Gå til innhold

Hund som ringbærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det et alternativ å ha en hund som ringbærer i et bryllup i en kirke, dersom det kommer flere gjester som er muslimer?

Hunder er jo sett på som urene dyr av enkelte muslimer, så jeg vet ikke om dette er noe man bør styre unna?

Alternativet er å ikke ha ringbærer men å ha en blomsterpike i stedet, som går ned midtgangen før bruden og bærer en kurv med blomster.



Anonymous poster hash: b02d0...238
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deres og prestens avgjørelse, og godtar presten kjæledyr i kirken har ikke gjestene noe de skulle ha sagt. Kanskje en muslim misliker det, kanskje en kristen eller ateist misliker det, hadde jeg vært gjest hadde jeg synes det var harry. Men det er deres dag, og dere kan drite høyt og flott i hva gjestene mener om ringbæreren.



Anonymous poster hash: c46b5...5ab
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da.
Men hvis det er en utbredt holdning at dette er harry, så blir det nok droppet.

Jeg ønsker jo ikke å oppfattes sånn.

Oppfattes det like harry med en blomsterpike?



Anonymous poster hash: b02d0...238
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da.

Men hvis det er en utbredt holdning at dette er harry, så blir det nok droppet.

Jeg ønsker jo ikke å oppfattes sånn.

Oppfattes det like harry med en blomsterpike?

Anonymous poster hash: b02d0...238

Blomsterpike som kaster blomster? Ikke alltid lov i kirke å kaste blomsterblader, og noe drit å rydde opp igjen.. Synes ikke det er så harry i grunn, men synes ikke noe om ringbærer. Synes det blir litt for "wannabe fancy", men er jo bare min mening, alle gjør slik de føler for i sitt bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da.

Men hvis det er en utbredt holdning at dette er harry, så blir det nok droppet.

Jeg ønsker jo ikke å oppfattes sånn.

Oppfattes det like harry med en blomsterpike?

Anonymous poster hash: b02d0...238

Ikke bry deg så mye om at folk mener det er det ene eller det andre. Folk er forskjellige. Jeg syntes det hørtes ganske så søtt ut, jeg. :)

Anonymous poster hash: ecbc8...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpike er søtt. Ringbærer-bikkje er harry. Hunder har vel heller ikke noe i en kirke å gjøre? For det første pga allergikere, for det andre at det kan bli mye stress for hunden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde droppet hunden! Det høres skikkelig over the top gal amerikaner ut for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

En bikkje som ringbærer høres helt fantastisk ut, spør du meg!!

Det beste hadde vært en bjørn, da. Ringbear!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på TS! Vil du ha hunden din som ringbærer og den er godt nok sosialisert til å takle det så er det ikke noe i veien for det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt bryllup, ditt valg. Jeg elsker hunder, så for min del hadde det vært helt fantastisk søtt :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Uff, da.

Men hvis det er en utbredt holdning at dette er harry, så blir det nok droppet.

Jeg ønsker jo ikke å oppfattes sånn.

Oppfattes det like harry med en blomsterpike?

Anonymous poster hash: b02d0...238

Jeg har lest mye merkverdig angående giftermål, men å ha en hund som ringbærer? Jeg har forresten ikke hørt om ringbærer før nå, heller; Kirken er ikke et sirkus med opptreden av dresserte dyr!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Er det et alternativ å ha en hund som ringbærer i et bryllup i en kirke, dersom det kommer flere gjester som er muslimer?

Hunder er jo sett på som urene dyr av enkelte muslimer, så jeg vet ikke om dette er noe man bør styre unna?

Alternativet er å ikke ha ringbærer men å ha en blomsterpike i stedet, som går ned midtgangen før bruden og bærer en kurv med blomster.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Hjelpes, ler og ler. Trekk inn klovner inn i kirken også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler nesten TS troller pga formulering. Jeg vil tro at muslimer som deltar (overværer) i en kirkelig vielse er såpass moderate og åpne at de også tåler hunder, så da kommer det vel an på kirkens regler og eventuelt hva presten tillater. Jeg synes ringbærere er unødvendige, så lenge man har lommer/forlovere.

En blomsterpike eller brudepike og brudesvenner er jo bare søtt.

Endret av Tirkes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler nesten TS troller pga formulering. Jeg vil tro at muslimer som deltar (overværer) i en kirkelig vielse er såpass moderate og åpne at de også tåler hunder, så da kommer det vel an på kirkens regler og eventuelt hva presten tillater. Jeg synes ringbærere er unødvendige, så lenge man har lommer/forlovere.

En blomsterpike eller brudepike og brudesvenner er jo bare søtt.

Ja, det skulle bare mangle om ingen kom trekkende med trolle-kortet.

Jeg gidder ganske enkelt ikke kommentere noe av det andre du sier, for du troller sikkert bare. :eeeh:

Anonymous poster hash: b02d0...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, ler og ler. Trekk inn klovner inn i kirken også kanskje?

Er det nødvendig å være så vemmelig?

Anonymous poster hash: b02d0...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye merkverdig angående giftermål, men å ha en hund som ringbærer? Jeg har forresten ikke hørt om ringbærer før nå, heller; Kirken er ikke et sirkus med opptreden av dresserte dyr!

Vel, ringbærere er ganske vanlige. Mange lar en brudesvenn bære inn ringene på en pute.

Bare fordi du ikke har hørt om det så betyr ikke det at det er et sirkus med ringbærer.

Anonymous poster hash: b02d0...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blomsterpike som kaster blomster? Ikke alltid lov i kirke å kaste blomsterblader, og noe drit å rydde opp igjen.. Synes ikke det er så harry i grunn, men synes ikke noe om ringbærer. Synes det blir litt for "wannabe fancy", men er jo bare min mening, alle gjør slik de føler for i sitt bryllup.

Nei, meningen er at hun skal gå inn og bære en kurv med blomster.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en historie hvor hunden svelget ringene :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et alternativ å ha en hund som ringbærer i et bryllup i en kirke, dersom det kommer flere gjester som er muslimer?

Hunder er jo sett på som urene dyr av enkelte muslimer, så jeg vet ikke om dette er noe man bør styre unna?

Alternativet er å ikke ha ringbærer men å ha en blomsterpike i stedet, som går ned midtgangen før bruden og bærer en kurv med blomster.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Merkelig problemstilling.

Dersom disse muslimene synes det er greit å være i Kirken og dermed delta i kristen gudstjeneste, tviler jeg sterkt på at de har problemer med en eventuell hund i kirken.......

Anonymous poster hash: 6e8db...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig problemstilling.

Dersom disse muslimene synes det er greit å være i Kirken og dermed delta i kristen gudstjeneste, tviler jeg sterkt på at de har problemer med en eventuell hund i kirken.......

Anonymous poster hash: 6e8db...552

Men det dreier seg jo ikke om noen gudstjeneste. Dette er en vielse.

Gudstjeneste foregår på søndager med en egen liturgi.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...