Gå til innhold

Dere som skryter av dere selv.


Summers

Anbefalte innlegg

Er dere som overdiver når dere skyter av dere selv klar over at dere overdriver? Og føler dere at dere får oppmerksomheten dere ønsker når dere driver med selvskryt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at de som faller inn under denne kategorien ikke er klar over at det er det de gjør...

De føler vel heller at de forteller sannheten til alle som er så heldige at de er innen lyttevidde :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med nevnt over her, men har også opplevd at folk jeg vet ikke har mye å skryte av skryter for å kompensere og det er litt tragisk, burde nesten synes synd på dem, men skryting er bare iriterende. Og de som jeg liker å kalle kakser som ser ned på alle de andre og er nedlantende mot andres meninger og skryter av at de har så dyr smak osv, de kan være usmakelige...

Synes og det hadde vært spennende å vite hvor folk mener grensa går for skryting...



Anonymous poster hash: 90e1d...056
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Er du tilhenger av janteloven?

Jeg er veldig i mot janteloven og for at folk skal skryte av seg selv! Finnes ikke noe bedre enn mennesker som faktisk klarer å se det positive i seg selv :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tilhenger av janteloven?

Jeg er veldig i mot janteloven og for at folk skal skryte av seg selv! Finnes ikke noe bedre enn mennesker som faktisk klarer å se det positive i seg selv :)

Man har lov å være positiv og stolt av seg selv, men å skryte blir noe annet. Hvis jeg sitter en hel kveld og forteller hvor flink jeg er, hvor snill, herlig, pen, vidunderlig og smart jeg er så hadde du blitt irritert du og :)

Anonymous poster hash: 90e1d...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tilhenger av janteloven?

Jeg er veldig i mot janteloven og for at folk skal skryte av seg selv! Finnes ikke noe bedre enn mennesker som faktisk klarer å se det positive i seg selv :)

Problemet er at de som skryter mest av seg selv gjerne er de største tilhengerne av janteloven. Det er gjerne bare de som har lov til å tro at de er noe, andre skal helst ikke det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Man har lov å være positiv og stolt av seg selv, men å skryte blir noe annet. Hvis jeg sitter en hel kveld og forteller hvor flink jeg er, hvor snill, herlig, pen, vidunderlig og smart jeg er så hadde du blitt irritert du og :)Anonymous poster hash: 90e1d...056

Men det er da skryting å si at man er litt stolt av seg selv og :) Og det synes jeg er veldig lov. Selvsagt er det ikke positivt om en er høy på seg selv heller, men ja.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da skryting å si at man er litt stolt av seg selv og :) Og det synes jeg er veldig lov. Selvsagt er det ikke positivt om en er høy på seg selv heller, men ja.

Hva er forskjellen mellom å være høy på seg selv og å "overdrive når man skryter av seg selv"?

Anonymous poster hash: e57e0...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Problemet er at de som skryter mest av seg selv gjerne er de største tilhengerne av janteloven. Det er gjerne bare de som har lov til å tro at de er noe, andre skal helst ikke det.

Jaja. Slike mennesker er kjipe og. Men når jeg skreiv innlegget tenkte jeg på en fyr jeg møtte engang som alltid spurte folk om hva de så som positivt i seg selv og synes det var flott med mrnnesler som i det hele tatt klarte å svare noe. For det er faktisk slik at mange mennesker synes det er vanskelig å si noe positivt om en selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hva er forskjellen mellom å være høy på seg selv og å "overdrive når man skryter av seg selv"? Anonymous poster hash: e57e0...aff

Har jeg sagt at det er noen forskjell?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at det er noen forskjell?

Tråden handler om de som overdriver når de skryter av seg selv. Du spør TS om han er tilhenger av janteloven samtidig som du mener at man ikke bør være høy på seg selv. Da er det nærliggende å tro at du mener det er en forskjell.

Anonymous poster hash: e57e0...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte. Det skal være lov til å fortelle om positive ting med seg selv, men noen drar det alt for langt. Det er irriterende å sitte og snakke med folk som egentlig ikke evner noe stort mer enn å fortelle hvor fantastiske de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke at skryterne er fornøyde med seg selv, og mener de har gjort noe beundringsverdig etc. Jeg, og de fleste vil jeg anta, er tilhenger av at det skal være lov til å gi seg selv en klapp på skuldra for godt arbeid, eller å være fornøyd.

Noe annet blir det likevel når man omtrent vrir alle temaer og samtaleevner om til selvskryt. Jeg har også merket at denne trangen til konstant og gjennomgående selvskryt ofte henger sammen med den egenskapen at de helst vil snakke om seg selv, er veldig glade i sin egen stemme, og at de gjerne er dårlige til å interessere seg for noe annet eller noen andre. I tillegg til å være pinlige, er de altså gørr uinteressante samtalepartnere.

Jeg tenker ikke at noen er en selvskryter av denne dimensjonen før det er gjennomgående, og før man nesten vet hvordan samtalen vil forløpe seg før de åpner kjeften. Så, igjen, det er ikke snakk om å fortelle om noe positivt ved seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Geit. Det er ikke noe galt i å godta seg selv og være fornøyd med det man får til, men det er både slitsomt og kjedelig med mennesker som klarer å peile hver eneste samtale på seg selv og snakker ustanselig om alt de oppnår.



Anonymous poster hash: 9accb...043
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mennesker som mener at andre bør holdes nede burde henges offentlig.

Det finnes ikke noe verre enn mennesker som rakker ned på andre og ikke tillater andre til å være stolte individer. Hvorfor selvskryt er et problem for dem: fordi disse samme menneskene aldri tillater seg noe annet enn å dyrke sin egen dårlige selvtillit og av ren egoisme prøver å jekke ned alle andre til samme nivå, så de desperat finner en utvei for å lettere takle sin egen dårlige selvfølelse. Enkelt og greit.

Hvis noen er så korka idiot at de tilogmed oppretter en tråd hvor de skal rette sine surmagede oppgulp (og lite gjennomtenkte utsagn) mot folk som kjenner sine egne positive sider, og håper på å score på dette, så har de all grunn til å bli satt litt på plass selv. Noen burde opprette en tråd kalt:

"De med psykiske lidelser som oppretter tråder om folk de ikke liker basert på, faktisk - tro det eller ei, noe så positivt som god selvtillit"

Så burde de henges ut her og omtales som gledesdrepere med identitetskrise som rett og slett er så lite reflekterte at de må rakke ned på andre. Så melder spørsmålet seg:

SKAL DET LIKSOM VÆRE MER GREIT Å SNAKKE NEGATIVT OG NEDLATENDE OM SEG SELV - ENN Å SNAKKE POSITIVT? HVORFOR?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....så har man eklingen med skadefryd ovenfor her da:

"De er ikke klar over det selv", og så en fårete latter-smiley.

Ekling. Du er vemmelig.

Det er mye fordommer her ute på tur, ser jeg. Dere burde sannelig dømmes for det hestepisset dere serverer her. Jeg blir pinlig berørt. Så har man de jævla tullebukkene som sier: "Alt med måte!".

Som egentlig mener: "Så lenge jeg tåler å høre det selv og det ikke overgår MIN selvtillit."

Idioter. Fuck you.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Tråden handler om de som overdriver når de skryter av seg selv. Du spør TS om han er tilhenger av janteloven samtidig som du mener at man ikke bør være høy på seg selv. Da er det nærliggende å tro at du mener det er en forskjell. Anonymous poster hash: e57e0...aff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avocadoen: Du er en av de få som har skrevet noe vettugt her.

Jeg støtter deg helhjertet, og det er nok mange flere som gjør det.

Synd at mange flere antagelig ikke gjør det. Det er vel en grunn til at de har det som de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...