Gå til innhold

Hjelpe meg vær så snill...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt tom. Jeg har skrevet veldig mye om denne eksen min som jeg er redd for. Jeg prøvde å ringe krisesenter, snakket med psykolog og venner. Alle sier det samme. "Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for", vel det hjelper ikke. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Føler jeg blir helt gal og paralysert av frykten og bekymringen og folk rundt meg sier "ikke tenk på det", "det ordner seg sikkert" Hallo? Ordner seg sikkert? Jeg skulle ønske denne mannen var dø så redd er jeg han. Hvordan kan folk ta så lett på det. Hvorfor er det ingen som tar frykten min på alvor? Jeg hae vært redd han i snart 3 år og jeg har til og med sagt det til han!! Han prøvde å berolige meg med at han kommer aldri til å gjøre meg noe. Men herregud så dum jeg er, han ville jo ikke skrevet det på Facebook om han så hadde planer om å gjøre meg noe, og det sier jo i seg selv. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg lever ikke, jeg bare eksisterer. Jeg vil ha denne mannen vekk fra tankene mine og helst vekk ifra dette samfunnet. Jeg kommer alltid til å være redd han så lenge han lever.

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til en psykiater. Det er åpenbart at problemet ligger i hodet ditt.

Anonymous poster hash: d6878...5dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har snakket med psykolog og venner og har hatt flere innlegg her og til og med eksen din sier at han ikke skal gjøre deg vondt....

... hva mer kan noen si eller gjøre på et forum?

... hvor mye mer hjelp kan du få fra noen her?

Du MÅ jo bare gjøre noe med livet ditt for å slippe å gå og ha det vondt. Uansett hva som skjer - det ene eller det andre - så tror du jo ikke på noen som sier at du er trygg.

Frykten ligger i hodet ditt, den er ikke rasjonell eller reell, men det hjelper ikke om alle i hele verden sier det til deg, for du kommer til å fortsette å være redd uansett hvis du ikke GJØR noe med det.

Hva sa psykologen da? Og hvorfor får du ikke mer hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen er tidligere dømt for vold opptil to ganger. Han er impulsiv og aggressiv. Føler han psykisk ustabil også. Og han har faktisk vært på døren til folk tidligere for banke de opp. Det gjaldt ikke kvinner han var i lag men likevel? Det er ikke rart det skremmer meg?

Psykologen sa hvorfor jeg har frykt men det vet jeg godt selv, var der bare en gang men føler jeg ikke har råd til å gå til

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har penger til psykolog, har du så lav inntekt at du har rett på sosialhjelp? Lege og psykolog dekkes av Nav dersom du ikke har inntekt selv. Har selv jobbet i Nav i mange år. Dette er viktig å prioritere penger på uansett. Forferdelig for deg å ha konstant redsel og frykt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om du har kontakt med ham ennå? Ser du skriver Facebook bl.a. Virker han truende over facebook? Er du redd for å slette ham fra facebook/blokkere ham? Hvorfor har du ham der ennå? Og på tlf evt.

Hjelp meg å forstå den biten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor har du kontakt med han om du er så redd for han?



Anonymous poster hash: f5fa7...bb6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst å være en nav snylter. Jeg har en jobb og meg og samboeren min har nettopp kjøpt hus. Vi er ikke fattige. Men det er klart jeg må legge ut ekstra for psykolog hjelp. Og hvorfor tror ikke du at jeg bør kanskje være redd han? Det er bare 2,5 år siden det ble slutt og vi har hatt kontakt pga vi hadde felles hund som vi endelig solgt for 6 måneder siden. Men jeg føler han flørter med meg og sist har han sagt at han vil ha kontakt videre og vil jeg skal drite i kjæresten min. Jeg ble redd han ville ødelegge for oss. Han var full da han sa det men uansett, det er noe som ikke stemmer med denne mannen.

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venn med han på Facebook. Men jeg tør ikke blokkere han pga jeg er redd det vil provosere han til å oppsøke meg hjemme. Jeg har sagt i fra at jeg ikke vil ha kontakt så jeg må bare vente og se om han skriver noe. Men vi hadde kontakt fordi vi måtte og han har aldri truet meg. Men har ikke noe å ha kontakt for nå da. Men jeg føler at han fortsatt ønsker kontakt. Og det er ekket,

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme med min psycho ex men jeg kontaktet han aldri.

Jeg var redd i 3 år også fordi jeg foret denne frykten hver dag med å lage bilder inni hodet mitt om hva som kunne skje.

Du må slutte å forestille deg ting!

Jeg bestemte meg for å ikke være redd og etter lang tid så gav det seg.

Det vil gå over!

Anonymous poster hash: 46286...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere sagt enn gjort å ikke lage bilder i hodet. Og værste av alt, hvordan kan jeg egentlig vite det ikke skjer noe? Nå er det mest sannsynlig slutt på all kontakt, jeg bare håper han aldri sender meldinger eller noe som helst. Har du blokkert din eks? Tok han noensinne kontakt med deg etter brudd?

TS

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kuttet all kontakt med en gang. Blokker han fra fb, kjøp deg vakthund og se om han kommer til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du brutt kontakten med han? og hva med å flytte? nevner også at du kan skjule opplysninger om deg via tlf nr, eller på nettet så ingen får søkt opp tlf nr ditt slik at ingen kan finne info om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brutt kontakt med han nå ja. Har ikke hørt noe på en uke. Og det er ikke bare til å flytte heller. Jeg og samboeren har nett kjøpt hus! Hvor skal jeg liksom flytte? Og hvordan får jeg opplysningene mine skjult ?

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakter du ikke politiet i samme slengen når du er så redd? Der finnes det mulighet for voldsalarm, men da må det være reell fare. Men hvis han er dømt for vold flere ganger så kan det jo hende de ser faren?

Jeg tror ikke du kommer langt med det da du, ettersom jeg forstod, var med han for tre år sia og han enda ikke har gjort noe. Psykolog er nok hjelpen for deg slik at du kan komme deg over skrekken og paranoiaen. Og navsnylter er du ikke bare fordi du får hjelp til psykolog. Det er slike ting du betaler skatt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blokker han på alle steder han kan finne på å kontakte deg. Hvis han kommer på døra hos deg så ringer du politiet og får sperret han inn.

Jeg skjønner at du er redd, men du må ta tak i livet ditt.

Å få henvisning til psykolog er lurt og du betaler bare opp til en viss sum før du får frikort. Du har råd til å bli kvitt frykten, det er helsa di det er snakk om. Investering.

Jeg lurer fortsatt på hva du tror noen her på forumet kan hjelpe deg med når du har vært så redd så lenge og snakket med venner og psykolog osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt sist gang du skrev - og jeg må gjenta det jeg sa da: Du er nødt til å gå til psykolog eller lignende for å bearbeide eventuelle traumer du sitter igjen med fra forholdet, og for å lære deg å leve med disse tankene. Det eneste du kan kontrollere i denne situasjonen er hvordan du forholder deg til han - her og nå. Du kan ikke forberede deg på at noe eventuelt skal skje ved å gå og tenke på det og lage skrekkscenarioer inne i hodet ditt. Du kaster bort livet ditt med dette - og har du ikke egentlig ofret nok til denne mannen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok veldig passiv av frykten og depresjonen. Det å ta tak i noe er et ork i seg selv. Jeg vet at jeg burde gjøre noe med dette. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne. Å gå til politiet føler jeg ikke kommer til å hjelpe. Han har ikke truet meg så ergo er det ikke en reel fare. Å gå med voldsalarm blir litt vel drøyt når jeg har ny kjæreste og vi etablert oss i nytt hus? Jeg går egentlig rundt og bare håper på at dette går over av seg selv.

Når det går noen år så kommer jeg nok til å legge dette bak meg. Jeg vet bare ikke hvor jeg har fyren når vi snakket sammen. Jeg har selvfølgelig brutt all kontakt nå og kommer aldri til å kontakte han igjen. Hadde dere stolt på det han sa? Han ønsket meg lykke til og sa han aldri ville finne på å forstyrre livet mitt. Skal jeg bare tro han inntil det motsatte er bevist? Og hva hvis det er for sent dersom jeg bare stoler på han? Han holdt ikke et eneste ord som han lovet tidligere og da vi var i lag. Han var rett og slett full i dritt og alt han sa var bare pisspreik. Så hvordan kan jeg stole på han nå ?

Anonymous poster hash: 0aea3...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakter du ikke politiet i samme slengen når du er så redd? Der finnes det mulighet for voldsalarm, men da må det være reell fare. Men hvis han er dømt for vold flere ganger så kan det jo hende de ser faren?

Vår så vennlig å ikke oppfordre personer med borderline forfølgelsesvanvidd til å plage politiet.

Anonymous poster hash: d6878...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...