Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Hei alle! Lurer på om det er noen flere her som tenker å ha en sammenkomst kvelden før bryllupet også? Vi funderer på det, men er også litt redd for at det vil bli for mye styr midt oppi alt det andre som skal skje. :)

Vi skal ha det, men gjør det så enkelt som mulig med noen griller og mulighet for folk til å ta med mat selv. Så står vi sikkert for vin/øl/mineralvann, samt sol fra skyfri himmel. Vi får bruke engangsbestikk og tallerkner, dette er kun for å treffe folk, høy standard blir det dagen etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg laget første utkast til cupcakes. Kun utseende nå, ikke smak (dietten tillater ikke det akkurat nå). Tror dette skal gå helt fint jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen vår er noe lignende, enkel servering og øl hjemme hos oss. :) Men det som bekymrer meg er at selv om det skal være enkelt, så må det uansett litt forberedelser til og ikke minst opprydding. Delegerer dere ansvaret til noen gode hjelpere eller står dere for alt selv? Rekker man alt når festlokalet skal pyntes etc. etc. Mange bekymringer her. ;)

Ja, det er absolutt litt som må delegeres, men detter igang søsken og besteforeldre og sånn😊 Og vi pynter lokalet på formiddagen fredag, og så gjør vi det så enkelt som mulig på kvelden: papptallerkner, øl kun i bokser, ingen faste sitteplasser bare masse hagemøbler plassert rundt omkring. Jeg satser på at folk skal mingle og bli kjent, så lager minst mulig styr 😊 Vi har også sagt at vi avslutter kl 21 sånn at vi ikke risikerer at det blir stor fest så alle er slitne dagen etter😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nøyaktig to måneder til vi gifter oss. 8.5 uker igjen! :sjokkert: Altså, det er jo virkelig rett rundt hjørnet.

Tror jeg snart må sette meg ned og få på plass de siste detaljene. I helga skal vi velge ut rødvin, så vi får bestilt snart. Har bestemt oss for hvitvin og sprudlende, men mangler altså en rødvin. Ellers så må jeg på sikt lage bordkort, meny, plasseringskart (om jeg gidder), kjøpt noen flere gamle gull/sølvrammer på loppemarked og tatt en prat med en brudesalong der vi skal gifte oss i fht damping av kjolen.

Noen som har hatt utdrikningslaget sitt? Jeg går og venter på mitt. Tror det blir siste helga i mai eller første helga i juni. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nøyaktig to måneder til vi gifter oss. 8.5 uker igjen! :sjokkert: Altså, det er jo virkelig rett rundt hjørnet.

Tror jeg snart må sette meg ned og få på plass de siste detaljene. I helga skal vi velge ut rødvin, så vi får bestilt snart. Har bestemt oss for hvitvin og sprudlende, men mangler altså en rødvin. Ellers så må jeg på sikt lage bordkort, meny, plasseringskart (om jeg gidder), kjøpt noen flere gamle gull/sølvrammer på loppemarked og tatt en prat med en brudesalong der vi skal gifte oss i fht damping av kjolen.

Noen som har hatt utdrikningslaget sitt? Jeg går og venter på mitt. Tror det blir siste helga i mai eller første helga i juni. Hva med dere?

Jeg har sagt jeg ikke vil ha utdrikningslag, jeg drikker ikke alkohol... :sjenert: Så ikke noe å vente på... Spendt på mannen min sitt, virker nesten som om forloveren hans ikke liker at han skal gifte seg, kommer med små stikk hele tiden, og sier han skal barbere av han håret osv.. han tuller garantert, men bridezilla genene mine verker når han sier slikt! :haar:

Vi har fått svigers til å velge vin, håper de bestemmer seg snart.. Så må vi ha noen flasker med sprudlende, men får vel sikkert hjelp av de på vinmonopolet til det. Skal bestille program for dagen, og menyer, usikker på hvordan vi skal ha bordkort, og blitt usikre på kake.. Masse småting å ordne, men litt lengre til mitt bryllup da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om tale? Skal dere, som bruder, holde tale? :)

Anonymous poster hash: 5e733...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om tale? Skal dere, som bruder, holde tale? :)Anonymous poster hash: 5e733...291

Vi skal ikke ha noen taler :)

Anonymous poster hash: 5d0f2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale. Må vel snart begynne å skrive på den også..... :sjokkert: Har skrevet en setning for flere måneder siden og etter det har den bare blitt liggende i en skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om tale? Skal dere, som bruder, holde tale? :)

Anonymous poster hash: 5e733...291

nei, ingen av oss vil holde tale... så vi finner på noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om tale? Skal dere, som bruder, holde tale? :)

Anonymous poster hash: 5e733...291

Jeg skal ikke, men mannen skal. Jeg hadde gruet meg hele dagen hvis jeg skulle holdt tale, så det er vi enige om at jeg skal få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale, og det ser jeg fram til. :)

Må si jeg syns det er spennende å lese om hva som skjer i bryllupsplanleggingen til dere andre her inne. :)

Men, nå er det to småting som frustrerer meg litt. Om tre uker ca. skal jeg levere kjolen min for tilpassing og syersken ba meg om å ha to ting klart da: sko og bh jeg skal ha på meg bryllupsdagen. Og det er her jeg sliter litt.

Jeg klarer ikke å finne sko jeg er fornøyd med, har prøvd i flere butikker og bestilt fra to ulike nettbutikker - men det har endt opp med feil størrelse, at de har ikke min størrelse - og nå sist det jeg trodde var lyse sko viste seg å være lysebrune. Sukk... Hvordan ser deres sko ut? Går dere for veldig høye heler den dagen? Og undertøy... Det er også et problem. Jeg har funnet ut at jeg må ha stroppeløs, og det er heller ikke så lett å finne noe stroppeløst som samtidig er fint og faktisk gir et lite løft av stellet. :fnise: Akk... føler meg ganske teit som henger meg opp i sånne småting, men hadde aldri trodd at dette skulle være noe utfordrende å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale, og det ser jeg fram til. :)

Må si jeg syns det er spennende å lese om hva som skjer i bryllupsplanleggingen til dere andre her inne. :)

Men, nå er det to småting som frustrerer meg litt. Om tre uker ca. skal jeg levere kjolen min for tilpassing og syersken ba meg om å ha to ting klart da: sko og bh jeg skal ha på meg bryllupsdagen. Og det er her jeg sliter litt.

Jeg klarer ikke å finne sko jeg er fornøyd med, har prøvd i flere butikker og bestilt fra to ulike nettbutikker - men det har endt opp med feil størrelse, at de har ikke min størrelse - og nå sist det jeg trodde var lyse sko viste seg å være lysebrune. Sukk... Hvordan ser deres sko ut? Går dere for veldig høye heler den dagen? Og undertøy... Det er også et problem. Jeg har funnet ut at jeg må ha stroppeløs, og det er heller ikke så lett å finne noe stroppeløst som samtidig er fint og faktisk gir et lite løft av stellet. :fnise: Akk... føler meg ganske teit som henger meg opp i sånne småting, men hadde aldri trodd at dette skulle være noe utfordrende å finne ut av.

Jeg har ikke funnet sko enda.. 1,5 mnd igjen :P Må ha heler, men syns det er veldig vanskelig.

Jeg skal gå uten bh. kanskje jeg kjøper noen sånne til å ha rett på puppene, bare for å få litt løft, men de kan ikke fylle ut i omkrets i såfall, kun i cup'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet noen rosa i lakk som jeg tror jeg skal ha. Har de samme i beig/brune fra før og det er gode å gå I. 8 cm hel tenker jeg. Prøvde med de sist :)

Undertøy har jeg ikke funnet enda, men jeg har snøring i ryggen, så har plass til det meste bortsett fra stropper. Må vel begynne å kikke snart 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå til uka er fristen på RSVPen. Gleder meg til gjestelista er sikker, så jeg kan fortsette med planleggingen av bordplassering, bordkort osv. Lagde nettop budsjettet ferdig. Synes som noen andre av dere, at sko er sinnsykt vasnkelig å bestemme. Og blomster også, skal jeg ha det i det hele tatt, i så fall hvilke og hvor mye....ahh...vanskelig!! Hva tenker dere om blomster, skal dere ha bukett? Skal dere ha borddekorasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å kjøpe vanlige villblomster på torget samme dag som bryllupet :) Deler det opp i buketter som vi har i vaser på hvert bord. Det er iallefall planen. Skjærer det seg helt så kjøper vi det vi finner på nærmeste blomsterbutikk.



Anonymous poster hash: 5d0f2...537
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God himmelsprett! :)

Sitter her og jobber med bordkartet for første gang. Det var jammen meg vanskeligere enn jeg hadde sett for meg... Særlig når det kommer noen "krav" med enkelte av gjestene, som gjør til at de bør være plassert i en viss del av lokalet. På grunn av det er det ikke mulig å følge de etikette-kravene som jeg har lest liksom skal være gjeldende for bordplasseringen.

Hvor nøye er dere på den biten egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God himmelsprett! :)

Sitter her og jobber med bordkartet for første gang. Det var jammen meg vanskeligere enn jeg hadde sett for meg... Særlig når det kommer noen "krav" med enkelte av gjestene, som gjør til at de bør være plassert i en viss del av lokalet. På grunn av det er det ikke mulig å følge de etikette-kravene som jeg har lest liksom skal være gjeldende for bordplasseringen.

Hvor nøye er dere på den biten egentlig?

Ikke nøye i det hele tatt. Vårt bryllup er i 2015 og etter vårt ønske, gi gir (beklager språket) blanke faen i alle etikette-krav vi ikke vil ha med :fnise: Folk får sitte der de får beskjed om. Hva slags krav er det de stiller? Skjønner det hvis det er noen med kronisk diare eller noe som må sitte nærmest doen, men ellers må det være hipp som happ da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God himmelsprett! :)

Sitter her og jobber med bordkartet for første gang. Det var jammen meg vanskeligere enn jeg hadde sett for meg... Særlig når det kommer noen "krav" med enkelte av gjestene, som gjør til at de bør være plassert i en viss del av lokalet. På grunn av det er det ikke mulig å følge de etikette-kravene som jeg har lest liksom skal være gjeldende for bordplasseringen.

Hvor nøye er dere på den biten egentlig?

Vi kommer nok til å følge de mest åpenbare "kravene" som at vi skal ha hverandre til bords og våre foreldre hverandre. Utover det bryr vi oss mer om at folk sitter med noen/ i nærheten av noen de trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...