Gå til innhold

Litt hjelp til gjestegave


Snuppelura88

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å gi gjestene mine en gave i form av en liten plante de kan ta med seg hjem og plante i hagen/potte. Det jeg lurer på er, da mange av gjestene kommer som par, tror du dem kommer til å ta med seg en plante hver eller en pr.par? (Blir en liten plante som kommer til å bli en liten-mellomstor busk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Skal du først gi gjestegave, så bør gjestene få en hver.

Hva jeg synes om idéen om en plante som gjestegave er en annen sak... (og siden du ikke spør om det skal jeg ikke utbrodere det noe videre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Skal du først gi gjestegave, så bør gjestene få en hver.

Hva jeg synes om idéen om en plante som gjestegave er en annen sak... (og siden du ikke spør om det skal jeg ikke utbrodere det noe videre).

Jeg kan gjøre det for deg, gjestegaver er elendige greier å bruke penger på. Fri bar er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle gjestene er hagefolk er det jo en flott gave :).



Anonymous poster hash: 5c828...947
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver ja. Hva med heller og gi en pose med frø ? Min bror og konen hadde dette. En liten pose med bilde av de og datoen. Basilikumsfrø , som jeg har brukt faktisk. Plus at man kan putte den lille posen inni vesken . Haaaater alt ekstra jeg må bære på i selskap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små ting som kan puttes i veska, er vel absolutt det beste! Frøpose var et godt forslag, fin symbol-verdi også :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg håper ikke jeg kommer til å få en blomst som trenger vann for at den skal vokse, slik at man må ha den lenge, i gave noen gang! Jeg har virkelig ikke grønne fingre.

Er du sikker på at alle gjestene deres er glade i planter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alle fra kort avstand med bil? Ingen som flyr, tar buss/tog/etc, eller har så lang kjøretur at planten dør på turen? Hvor skal planten være hele kvelden mens man fester og koser seg?

Sånn til spørsmålet så bør alle få en hver hvis man først skal ha en gave.

Personlig, som gjest, så ville jeg heller at de ekstra kronene skulle blitt brukt til litt ekstra mat eller drikke. Jeg er veldig glad i planter, altså, men f.eks. neste bryllupet jeg skal i innebærer 4-5 timers kjøretur hver vei og jeg skal være bortreist hele helgen, så det å passe på en liten plante ville vært rimelig knotete. Da synes jeg frø som foreslått lengre opp her er mer praktisk.



Anonymous poster hash: fe460...bef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja ja regnte med at det ikke var alle som var like gira på ideen. Det blir åpen bar og maten er det ikke spart på, og planta vil være av str at man kan ha den i veska, så ikke de store greiene. Jeg er bare så lei den kleine sjokkoladen som ligger på hver plass, men ingenting er kjøpt inn her og tar imot tips om noen sitter på den ideelle gjestegaven til et sommerbryllup :)

Endret av Snuppelura88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gjestegave. Når ble det standard? Aldri hørt om det før kg, og jeg har vært i en del bryllup

Anonymous poster hash: acf74...630

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hehe. Ja ja regnte med at det ikke var alle som var like gira på ideen. Det blir åpen bar og maten er det ikke spart på, og planta vil være av str at man kan ha den i veska, så ikke de store greiene. Jeg er bare så lei den kleine sjokkoladen som ligger på hver plass, men ingenting er kjøpt inn her og tar imot tips om noen sitter på den ideelle gjestegaven til et sommerbryllup :)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva slags plante som går i en liten håndveske? :)

Jeg tror gjestegaven jeg har satt aller mest pris på noen gang var en liten glasskrukke med en nydelig krydderblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva slags plante som går i en liten håndveske? :)

Jeg tror gjestegaven jeg har satt aller mest pris på noen gang var en liten glasskrukke med en nydelig krydderblanding.

mb16.jpg

Nå har jeg jo ikke bestemt meg for planta da, vet bare at det ikke blir et nåletre som på bildet, men dette synes jeg var en gøy ide :) og fin sånn symbolsk :) og blir ikke noe du drar på hele dagen da denne blir stående til å ha med når du drar hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar pengene dine. Gjestegave er noe stort tull, og seriøst, en plante?! Den hadde blitt stående igjen etter meg, hvert fall. Frøpose virker bare merkelig, jeg hadde ikke skjønt greia med å få det i gjestegave. Hvorfor skal bruder i dag drive med så mye dill til bryllupet sitt? Særlig sånn som er totalt unødvendig, uøkonomisk og bare øker det allerede enorme forbruket vi allerede har. Reinspikka tull.



Anonymous poster hash: d777a...c26
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mb16.jpg

Nå har jeg jo ikke bestemt meg for planta da, vet bare at det ikke blir et nåletre som på bildet, men dette synes jeg var en gøy ide :) og fin sånn symbolsk :) og blir ikke noe du drar på hele dagen da denne blir stående til å ha med når du drar hjem :)

Herregud, noe så teit. Hvis jeg hadde fått noe sånn i gjestegave, ville jeg lurt på om du var vel bevart. Hva skal man med det der?

Anonymous poster hash: d777a...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du trenger ikke gjestegave. Når ble det standard? Aldri hørt om det før kg, og jeg har vært i en del bryllup

Anonymous poster hash: acf74...630

Gjestegaver fulgte vel med i kjølvannet av fargetema, fancy mat, dokurver og mye annet, tenker jeg;

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Gjestegaver fulgte vel med i kjølvannet av fargetema, fancy mat, dokurver og mye annet, tenker jeg;

Ja, brudeparet glemmer sin rolle som verter og forherliger seg selv i sine roller som hovedgjester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville latt planten stå igjen til noen som liker planter.



Anonymous poster hash: 3e4c7...e4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå har jeg lett meg frem og funnet min perfekte gave, og det blir ikke dette, jeg hadde tenkt å takke for fine tilbakemeldinger, men når jeg leser nedover her så må jeg bare le. Noen gir jo fine tilbakemeldinger så takk til dere, men resten høres jo ut som noen sure muser som ser sitt snitt til å spre litt galle bak et tastatur. Offa mæ for noen damer! :fnise::fnise::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Er så enig med de som mener gjestegave er fullstendig unødvendig. Legg heller pengene i gode viner til maten (har fått mye middelmådig vin i bryllup).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Hehe, nå har jeg lett meg frem og funnet min perfekte gave, og det blir ikke dette, jeg hadde tenkt å takke for fine tilbakemeldinger, men når jeg leser nedover her så må jeg bare le. Noen gir jo fine tilbakemeldinger så takk til dere, men resten høres jo ut som noen sure muser som ser sitt snitt til å spre litt galle bak et tastatur. Offa mæ for noen damer! :fnise::fnise::fnise:

Takk for generaliseringen. Jeg liker å være en sur mus som sprer galle bak tastaturet :fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...