Gå til innhold

Har lovet kjæresten min å slutte med hasj men det er så vanskelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg, men som tidligere nevnt i tråden er et av hovedargumentet for legalisering at man ikke kan bli avhengig av hasj/marihuana, og hvis trådstarter ikke beskriver en avhengighet, hva er da problemet?

Anonymous poster hash: dc27a...8f3

Men når hun er i ferd med å sprekke på grunn av at hun ikke har brukt hasj på et halvt år, hva er det da?

Anonymous poster hash: d2e4b...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

f9c, nå må du bestemme deg for om du ønsker å gjøre dette om til en legaliseringstråd eller ikke. Du kan ikke fortsette å kaste rundt deg med påstander om hasj og forvente at ingen skal arrestere deg på dem. Gå inn i en av de allerede eksisterende legaliseringstrådene du henviser til og ta denne diskusjonen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har virkelig små problemer her i livet.



Anonymous poster hash: 85628...d73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig flink som har klart å kutte ut så langt:) Det er naturlig at man blir fristet til å sprekke når man har brukt et rusmiddel så lenge og så slutter. Jeg synes du skal snakke med kjæresten din om disse følelsene, slik at du kan få støtte fra ham. Kanskje han kan bli med på fester, i allfall for en periode, slik at fristelsen til å prøve ikke blir så stor?

Hvis du røyker bak ryggen hans og lyver om det vil det garantert skape mye problemer i forholdet og han vil nok slite med å stole på deg igjen senere.

Lykke til:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det var jo en veldig relevant sammenlikning. :rolleyes:

Anonymous poster hash: f7a29...883

Faktisk så var det det. Jeg er imot hasj som rusmiddel og alt det der, men jeg har røkt vanlig tobakk før og snuser den dag idag. Og slutte med en uvane er ikke lett. Det betyr ikke at TS er rusmisbruker bare fordi hun savner hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du i det hele tatt forskjellen på naturlig og syntetisk? :-)

Forhåpentligvis får vi snart et lovlig marked så folket kan bli beskyttet mot farlig dritt som noen har mikset opp i garasjen sin.

Ja. Og hva i alle dager har det med saken å gjøre?? Kjenner (voksne) folk som bare røyker "grønt"/marihuana. Om du trur de ikke har problemer så tar du feil. De som snakker om hasj/cannabis som ufarlig er uvitende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste var fra tidlig ungdom bevandret i både det ene og det andre når det gjelder rusmidler. Nå hadde han sluttet to mnd før vi startet å date men han har selv sagt at eneste grunnen til at han fortsatt er nykter er pga meg. Han har også sluttet helt å feste da dette var et naturlig sted å ruse seg. Så fremt du ikke er trygg på deg selv bør du unngå situasjoner der du veit du kan sprekke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkesjokolade er ikke akkurat noe man får en rus av. Det inneholder heller ikke stoffer som kan gjøre at man hallusinerer. Så hva har egentlig melkesjokolade og hasj til felles?

Anonymous poster hash: 92973...f58

Man får ikke hallusinasjoner av hasj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke hallusinasjoner av hasj..

Det kan forekomme ved svært høye doser.

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er politi og synes såklart det er en uting. Og han krever at jeg skal slutte hvis vi skal bli seriøse sammen. Og det forstår jeg jo. Jeg har røyket hasj på fest jevnlig siden jeg var 20. Er 30 nå.. Jeg er høyst normalfungerende med en høyere stilling så jeg tar tydeligvis ikke skade av det. Har vært hasjfri i et halvt år nå og merker savnet mer og mer:( var på fest i går og så nære ved å ta. Men lot være pga kjæresten. Men føler at jeg kommer til å sprekke snart..

Anonymous poster hash: 56872...a96

Hasj er bedre enn alkohol. Dump kuken!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: ed95e...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj er bedre enn alkohol. Dump kuken!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: ed95e...5d2

Hvorfor skal dine subjektive preferanser styre hennes liv og hennes valg?

Hvorfor setter du to substanser som ikke er direkte sammenlignbare opp mot hverandre?

Hvorfor synes du hasj er viktigere enn at ts har en stabil og god kjæreste?

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste som kommenterer her, har aldri tatt seg en røyk.

Hasj er ikke farlig, slettes ikke.

Jeg har prøvd forskjellige typer hasj, men totalt bare 5 ganger. Er 42 år gammel mann.

Stoffet fikk meg bare til å slappe godt av, i motsetning til alkohol, som gjør meg gira, stressa og til tider vanskelig å ha med å gjøre.

Jeg er ingen tilhenger av hverken det ene eller det andre, men ut i fra egen erfaring så mener jeg at folk er uvitende. Hasj er tobakk, ja - det er ramaskrik i Norge pga. røyking røykeloven.

Innen 20 år er hasj/marihuana lovlig i Norge.

Hasj er ikke farlig, ikke heller lakris piper.

Alkohol er FARLIG.



Anonymous poster hash: ed95e...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper de fleste som kommenterer her, har aldri tatt seg en røyk.Hasj er ikke farlig, slettes ikke.Jeg har prøvd forskjellige typer hasj, men totalt bare 5 ganger. Er 42 år gammel mann.Stoffet fikk meg bare til å slappe godt av, i motsetning til alkohol, som gjør meg gira, stressa og til tider vanskelig å ha med å gjøre.Jeg er ingen tilhenger av hverken det ene eller det andre, men ut i fra egen erfaring så mener jeg at folk er uvitende. Hasj er tobakk, ja - det er ramaskrik i Norge pga. røyking røykeloven.Innen 20 år er hasj/marihuana lovlig i Norge.Hasj er ikke farlig, ikke heller lakris piper.Alkohol er FARLIG. Anonymous poster hash: ed95e...5d2

Det kan du jo gjerne innbille deg.

Jeg tar imot folk som har trodd det på jobb. De har veldig store problemer. Alle har hatt "full kontroll" - men så hadde de visst ikke det allikevel.

Hasj har store skadevirkninger ved regelmessig bruk. De kommer snikende, og brukeren merker det som oftest ikke selv før det er gått veldig langt.

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme båt som ts. Har en god utdannelse / jobb, er aktiv og holder på med mye på fritiden. Har en fin balanse i livet men jeg er jo en narkoman skal vite! Fordi jeg liker et blås enn og annen helg. Har et ønske om å finne en jente som er likesinnet, en som jeg kan nyte god mat og musikk sammen med. En og annen gang.

Men hvor mange jenter har samme balansen selv? Hvor mange jenter kan tolerere at jeg tar et blås en og annen gang selv om de selv ikke gjør det? Jeg tror det er ytterst få. Og oddsen for å finne ei slik jente er nok forsvinnende liten.

Skjønner altså ts sin problemstilling veldig godt. Hun er en narkoman. Samfunnets ugress. Samme som meg. En velfungerende en eller ei spiller ingen rolle.

I det lange løp, hva er det beste ?

Har du så god kontroll du tror du har ? Det er som regel nære venner/familie som merker endringene, og ikke du selv.

Men alt dette vet du nok best selv. Dette med å ha en balanse i DITT liv.

Jeg røyker så lite at det ikke slår ut på urinprøve. Jeg får ikke røde øyne pga jeg røyker bare litt. Men jeg røyker nok til å nyte det jeg liker best, litt mere.. Ja.. Jeg får en rus. Jeg er en narkoman. En velfungerende en.. Enn så lenge ;)

Anonymous poster hash: c3dd7...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melkesjokolade er ikke akkurat noe man får en rus av. Det inneholder heller ikke stoffer som kan gjøre at man hallusinerer. Så hva har egentlig melkesjokolade og hasj til felles?

Anonymous poster hash: 92973...f58

Se hva jeg siterer: Hvis du har problemer med å slutte vil jeg si du har tatt skade av det.

Man har problemer med å slutte med så mangt, men det betyr ikke at man har tatt skade av det. Det var sammenligningen. Enkelt og greit. Om det er godteri, tv, ludo

Anonymous poster hash: 58130...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min røyker hasj, nesten daglig. Jeg gjør det veldig sjeldent, men når jeg ser hvor ofte han røyker, får jeg lyst til å slutte. Og at han skal slutte. Men, jeg vet at han kommer til å slutte etterhvert. Så jeg stresser ikke sånn sett. Bare det ikke går utover jobb og forhold :)

jeg har trua! På han, og på deg :)



Anonymous poster hash: a6ccb...d97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...