det opp på en positiv måte, ikke som "du gjør noe gærent" liksom. Forklar at du er så utrolig glad i når han også viser at han vil ha deg, og at du syns det er deilig når han kysser deg ut av det blå. For veldig mange er dette kjempeviktig i forholdet, inkludert meg! Så jeg skjønner godt hva du mener. Håper det ordner seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo bare å si at "du, jeg må snakke med deg om noe. Dette er viktig for meg" også kan du forklare det du skal si. Hvis du syns det er vanskelig, som du har uttrykt, kan du for eksempel si at du ikke vil han skal si noe før du er ferdig, så du får sagt alt du skal og ikke risikerer å bli lei deg hvis han sier noe og sånn. Jeg har fått med meg at det handler om at du savner litt mer nærhet og kos? Isåfall, ta det opp på en positiv måte, ikke som "du gjør noe gærent" liksom. Forklar at du er så utrolig glad i når han også viser at han vil ha deg, og at du syns det er deilig når han kysser deg ut av det blå. For veldig mange er dette kjempeviktig i forholdet, inkludert meg! Så jeg skjønner godt hva du mener. Håper det ordner seg!

Det er akkurat sånn det er. Han er liksom ikke så intim så han tenker vel ikke over det. Å kan vel tenke sånn at hvis han ikke syns det er så farlig eller ikke vil snakke om sånt på en skikkelig måte så er han vel ikke noe for meg.

Må si jeg er glad for å ha dere på kg når det gjelder sånne ting. Dere setter ting i et annet lys :) takk!

Anonymous poster hash: 5303e...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat sånn det er. Han er liksom ikke så intim så han tenker vel ikke over det. Å kan vel tenke sånn at hvis han ikke syns det er så farlig eller ikke vil snakke om sånt på en skikkelig måte så er han vel ikke noe for meg.

Må si jeg er glad for å ha dere på kg når det gjelder sånne ting. Dere setter ting i et annet lys :) takk!

Anonymous poster hash: 5303e...911

Nettopp. Hvis han er glad nok i deg, og vil være sammen med deg, så regner jeg med at han vil klare å gi et par ekstra nuss fordi han vet at det gjør deg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Ikke nødvendigvis feig men svært dum. 70\80 % av vår kommunikasjoner non verbal. Altså tonefall, kroppspråk etc. Dermed er det stor sjans for at ting blir misforstått over mld.

Dessutengjør du deg delv en bjørnetjeneste med å ta den " enkle" veien. Se på det som en øvelse så vil samtaler blir lettere i framtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Og før noen av kaklegjengen går til angrep for at jeg kalte ts dum så la meg pressisere at handlingen er dum ikke nødvendigvis ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke nødvendigvis feig men svært dum. 70\80 % av vår kommunikasjoner non verbal. Altså tonefall, kroppspråk etc. Dermed er det stor sjans for at ting blir misforstått over mld.

Dessutengjør du deg delv en bjørnetjeneste med å ta den " enkle" veien. Se på det som en øvelse så vil samtaler blir lettere i framtiden

Ja du sier noe der. Uff som jeg gruer meg. Men da får jeg vel evt en bekreftelse også på hvor forholdet er :)

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Ja du sier noe der. Uff som jeg gruer meg. Men da får jeg vel evt en bekreftelse også på hvor forholdet er :)Anonymous poster hash: 5303e...911

Tror ikkedeterstort å bekymre seg over. Det er ikke enstor sak det du ber om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikkedeterstort å bekymre seg over. Det er ikke enstor sak det du ber om :)

Nei er jo ikke det :) er et par andre ting også som jeg har gått å bært på, men jeg tar det "minst farlige" først å ser hvor jeg havner :)

Anonymous poster hash: 5303e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Nei er jo ikke det :) er et par andre ting også som jeg har gått å bært på, men jeg tar det "minst farlige" først å ser hvor jeg havner :)Anonymous poster hash: 5303e...911

Sikkert god strategi det:) kan likegodt gjøredet først som sist. God kommunikasjon er alfa omega for å få etvelfungerende forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...