Gå til innhold

Hjelpe meg vær så snill...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med henvisning til psykolog betaler du bare egenandel og får frikort når du når et visst beløp.

Det er snakk om 2105 kroner.

Sett i gang snarest, det kan være litt ventetid.

Anonymous poster hash: 6af78...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal nok få satt i gang et eller annet snart. Jeg bare håper at frykten min er irrasjonell og det finnes hjelp mot det. Noe forslag til hva jeg kan gjøre i mellomtiden? Kanskje dere kan hjelpe meg hvordan jeg forholder meg til angsten.

Ts

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk rasjonelt over frykten. *Gir dette mening , vet han hvor jeg bor, har han gjort meg noe før, er han så besatt av meg at han ville reist helt hit for å skade meg, er jeg så spesiell at han skal bruke tid på akkurat meg og ikke andre?. Sånne rasjonelle ting er angstens fiende.

Selvom han var voldelig mot andre betyr ikke dette han vil være det mot en han er glad i. Har du fått henvisning til dps? Husk å forklare legen ordentlig hva problemet er. Gjerne overdriv. Vet om mange som blir satt i laaaang kø eller får kun 4 uker osv hos psykologen fordi de syns det var flaut å si hvor ille det egentlig var så de pyntet litt på det. Lykke til TS håper du kommer deg ut av dette. Men Vær så snill gjør noe med det å vente på at det går over som du nevner det skjer ikke kroppen glemmer ikke. Derfor er du enda redd han. Kroppen din husker at han har gjort deg redd før da dere var sammen. Pga en handling, et ord, et blikk eller hva som helst. Om det som skremte deg i virkeligheten var farlig vet jeg ikke. Men ikke gå rundt og vær redd resten av livet når vi har et tilbud her i landet med tilnærmet lik gratis psykologhjelp

Anonymous poster hash: 4163b...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte vold mot meg også og ikke bare mot andre. Og ja han vet hvor jeg bor og hvor jeg jobber. Han vet til og med hvem samboeren min er. Så han vet det meste. Og det har går 3 år siden bruddet.

Ts

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å blokkere ut angsten og de vonde tankene ved å kansellere dem. Hver eneste gang det kommer opp en frykttanke så ser du for deg at du setter et stort kryss over dem og tenker "slett, slett, slett". Og fokuser på pusten din. Dype pust inn og ut. Ved første utpust tenker og ser du for deg tallet 3 - tre ganger, på andre utpust tenker og ser du for deg tallet 2 - tre ganger, og ved tredje utpust tenker og ser du for deg tallet 1 - tre ganger. Gjenta hvis det ikke hjelper første gangene.

Det er supervanskelig til å begynne med, men så kommer du inn i det etterhvert. I hvert fall nok til at du får det bedre enn du har det nå.

Evt. bytt ut de vonde tankene med gode. Hver eneste gang du får en vond tanke så blir du bevisst den og snur den til noe positivt.

En tredje ting du kan prøve er meditasjon. Massevis av meditasjoner på youtube du kan høre på som kan roe deg ned i stressa situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for deres svar, dette setter jeg stor pris på :)

Jeg skal prøve å jobbe med meg selv ang dette. Er bare så vanskelig å slutte å tenke på dette. Han brukte tross alt vold mot meg, det er skremmende med tanke på at han var jo glad i meg også. Men er nok sjalusien som utløste det og sjalu mannfolk som kan ty til vold er vel ikke ble å spøke med? Vurderer voldsalarm, men ikke sikker jeg får det. Og samtidig så blir det litt voldsomt med tanke på mitt nye forhold :/

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for deres svar, dette setter jeg stor pris på :)

Jeg skal prøve å jobbe med meg selv ang dette. Er bare så vanskelig å slutte å tenke på dette. Han brukte tross alt vold mot meg, det er skremmende med tanke på at han var jo glad i meg også. Men er nok sjalusien som utløste det og sjalu mannfolk som kan ty til vold er vel ikke ble å spøke med? Vurderer voldsalarm, men ikke sikker jeg får det. Og samtidig så blir det litt voldsomt med tanke på mitt nye forhold :/

Ts

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...