Gå til innhold

Har lovet kjæresten min å slutte med hasj men det er så vanskelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er politi og synes såklart det er en uting. Og han krever at jeg skal slutte hvis vi skal bli seriøse sammen. Og det forstår jeg jo. Jeg har røyket hasj på fest jevnlig siden jeg var 20. Er 30 nå.. Jeg er høyst normalfungerende med en høyere stilling så jeg tar tydeligvis ikke skade av det. Har vært hasjfri i et halvt år nå og merker savnet mer og mer:( var på fest i går og så nære ved å ta. Men lot være pga kjæresten. Men føler at jeg kommer til å sprekke snart..

Anonymous poster hash: 56872...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er politi og synes såklart det er en uting. Og han krever at jeg skal slutte hvis vi skal bli seriøse sammen. Og det forstår jeg jo. Jeg har røyket hasj på fest jevnlig siden jeg var 20. Er 30 nå.. Jeg er høyst normalfungerende med en høyere stilling så jeg tar tydeligvis ikke skade av det. Har vært hasjfri i et halvt år nå og merker savnet mer og mer:( var på fest i går og så nære ved å ta. Men lot være pga kjæresten. Men føler at jeg kommer til å sprekke snart..

Anonymous poster hash: 56872...a96

Hvis du har problemer med å slutte vil jeg si du har tatt skade av det.

Anonymous poster hash: f7a29...883

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lovet kjæresten din å slutte, slutter du.

Hadde jeg vært han, hadde jeg blitt veldig skuffet om jeg oppdaget at du hadde røyket igjen.

Men du har jo ikke gjort det enda, veldig bra! :)

Fortsett med å holde deg uten, jo lenger tid det går, desto lettere blir det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med å slutte vil jeg si du har tatt skade av det.

Anonymous poster hash: f7a29...883

Dersom alle som spiste melkesjokolade ble fortalt at de måtte slutte, hvor mange hadde greid det?

Anonymous poster hash: 58130...2fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle som spiste melkesjokolade ble fortalt at de måtte slutte, hvor mange hadde greid det?

Anonymous poster hash: 58130...2fc

For det var jo en veldig relevant sammenlikning. :rolleyes:

Anonymous poster hash: f7a29...883

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengighet er alltid vanskelig, enten det gjelder avhengighet til hasj eller til melkesjokolade :)

Det beste du kan gjøre for å unngå å komme i skade for å sprekke, er vel å holde deg borte fra situasjoner der det tidligere har vært naturlig for deg å røyke hasj. Eller, om du ikke ser det som holdbart å unngå fester i all fremtid, vurdere om du kan manipulere situasjonen der du vanligvis ville røyket, på en måte slik at du klarer å la vær. Feks. snakke med venner av deg som kanskje røyker slik at de kan gå vekk fra deg dersom de skal ta en blås, selv gå fra situasjonen, unngå alkohol da dette kan gjøre at en mister selvdisiplin, lese gjennom en liste du har lagd med alle punktene for hvorfor du ikke skal røyke osv.

Uansett, lykke til! Synes valget kjærlighet over rus, er meget fornuftig :)



Anonymous poster hash: c110c...af2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre for deg så er hasj ett ulovlig rusmiddel uansett om du ikke har tatt skade av det og i tillegg at han er politimann, sats på kjærligheten istedenfor rus!!

Ordner seg sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta deg en helgeferie i Amsterdam og kose deg med en blås. Der er det lov så da har vel ikke din politimann noen moralske innsigelser?

Melkesjokolade-eksempelet er meget relevant. Hvis sjokolade hadde blitt strengt forbudt i Norge så kan jeg garantere at folk hadde sneket seg ned på "sjokoladeplata" etter mørkets frembrudd for å tilegne seg "brunt" for ti kroner grammet.



Anonymous poster hash: d6eb0...eff
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle som spiste melkesjokolade ble fortalt at de måtte slutte, hvor mange hadde greid det? Anonymous poster hash: 58130...2fc

Melkesjokolade er ikke akkurat noe man får en rus av. Det inneholder heller ikke stoffer som kan gjøre at man hallusinerer. Så hva har egentlig melkesjokolade og hasj til felles?

Anonymous poster hash: 92973...f58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkesjokolade er ikke akkurat noe man får en rus av. Det inneholder heller ikke stoffer som kan gjøre at man hallusinerer. Så hva har egentlig melkesjokolade og hasj til felles?

Anonymous poster hash: 92973...f58

Feil. 20 kg sjokolade gir rus som er lik hasj

Anonymous poster hash: 56872...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta deg en helgeferie i Amsterdam og kose deg med en blås. Der er det lov så da har vel ikke din politimann noen moralske innsigelser?Melkesjokolade-eksempelet er meget relevant. Hvis sjokolade hadde blitt strengt forbudt i Norge så kan jeg garantere at folk hadde sneket seg ned på "sjokoladeplata" etter mørkets frembrudd for å tilegne seg "brunt" for ti kroner grammet. Anonymous poster hash: d6eb0...eff

Melkesjokolade er ikke et rusmiddel. Kan du ikke heller sammenligne hasj med tobakk f.eks eller med å be en alkoholiker om å slutte med alkohol?

Anonymous poster hash: 92973...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. 20 kg sjokolade gir rus som er lik hasj Anonymous poster hash: 56872...a96

Og hvor mange mennesker spiser 20 kg sjokolade på en gang?

Anonymous poster hash: 92973...f58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. 20 kg sjokolade gir rus som er lik hasj

Anonymous poster hash: 56872...a96

20 kg sjokolade, mot 20 kg hasj. Hvem tror du kommer best ut av det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melkesjokolade er ikke et rusmiddel. Kan du ikke heller sammenligne hasj med tobakk f.eks eller med å be en alkoholiker om å slutte med alkohol?

Anonymous poster hash: 92973...f58

Du har totalt misforstått avhengighetsbegrepet hvis du tror at det eneste man kan bli avhengig av er stoffer som gir kjemisk rus.

Anonymous poster hash: d6eb0...eff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 kg sjokolade, mot 20 kg hasj. Hvem tror du kommer best ut av det?

Det er vel 20 kg sjokolade mot drøye 1g hasj. Ikke noen tvil om hvem som kommer best ut av det.

Anonymous poster hash: d6eb0...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta deg en helgeferie i Amsterdam og kose deg med en blås. Der er det lov så da har vel ikke din politimann noen moralske innsigelser?Melkesjokolade-eksempelet er meget relevant. Hvis sjokolade hadde blitt strengt forbudt i Norge så kan jeg garantere at folk hadde sneket seg ned på "sjokoladeplata" etter mørkets frembrudd for å tilegne seg "brunt" for ti kroner grammet. Anonymous poster hash: d6eb0...eff

Superråd....

Et menneske ber om hjelp til å holde seg vekk fra hasj, og du forklarer hvordan hun kan legge til rette for å bruke? Slemt!

Hvorfor blander du inn moral? Det er ikke noe som helst som trenger et moralsk aspekt. Kjæresten hennes kan sette sitt arbeidsforhold i fare ved å ha en kjæreste som røyker hasj. Er ikke det god nok grunn til å be henne la være? Ingen har sagt noe om moral bortsett fra deg. Det er et standardargument og en hersketeknikk fra de som er for legalisering. I deres verden finnes ingen argumenter mot, bare moralsk indignasjon og hjernevasking.

Jeg kan tåle dumme diskusjoner - men at man skal gå aktivt inn for å få noen som ønsker å slutte til å fortsette misbruket, det tolererer jeg ikke.

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom alle som spiste melkesjokolade ble fortalt at de måtte slutte, hvor mange hadde greid det?

Anonymous poster hash: 58130...2fc

Jeg hadde greid det, siden jeg har ikke noen problemer med melkesjokolade. Jeg er ikke avhengig av det, og jeg kan fint leve et liv uten det. Det tenker jeg de fleste kan, de som ikke har noen problemer med dette. Uansett; veldig merkelig sammenligning.

Anonymous poster hash: d2e4b...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 20 kg sjokolade mot drøye 1g hasj. Ikke noen tvil om hvem som kommer best ut av det.

Anonymous poster hash: d6eb0...eff

Hvor får du da 20 kg sjokolade fra, hvis du sammenligner det med 1g hasj?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superråd....

Et menneske ber om hjelp til å holde seg vekk fra hasj, og du forklarer hvordan hun kan legge til rette for å bruke? Slemt!

Hvorfor blander du inn moral? Det er ikke noe som helst som trenger et moralsk aspekt. Kjæresten hennes kan sette sitt arbeidsforhold i fare ved å ha en kjæreste som røyker hasj. Er ikke det god nok grunn til å be henne la være? Ingen har sagt noe om moral bortsett fra deg. Det er et standardargument og en hersketeknikk fra de som er for legalisering. I deres verden finnes ingen argumenter mot, bare moralsk indignasjon og hjernevasking.

Jeg kan tåle dumme diskusjoner - men at man skal gå aktivt inn for å få noen som ønsker å slutte til å fortsette misbruket, det tolererer jeg ikke.

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

Ja, jeg går naturligvis ut fra at det er et moralsk aspekt her. Og som politimann er det helt naturlig at han ber henne følge norsk lov. Men han setter ikke sitt arbeidsforhold i fare ved at hun røyker hasj i Amsterdam.

Jeg fikk ikke inntrykk av at hun ønsker å slutte, men at hun føler at hun må siden kjæresten har forlangt det. Hvis hun faktisk ønsker å slutte så sier det vel seg selv at hun ikke skal reise til Amsterdam for en lovlig blås.

Anonymous poster hash: d6eb0...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går naturligvis ut fra at det er et moralsk aspekt her. Og som politimann er det helt naturlig at han ber henne følge norsk lov. Men han setter ikke sitt arbeidsforhold i fare ved at hun røyker hasj i Amsterdam. Jeg fikk ikke inntrykk av at hun ønsker å slutte, men at hun føler at hun må siden kjæresten har forlangt det. Hvis hun faktisk ønsker å slutte så sier det vel seg selv at hun ikke skal reise til Amsterdam for en lovlig blås. Anonymous poster hash: d6eb0...eff

Jeg tror faktisk du burde vurdere å slutte selv, siden du ikke klarer å se noe problematisk ved dette. Jeg skjønner fortsatt ikke hvor det er nødvendig å legge inn moralaspektet.

Videre synes jeg du skal holde deg langt vekk fra denne tråden, siden du har så liten respekt for ts og hennes valg.

Anonymous poster hash: e1d72...f9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...