Gå til innhold

Sint. Ung. Kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viser til innlegget fra dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2014/08/28/kultur/meninger/feminisme/mimir_kristjansson/kommentar/35012850/

Først skal det sies at ja! Jeg er 100 % for likestilling!! Men det er ikke alltid like lett når likestillingskampen ikke er genuin - når den fortsatt dreier seg mer om kvinnens rettigheter enn like rettigheter mellom menn og kvinner. Den lille bagatellen som irriterer meg grenseløst, som fortsatt bare blir avfeid som motargument er "husarbeidet"...

Kan noen fortelle meg definisjonen på husarbeid? For det er tydeligvis ikke slik at alt omkring huset tas med i denne definisjonen. Hva gjelder husvask, matlaging, klesvask (altså innenfor husets vegger) er noe man ønsker å fordele mer balanser mellom kjønnene i et forhold = Likestilling. Dette er helt ok!

Men hva skjer da med gressklipping, hjulskifte på bil - vask, bygge på huset, fikse fasaden…. Hvor havner dette arbeidet i diskusjonen? Tas ikke dette med fordi det allerede er likestillt? Er det faktisk slik at kvinner gjør disse tingene på lik linje som menn (generelt)?

Jeg ønsker virkelig en diskusjon som virkelig tar for seg hele bildet samtidig istedetfor en diskusjon som fremstå veldig ensidig!



Anonymous poster hash: 35650...71d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men helt ærlig: hvor mye tid i løpet av et år går med på hjulskifte på bil, bygge på fasade og fikse på huset?

Det eneste her som kan sammenlignes med matlaging, klesvask og innendørsvask er snømåking/plenklipping. Det andre er prosjekter som i hvert fall hjemme hos oss skjer ca hvert skuddår.

Og hvis vi skal ha med hele bildet kan vi like gjerne ta med ansvar for barnas timeplaner og aktiviteter, ansvar for å planlegge/kjøpe julegaver og ordne Luciakostymer, bake kake til skoleavslutningen... ;)

Jeg er prinsippet helt enig i at vi ikke kan kreve likestilling bare den ene veien. Skal vi dele på husvasken må vi også dele på plenklippen. Men mange av disse "uteoppgavene" skjer så sjelden at sammenligningen bare blir pussig, med mindre familien bor på et småbruk...



Anonymous poster hash: d9970...914
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det like vanlig at jeg vasker bil, skifter dekk og klipper plen som at han gjør det. Male huset/pusse opp gjør vi sammen.

Vi jobber 100% begge to. Så jeg mener det eneste rettferdige er at vi deler husarbeidet 50/50. Og det gjør vi også.

Edit: På kollegaene mine forstår jeg at dette ikke er så vanlig. Mannen tar ofte utarbeidet, hun innarbeidet. Da mener jeg mannen slipper billigst unna. Matlaging, husvask, klesvask osv tar mange flere timer per år enn plenklipping, dekkskift osv. Husarbeid tar fort en time eller tre til dagen hos oss. Aldri i livet om tilsvarende tid brukes på arbeid utendørs.

Endret av M1A
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1A, on 29 Aug 2014 - 20:46, said:

Hos oss er det like vanlig at jeg vasker bil, skifter dekk og klipper plen som at han gjør det. Male huset/pusse opp gjør vi sammen.

Vi jobber 100% begge to. Så jeg mener det eneste rettferdige er at vi deler husarbeidet 50/50. Og det gjør vi også.

Edit: På kollegaene mine forstår jeg at dette ikke er så vanlig. Mannen tar ofte utarbeidet, hun innarbeidet. Da mener jeg mannen slipper billigst unna. Matlaging, husvask, klesvask osv tar mange flere timer per år enn plenklipping, dekkskift osv. Husarbeid tar fort en time eller tre til dagen hos oss. Aldri i livet om tilsvarende tid brukes på arbeid utendørs.

Selvfølgelig er det eneste rettferdige at alt husarbeid deles likt. Anonymous poster hash: b0ed1...bf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i bygård sentralt i Oslo. Alt utvendig tas av innleide håndverkere/vaktmester/renholdere etc. Det min mann og meg har å fordele, er kun det daglige husarbeidet (+ henting i bhg og mathandling). Mannen min gjør minst like mye av dette arbeidet som jeg gjør. Vi har det fint sammen :-)

Anonymous poster hash: a483d...571

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Men helt ærlig: hvor mye tid i løpet av et år går med på hjulskifte på bil, bygge på fasade og fikse på huset?

Det eneste her som kan sammenlignes med matlaging, klesvask og innendørsvask er snømåking/plenklipping. Det andre er prosjekter som i hvert fall hjemme hos oss skjer ca hvert skuddår.

Og hvis vi skal ha med hele bildet kan vi like gjerne ta med ansvar for barnas timeplaner og aktiviteter, ansvar for å planlegge/kjøpe julegaver og ordne Luciakostymer, bake kake til skoleavslutningen... ;)

Jeg er prinsippet helt enig i at vi ikke kan kreve likestilling bare den ene veien. Skal vi dele på husvasken må vi også dele på plenklippen. Men mange av disse "uteoppgavene" skjer så sjelden at sammenligningen bare blir pussig, med mindre familien bor på et småbruk...

Anonymous poster hash: d9970...914

Ja, da kan alt det praktiske i forhold til barna tas med i regnestykket. Hvem kjøper barnas klær, utstyr og logistikk i hjemmet? Det er gjerne kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viser til innlegget fra dagbladet: http://www.dagbladet.no/2014/08/28/kultur/meninger/feminisme/mimir_kristjansson/kommentar/35012850/ Først skal det sies at ja! Jeg er 100 % for likestilling!! Men det er ikke alltid like lett når likestillingskampen ikke er genuin - når den fortsatt dreier seg mer om kvinnens rettigheter enn like rettigheter mellom menn og kvinner. Den lille bagatellen som irriterer meg grenseløst, som fortsatt bare blir avfeid som motargument er "husarbeidet"... Kan noen fortelle meg definisjonen på husarbeid? For det er tydeligvis ikke slik at alt omkring huset tas med i denne definisjonen. Hva gjelder husvask, matlaging, klesvask (altså innenfor husets vegger) er noe man ønsker å fordele mer balanser mellom kjønnene i et forhold = Likestilling. Dette er helt ok! Men hva skjer da med gressklipping, hjulskifte på bil - vask, bygge på huset, fikse fasaden. Hvor havner dette arbeidet i diskusjonen? Tas ikke dette med fordi det allerede er likestillt? Er det faktisk slik at kvinner gjør disse tingene på lik linje som menn (generelt)? Jeg ønsker virkelig en diskusjon som virkelig tar for seg hele bildet samtidig istedetfor en diskusjon som fremstå veldig ensidig! Anonymous poster hash: 35650...71d

Den dagen hvor hjulskift på bil må gjøres hver dag, hvor gresset må klippes hver dag og hvor man må bygge på huset sitt hver dag og mure etc hver eneste dag eller at man bruker like mye tid på dette gjennom et år som det man bruker på å vaske huset, lage middag, vaske klær etc. Du skjønner, selv for de verste rotekoppene blir det litt lite å vaske klær bare to ganger i året, slik du kan med å legge om dekkene på bilen. Selv for de verste rotekoppene blir det litt lite å bare vaske doen 2 ganger i året, og selv der begge jobber 100 % og har barn og en travel hverdag kan man ikke velge å bare lage middag om sommeren slik man kan med plenklipping.

Det at mannen ligger på sofaen og zapper på tv kontrollen igjennom hele året ellers men skryter av seg selv at man er "likestilt" fordi konen tar seg av logitikk, barn, middag, vask, støvsuging, tørking av støv, oppvask hver eneste forbanna dag året gjennom mens han klipper plenen 4 ganger om sommeren og raker litt løv på høsten samt skifter dekk på bilen og pusser opp fasaden på huset hvert 10. år det blir bare noe som er feil der altså. Sier meg enig med ab #2 å sammenligne disse oppgavene og husarbeid blir i beste fall veldig pussig. Ikke noe å irritere seg over i det hele tatt når du ser litt logisk på det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er jo det at menn ikke har mer fritid enn damer, og at det faktisk ikke er synd på damer på noen måter i dagens samfunn. Selv om de tjener 85% av menn, er det en naturlig grunn til dette. Nemlig fordi en mann trenger i høyere grad økonomisk og sosial status for å ha et lykkelig liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er jo det at menn ikke har mer fritid enn damer, og at det faktisk ikke er synd på damer på noen måter i dagens samfunn. Selv om de tjener 85% av menn, er det en naturlig grunn til dette. Nemlig fordi en mann trenger i høyere grad økonomisk og sosial status for å ha et lykkelig liv.

:hakeslepp::hoho:

Anonymous poster hash: eefe9...e6d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

De har jo funne ut at husarbeidet nå er likt fordelt, men nå er problemet at kvinner blir utmattet av å planlegge hverdagen, noe menn tydeligvis ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk at jo mindre en vet om sakens innhold jo lettere er det og kritisere. På noen områder generelt er de kvinner som vet mest og andre menn. Når en vet mye om sitt eget område er det lett og tro at den andres område er et lettvint område uten noen særlig aktivitet. Dette gjenspeiler seg i de fleste debatter. Har en visst alt den andre gjorde har det kanskje ikke blitt noen diskusjon om husvask eller maling av hus. Heller ei gressklipping og do-vasken. Vet om en slik sak der forholdet hold på og ryke. Mannen var flink med barna, men inn stelte mor. Far stelte hjemmet på utsiden. De hadde et hus der far lagt ned mye egeninnsats. Far tok kontakt med familievernkontoret da mor flyttet til sine foreldre med barna. Punkt en hun tok med barna og flyttet, dette er for det første ikke tillatt uten nødverge. Familievernkontoret rettet en streng pekefinger til mor. De de skulle hver lage en liste og ta med til neste møte noe de gjorde. Etter en gjennomgang fikk mor sin klagesang en falsk tone. Fars stillhet tok over den muntre melodien om dere skjønner. Far brukte mye tid på huset de pusset opp. Det ble anbefalt og leie inn arbeidskraft til dette slik de kunne ha mer tid sammen. Mor måtte ofre sin årlige sydentur. I stedet ble det sommerferie til familie. Det hele virker ha endt godt. De har nå levd lykkelig noen år siden.

Så mitt råd er, hver forsiktig med å hakke på den andre i forholdet. En gjør ofte så godt en kan selv om den andre føler det er for lite. Det kan være bekymringer og annet som gjør en er så aktiv i hjemmet alltid.

Likestilling , hva er det? Det som framstilles som likestilling er mer en feminist kamp.

Dette ekte likestillingen, finnes den?

Til slutt, før en stifter famille vet en gjerne hva den andre er god for på forskjellige områder. IKKE forvent noen radikal endring der noen gang.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr Heftig, on 30 Aug 2014 - 00:51, said:

De har jo funne ut at husarbeidet nå er likt fordelt, men nå er problemet at kvinner blir utmattet av å planlegge hverdagen, noe menn tydeligvis ikke gjør.

Problemet er at mennene som regel overlater alt ansvar for planlegging i hjemmet til kvinnen, og dette blir en enorm ekstrabelastning i tillegg til at hun ofte også gjør det meste av husarbeidet. Planleggingen bringer gjerne med seg søvnløse netter, da det er på nettene hun får anledning til å konsentrere seg om dette, i tillegg til alle bekymringene som planleggingen fører med seg. Mennene trekker seg som regel unna, og de ligger heller og snorker og gjør innsovning i rommet nær umulig. Dette viser i klartekst hvor hensynsløse og egoistiske de fleste menn er. Anonymous poster hash: b0ed1...bf7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det menn som jobber mest og kvinner som klager mest.

MENN JOBBER MEST, når vi legger sammen yrkesarbeid og husholdningsarbeid. Menn (16-79 år) har 19 minutter lengre arbeidsdag enn kvinner. I den mest intensive livsfasen, 25-44 år, jobber menn 24 minutter lenger. Har paret barn under 7 år, jobber far 9 minutter lenger. Er yngste barn mellom 7 og 19, jobber han 17 minutter lenger. Dette høres ikke ut som noe å lage kvinnesak av, snarere tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemene hun tar opp i artikkelen er jo reelle. Men det er problematisk at de blir dyttet sammen til en stor sak, der kvinner er ofre for alt og alle. Og hvem er det som står på andre siden? De som ikke er kvinner - menn. Alle problemene hun nevner er ulike og har ulike årsaker og må diskuteres som generelle samfunnsproblemer, ikke som en stor feministsak - som blir mottatt som kvinnelig syting.

Eksempelvis er voldtektstallene i landet i stor grad forårsaket av innvandring fra land med et helt annet syn på kvinner. Det å snakke om skolegårdmentalitet og hvordan norske menn ser på kvinner er irrelevant. Dette er bare en omvei fordi de venstrevridde feministene ikke vil ta tak i roten av problemet, i frykt for et rasiststempel.

Endret av Marie90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint Ung Mann svarer Sint Ung Kvinne

Den 28. august skrev Martine Aurdal artikkelen «Sint. Ung. Kvinne». Denne tok for seg hvordan feminister ble sett på som kjedelige, humørløse og burde drive med noe viktigere. Artikkelforfatter mener tvert mot at det feministene gjør er svert viktig. Selv om norske kvinner har de samme rettighetene som menn, så er det en rekke saker der de havner dårligere ut og gjorde at de hadde det statistisk dårligere på disse punktene. Kort fortalt kommer hun med det følgende; kvinner gjør mest husarbeid, de tjener 85% av menn gjør i timen i gjennomsnitt, minst 1/10 av kvinner i Norge har blitt voldtatt og at fedre ikke er mer hjemme med ungene.

Jeg er ikke uenig med Aurdal i det hun sier i artikkelen, men jeg synes selve svaret hennes flyver rett forbi motstandernes argumenter. De færreste nordmenn har i dag mot tanken på at menn og kvinner skal være likeverdige og dermed ikke tape på å bli født som kvinne eller mann. Alle skal være likeverdige fra starten av, som er en veldig god idè.

I dagens Norge er det nemlig ikke slik at likestilling er det ekvivalente med kvinnesak. Det er en stor feil å gjøre. Dersom en ønsker likestilling, skal en arbeide for likestilling og ikke kvinnesak. Det er heller ikke usannsynlig at en gjerne vil skape mindre likestilling, i dens navn, ved kun å fokusere på kvinnesak.

Feminister er ikke mindre godt klar over alle sakene der det er menn i lavere klasser eller samfunnslag som havner dårligere ut. Slik har det muligens alltid vert, men vi har hatt lite fokus på det. I 1898 fikk de ovennevnte stemmerett, og i 1913 fikk alle kvinner den. En liten forskjell på 15 år, og arbeidet med å forbedre kvinners forhold er kommet sikkert 100 år lenger.

De problemene som særlig rammer de nevnte mennene er som følger, dårligere resultat i skolen, flere havner inn i dårlige miljø, færre har suksess i samlivsmarkedet og får familie, de har dårligere helse og flere sliter sosialt. Egentlig de som ofte blir tenkt på som bunnen av samfunnet. Det nevnte vil nok skape mye skjult depresjon og psykiske lidelser, som igjen de ikke vil snakke om på grunn av skammen de føler. Ofte hører vi alle disse blir hevdet å være tapere, dumme, tullinger, late og så videre. Det blir alltid sagt at disse er skyld i sine egne problemer, mens en del andre, da spesielt kvinner, er utsatt for urettferdig behandling.

Jeg vil heller si at det er fryktelig mye vi kan gjøre for å hjelpe dem og tilrettelegge både for staten, men spesielt ved forskning på hvordan foreldre kan oppdra ungene og hvordan guttene kan få det best mulig og få et godt liv. Vi må samtidig kunne akseptere faktum, selv om det for eksempel er ting vi ikke liker, slik som at menn faktisk opplever mindre medfølelse fra andre. Dette vil være økonomisk lønnsomt for staten og samfunnet, et moralsk prosjekt og faktisk skape likestilling.

Alt dette kan også forklare hvorfor menn tjener mer enn kvinner, nettopp fordi det er mer nødvendig for dem å få sosial og økonomisk status. Slik at de kanskje tiltrekker seg ei jente, kan syte for seg selv og kommer inn i gode miljø. Når det gjelder husarbeid har jeg full tro på at de som er par, faktisk greier å ordne slike ting selv. Kvinner har alltid hatt ben i nesa.

Så her har du mye av problemet «anti-feministene» ofte har. Feminisme handler ikke om likestilling, men om kvinnesak, og har en feilaktig filosofi om at det kun er kvinner som lider under de sterkes samfunnsorganisasjon.



Anonymous poster hash: 503e8...67d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint Ung Mann svarer Sint Ung Kvinne

Den 28. august skrev Martine Aurdal artikkelen «Sint. Ung. Kvinne». Denne tok for seg hvordan feminister ble sett på som kjedelige, humørløse og burde drive med noe viktigere. Artikkelforfatter mener tvert mot at det feministene gjør er svert viktig. Selv om norske kvinner har de samme rettighetene som menn, så er det en rekke saker der de havner dårligere ut og gjorde at de hadde det statistisk dårligere på disse punktene. Kort fortalt kommer hun med det følgende; kvinner gjør mest husarbeid, de tjener 85% av menn gjør i timen i gjennomsnitt, minst 1/10 av kvinner i Norge har blitt voldtatt og at fedre ikke er mer hjemme med ungene.

Jeg er ikke uenig med Aurdal i det hun sier i artikkelen, men jeg synes selve svaret hennes flyver rett forbi motstandernes argumenter. De færreste nordmenn har i dag mot tanken på at menn og kvinner skal være likeverdige og dermed ikke tape på å bli født som kvinne eller mann. Alle skal være likeverdige fra starten av, som er en veldig god idè.

I dagens Norge er det nemlig ikke slik at likestilling er det ekvivalente med kvinnesak. Det er en stor feil å gjøre. Dersom en ønsker likestilling, skal en arbeide for likestilling og ikke kvinnesak. Det er heller ikke usannsynlig at en gjerne vil skape mindre likestilling, i dens navn, ved kun å fokusere på kvinnesak.

Feminister er ikke mindre godt klar over alle sakene der det er menn i lavere klasser eller samfunnslag som havner dårligere ut. Slik har det muligens alltid vert, men vi har hatt lite fokus på det. I 1898 fikk de ovennevnte stemmerett, og i 1913 fikk alle kvinner den. En liten forskjell på 15 år, og arbeidet med å forbedre kvinners forhold er kommet sikkert 100 år lenger.

De problemene som særlig rammer de nevnte mennene er som følger, dårligere resultat i skolen, flere havner inn i dårlige miljø, færre har suksess i samlivsmarkedet og får familie, de har dårligere helse og flere sliter sosialt. Egentlig de som ofte blir tenkt på som bunnen av samfunnet. Det nevnte vil nok skape mye skjult depresjon og psykiske lidelser, som igjen de ikke vil snakke om på grunn av skammen de føler. Ofte hører vi alle disse blir hevdet å være tapere, dumme, tullinger, late og så videre. Det blir alltid sagt at disse er skyld i sine egne problemer, mens en del andre, da spesielt kvinner, er utsatt for urettferdig behandling.

Jeg vil heller si at det er fryktelig mye vi kan gjøre for å hjelpe dem og tilrettelegge både for staten, men spesielt ved forskning på hvordan foreldre kan oppdra ungene og hvordan guttene kan få det best mulig og få et godt liv. Vi må samtidig kunne akseptere faktum, selv om det for eksempel er ting vi ikke liker, slik som at menn faktisk opplever mindre medfølelse fra andre. Dette vil være økonomisk lønnsomt for staten og samfunnet, et moralsk prosjekt og faktisk skape likestilling.

Alt dette kan også forklare hvorfor menn tjener mer enn kvinner, nettopp fordi det er mer nødvendig for dem å få sosial og økonomisk status. Slik at de kanskje tiltrekker seg ei jente, kan syte for seg selv og kommer inn i gode miljø. Når det gjelder husarbeid har jeg full tro på at de som er par, faktisk greier å ordne slike ting selv. Kvinner har alltid hatt ben i nesa.

Så her har du mye av problemet «anti-feministene» ofte har. Feminisme handler ikke om likestilling, men om kvinnesak, og har en feilaktig filosofi om at det kun er kvinner som lider under de sterkes samfunnsorganisasjon.

Anonymous poster hash: 503e8...67d

RIKTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss er det like vanlig at jeg vasker bil, skifter dekk og klipper plen som at han gjør det. Male huset/pusse opp gjør vi sammen.

Vi jobber 100% begge to. Så jeg mener det eneste rettferdige er at vi deler husarbeidet 50/50. Og det gjør vi også.

Edit: På kollegaene mine forstår jeg at dette ikke er så vanlig. Mannen tar ofte utarbeidet, hun innarbeidet. Da mener jeg mannen slipper billigst unna. Matlaging, husvask, klesvask osv tar mange flere timer per år enn plenklipping, dekkskift osv. Husarbeid tar fort en time eller tre til dagen hos oss. Aldri i livet om tilsvarende tid brukes på arbeid utendørs.

En times snømåking er verdt flere timer innearbeid. Det er MYE tyngre.

Anonymous poster hash: 42c2b...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det eneste rettferdige at alt husarbeid deles likt. Anonymous poster hash: b0ed1...bf7

Nei hvis den ene jobber mer enn den andre så er det rettferdige selvfølgelig at den som jobber mindre tar en større andel av husarbeidet. Og er den ene hjemmeværende så er det bare rett og rimlig at denne parten tar ALT husarbeidet.

Og som tidsbruk undersøkelsen til SSB viser så jobber menn mer enn kvinner daglig når man tar med både inntektsgivende og husholdningsarbeid og utdanning. Menn jobber da 7,37 timer hver dag mot 6,79 timer for kvinner. Menn tar altså en betydelig større byrde av arbeidet i husholdningen.

Anonymous poster hash: 42c2b...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen hvor hjulskift på bil må gjøres hver dag, hvor gresset må klippes hver dag og hvor man må bygge på huset sitt hver dag og mure etc hver eneste dag eller at man bruker like mye tid på dette gjennom et år som det man bruker på å vaske huset, lage middag, vaske klær etc. Du skjønner, selv for de verste rotekoppene blir det litt lite å vaske klær bare to ganger i året, slik du kan med å legge om dekkene på bilen. Selv for de verste rotekoppene blir det litt lite å bare vaske doen 2 ganger i året, og selv der begge jobber 100 % og har barn og en travel hverdag kan man ikke velge å bare lage middag om sommeren slik man kan med plenklipping.

Det at mannen ligger på sofaen og zapper på tv kontrollen igjennom hele året ellers men skryter av seg selv at man er "likestilt" fordi konen tar seg av logitikk, barn, middag, vask, støvsuging, tørking av støv, oppvask hver eneste forbanna dag året gjennom mens han klipper plenen 4 ganger om sommeren og raker litt løv på høsten samt skifter dekk på bilen og pusser opp fasaden på huset hvert 10. år det blir bare noe som er feil der altså. Sier meg enig med ab #2 å sammenligne disse oppgavene og husarbeid blir i beste fall veldig pussig. Ikke noe å irritere seg over i det hele tatt når du ser litt logisk på det.

Jeg tar også oppvasken hver dag. Det tar meg max 2 minutter: Legg i en tablett og trykk på knappen for start av maskinen og sett det som er ferdig i skapet....

Er det dette du syns er så slitsomt?

Anonymous poster hash: 42c2b...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også oppvasken hver dag. Det tar meg max 2 minutter: Legg i en tablett og trykk på knappen for start av maskinen og sett det som er ferdig i skapet....Er det dette du syns er så slitsomt? Anonymous poster hash: 42c2b...7fd

Vi har ikke oppvaskmaskin og tar alt for hånd, tror du det fremdeles tar 2 minutter? Jeg fikser oppvasken og mannen fikser middagen men han syter ikke fordi han gjør noe i huset og ser på der som å være et voksent selvstendig menneske, så for min del, eller oss er det ikke noe som er spesielt slitsomt, men som sagt nå har jeg da også funnet meg en mann og ikke et lite barn som må dyttes i gang og mase på for å gjøre noe i huset vi begge bor i :)

Han er heldigvis voksen nok til å forstå logiske og rasjonelle slutninger som at "innearbeid" og "utearbeid" er to meget forskjellige ting i en husholdning når det kommer til både tid og hyppigheten det trengs å gjøre de tingene som må bli gjort.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...