Gå til innhold

Min kjære nekter å holde tale til meg


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Jeg syns helt ærlig at det er litt trist :(. Men kan jo ikke annet enn å akseptere at han ikke ønsker å holde tale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er årsaken?



Anonymous poster hash: 83981...50b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns helt ærlig at det er litt trist :(. Men kan jo ikke annet enn å akseptere at han ikke ønsker å holde tale...

Da hadde jeg nok revurdert hele bryllupet! Sier mye om han som mann...

:ironi:

Anonymous poster hash: 5c02c...7e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker ikke taler, rett og slett. Tror nok at det bunner i at han er redd for å tale i forsamlinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Få ting er kleinere enn en åpenbart ubekvem taler.

Dersom dere skal ha hefter (med meny, sangtekster, gjesteomtaler, etc.), så kan dere kanskje skrive noen hyggelige ord om hverandre der i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du holde tale til han? Det er brylluper der bare ektemannen holder tale til bruden, eller det er brylluper der bruden holder tale til mannen, eller at begge holder tale. Dere har sikkert så mye annet godt sammen, ting han bekrefter bare overfor deg. Synes det kan være vel så søtt om han gjør, om ikke enda finere <3

I mitt bryllup holdt min mann en liten tale for meg, og jeg hadde laget sang so jeg sang til han.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner han godt...

Jeg orker ikke tanken på et bryllup foran masse folk engang..

Skal jeg gifte meg så blir det på en strand på Hawaii :biggrin:



Anonymous poster hash: b58cc...b31
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle liker å holde taler! Selv er jeg rimelig sikker på at den dagen jeg gifter meg skal jeg ha minimalt av taler, både for egen og andres skyld.



Anonymous poster hash: 14949...cd7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så respektere jeg valget hans, men hadde jo et lite håp om at han skulle si noen ord. Hadde det vært opp til han hadde hele bryllupet vært talefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker ikke taler, rett og slett. Tror nok at det bunner i at han er redd for å tale i forsamlinger...

Først og fremst er det ikke alle som er glad i bryllup. Og hvorvidt man skal ha bryllup er en felles beslutning, ikke bare brudens.

Men så lenge man faktisk velger å ha bryllup, så er dette en del av det. Det essensielle ved et bryllup er ikke fingermat, blomsterdekorasjoner eller andre overfladiske ting, det er en offentlig erklæring av ens kjærlighet og troskap for hverandre, foran menneskene som er sentrale i ens liv. Og taler er en del av det - som noe av det mest sentrale.

De aller fleste er nervøse, men taleskrekk eller ei, dette er en av livets ytterst få anledninger der man presser seg igjennom frykten. Livet har noen få, høytidelige øyeblikk der man trosser angsten og sier det man skal si - dette er et av dem.

Forstår 100% at det plager deg.

Anonymous poster hash: 83981...50b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Da syns jeg du skal respektere han, så han også får en best mulig dag :) Kanskje han sier noen ord når dere er alene tidligere på dagen eller senere på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg nok revurdert hele bryllupet! Sier mye om han som mann...

:ironi:

Anonymous poster hash: 5c02c...7e3

Lol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner han godt. Personlig synes jeg ikke det er noe stress å holde taler egentlig, men akkurat i bryllupet mitt ser jeg for meg at jeg ikke kommer til å gjøre det. Synes det er litt kleint, og veldig personlig å stå foran så mange og utbrodere mine følelser for kjæresten. Hva med at dere skriver en tale til hverandre, som dere kan bytte senere på kvelden eller noe? Det er jo tross alt til deg han bør uttrykke følelsene sine, det er vel ikke så viktig at han sier klissete ting om deg foran hele slekta?



Anonymous poster hash: e96b2...80a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann holdt heller ikke tale. Han hadde en drøm før vi ble forlovet der vi giftet oss, og alt var hyggelig inntil han skulle holde tale til bruden, da ble det marerittaktig.

Det kunne ikke falt meg inn å tvinge han til å gjennomføre noe som var så ubehagelig for han. Ikke synes jeg det var trist heller. Vi hadde svært få taler i vårt bryllup.

For meg holdt det at vi ble gift, på en flott dag, omringet av venne og familie. Husker jeg var litt irritert på han fordi han dukket opp så sent til vielsen, men når vi ventet på dommeren, så satt han og så på meg, og det strålte av ansiktet hans. Det var så godt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å bli en fantastisk dag, selv om han ikke holder tale, det er jeg helt overbevist om :). Er bare gammeldags og litt vel i overkant romantisk av meg, hehe.

Jeg holder på å overtale han nå til å lære vals, hehe. Han er overhode ingen danser heller, så vi får se hva vi gjør :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Kan dere holde tale sammen? Eventuelt ha bryllupsløfter (under vielsen)? Vi hadde begge deler, så det ble litt mindre "nå skal vi tale"-preg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke alle føler seg bra med taler. Det betyr ikke at han ikke bryr seg om deg, men kanskje er vanskelig for ham å vise sine følelser for deg foran alle. Noen ganger er det bedre å ikke ha tale, i stedet for å ha dårlig en :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag kan jo være å lage en video på forhånd som vises på storskjerm bak dere, og enda bedre -lag en video sammen! Da slipper dere taler og kan kline over champagneglassene når filmen er ferdig!



Anonymous poster hash: 6a069...b95
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg var i et bryllup i fjor, der brudgomen følte han måtte holde tale til sin kjære, selv om han ikke hadde lyst. Han svettet, stammet, og talen var ikke spes god, man kunne se han led seg gjennom.

Så da er det kanskje bedre å finne på noe annet, han kjenner jo sine begrensinger.

Hva med en type power point, film, white board som kan vise bilder av dere, kanskje med tekst, gode ord, en liten hilsen til deg fra han. Da trenger han jo bare sitte se på sammen med gjestene. :blomst:

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig lurt med en video!



Anonymous poster hash: b58cc...b31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...