Gå til innhold

Hund og kanin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en JRT, har hatt kanin før på sånn prøvetid, og det funket ikke i det hele tatt. Grunnen var at de kaninene var skikkelig hissige. angrep hverandre og kunne ikke ta hånda ned i buret dems før de angrep.

Men jeg sa til samboer at kanin skulle vi ikke ha igjen fordi vår JRT har skikkelig instinkt og jeg vil jo ha kaninene i stua løs! Men nå har jeg bare lagd en løsning på det, kompostgrinder rundt buret dems så de kan hoppe rundt inni der når bikkjene sitter i buret. Vår alaskan husky funker det med. Ho klarer jeg å få ut av den tilstanden, men JRT vår blir helt stiv, de snuser jo på hverandre igjennom. Og når ho blir stiv, er det nesten ingenting som hjelper å få ho ut av den tilstanden. Ho nusser jo, men ho kan smånappe litt. Er det noen som har tips?

Jeg gidder ikke å høre "hvorfor skaffet du deg kaninene når du skriver det at du ikke skulle ha kanin igjen!"

Nå syntes jeg veldig synd på disse kaninene da de levde i et inne bur, i en garasje. Tiss og bæsj rant nesten over kanten. Så ikke ut som den hadde blitt renset på flere månder. Begge bodde i et lite bur. Og det verste var at tisset var helt fryst. Kaninene ble levert sånn, buret så helt jævlig ut og stinket! Buret var blytungt.. Så det beste for kaninene var at de kunne komme til oss.

Disse kaninene er ikke redd dyra, og er kjempesnille og tillitsfulle.

Men skal jeg la ho gjøre seg ferdig med dette og la det gå sin gang eller må jeg fortsette å prøve å trene ho, ho har blitt litt bedre. Er det bare det å vente på at ho ikke gidder mer?



Anonymous poster hash: 7d6a6...1ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, synes ikke det høres så rettferdig ut å putte hunden din i bur så kaninene kan få vært ute. Er det mulighet for å skille av for eks. stue/kjøkken eller stue/gang så begge dyrene får plass å boltre seg på?



Anonymous poster hash: 3181c...e99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, synes ikke det høres så rettferdig ut å putte hunden din i bur så kaninene kan få vært ute. Er det mulighet for å skille av for eks. stue/kjøkken eller stue/gang så begge dyrene får plass å boltre seg på?

Anonymous poster hash: 3181c...e99

Jeg satte de i buret i en halvtime så de kunne få lov til å komme opp i sofaen på den lille tiden, bikkjene er aldri i buret. Og det var bare en liten løsning til jeg fant ut hva jeg skulle gjøre. Nei, jeg flyttet fra det huset der jeg kunne ha kaninene ute på kjøkkenet. Men de skulle selge, så måtte flytte.

Kaninene løper jo inne i "bingen" hele dagen. Vår JRT slår seg til ro fort og er ikke hos dem hele tiden.

Når jeg holder kaninene så tørr ho jo ikke å komme bort. Ho holder seg på avstand. Og ho kom bort en gang og ho har hatt valper før. Og gjorde akkurat det ho gjorde med valpene sine, dytta de i rumpa og vasket dem. Og etterpå tok ho bare halen i munnen og gjorde ingenting med dem. Ho er flink sånn, men når de er i buret blir ho helt annen.

Anonymous poster hash: 7d6a6...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, sorry to burst your bubble, - men jeg er rimelig sikker på at en JRT, - som var en rovvilt-terrier og enda er ganske så potent jaktinstinkt hva angår smådyr, - ikke kommer til å la kaninene dine være i fred. Å bli stiv, slikking og napping er jaktatferd, det er bare snakk om sekunder før dette kan utvikle seg til at bikkja tar et jafs av kaninen.
At du kan få det til å fungere så lenge JRTen og kaninene er atskilt av kompostgrind er meget mulig, men jeg ville aldri stolt på en løs JRT rundt en kanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, sorry to burst your bubble, - men jeg er rimelig sikker på at en JRT, - som var en rovvilt-terrier og enda er ganske så potent jaktinstinkt hva angår smådyr, - ikke kommer til å la kaninene dine være i fred. Å bli stiv, slikking og napping er jaktatferd, det er bare snakk om sekunder før dette kan utvikle seg til at bikkja tar et jafs av kaninen.

At du kan få det til å fungere så lenge JRTen og kaninene er atskilt av kompostgrind er meget mulig, men jeg ville aldri stolt på en løs JRT rundt en kanin.

Jeg skal aldri ha de løse sammen, det vet jeg nå når jeg så de sammen. Nå bryr ho seg ikke om kaninene i kompostgjerdet, så det har blitt mye bedre. Ho er ikke stiv lenger og slapper av hvis de snuser på hverandre.. Så da setter jeg bare buret til AH forran en annen dør når jeg skal ha de løse så kan de være i gangen og kjøkkenet den timen om dagen de er ute. Jeg skal kjøpe mer kompostgrinder etterhvert, så skal jeg se om de får et større område. :) Og hvis jeg får skaffet meg et lite sted der de kan være om sommeren, lage et svært bur med tak, så tror jeg ikke at det vil bli problemer så lenge de får brukt musklene og løpe i innhegningene sine og få lov til å komme ut en halvtime til time hver dag, så gjør vel ikke det noe?

Anonymous poster hash: 7d6a6...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan bli et blodbad.

Haha, trodde du skrev boblebad - er vel det samme greiene, bare mer behagelig og moro.

Anonymous poster hash: 27484...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...