Gå til innhold

er noen av dere prøvere med kun sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er prøvere uten at de sjekker eggløsning og temper eller tar tabletter eller holder seg unna alkohol og kaffe?

vi sluttet å bruke prevensjon for 7 mnd siden og tenkte at "det som skjer det skjer" men vi koser oss med alkohol og kaffe, ingen temping eller EL tester, bare masse sex jevnlig ☺

Er det noen her som gjør det samme?

er det noen her som har blitt gravide på den måten uten alt oppstyret?

Anonymous poster hash: 058d6...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

Det er det vi gjør hvertfall. Vet ca når jeg har EL uten noen tester, så her satser vi bare på å treffe med jevnlig samleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gravide uten alt oppstyret. Drakk til og med litt alkohol etter at jeg ble gravid (men før det kunne vises på test). Vet om flere som har tatt det litt som det kommer... det hjelper jo ikke så veldig med alle eggløsningstestene osv., bare en masse oppstyr. Har man sex regelmessig, så holder jo det.



Anonymous poster hash: d1654...962
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde som deg, TS, med første mann. Denne gangen bruker jeg kun app så ingenting er jo helt sikkert :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også. Droppet prevensjon og det var det. Gravid på pp 3 med første og pp 2 med andre.

Skjønner godt at de som prøver årevis prøver å øke sjansene med diverse tiltak, men synes det er rart med alle de som stresser masse med det fra første dag.

Anonymous poster hash: 52abb...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 5 sykler tror jeg før jeg kjøpte eggløsningstester. Jeg tok et glass vin i godt selskap, men ikke mange, og ikke utenom anledninger. Jeg visste ikke da at kaffe hadde betydning for befruktning, så jeg drakk kaffe som vanlig og ville kutte når jeg først var gravid. Det funket ikke for oss, men det viste seg jo at jeg hadde flere udiagnostiserte tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Jeg drikker alkohol og kaffe som før jeg ble prøver (altså ingen kaffe og kjeldent alkohol), men passer på å ikke drikke alkohol nærme til ikm. Tar bare folat.

Ellers lever jeg helt som før. Kanskje tankene er annerledes, men det er vel naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde heller ingen ting de første pp20 gangene, for jeg tenkte jo at det har vel ingen ting å si! Er jo bare som de andre sider, ha sex lissom ;)

men nå di siste 5 gangene har jeg gjort det.. begynner å føle meg helt gal men... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen prøvde vi nesten et år på den måten uten at det klaffet. Når vi begynte å telle dager klaffet det nesten med en gang. Den her gangen hadde vi samleie på dagene med EL slim om det klaffet på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde heller ingen ting de første pp20 gangene, for jeg tenkte jo at det har vel ingen ting å si! Er jo bare som de andre sider, ha sex lissom ;)

men nå di siste 5 gangene har jeg gjort det.. begynner å føle meg helt gal men... :bond:

Etter to år uten resultat er sjansen for å lykkes uten hjelp nærmest ikke-eksisterende. Har dere kontaktet lege?

Anonymous poster hash: 3a0fa...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år uten resultat er sjansen for å lykkes uten hjelp nærmest ikke-eksisterende. Har dere kontaktet lege?

Anonymous poster hash: 3a0fa...e48

Ja :) ble operert i februar, så ut som jeg hadde litt trange eggledere... er på 3 pergo kur nuh, og i morgen skal jeg på kontroll på sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) ble operert i februar, så ut som jeg hadde litt trange eggledere... er på 3 pergo kur nuh, og i morgen skal jeg på kontroll på sykehuset...

Krysser fingrene for at ting løsner for dere og at du får positiv test snart!

Anonymous poster hash: 3a0fa...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bare koser, og tar det litt som det kommer nå i starten. Orker ikke hysteri nå med en gang. Jeg har endometriose og tette eggledere, men må forsøke ett år før jeg får hjelp (er jo mulig det går). Bør vel kjøpe noen eggløsningstester for å sjekke at det finnes eggløsning her, men foreløpig er det bare folat som er kjøpt av preparater her hos oss.

Endret av tekjerringa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte også kun folat før vi begynte prøving. Jeg har aldri tempet eller testet etter EL. Men jeg har brukt litt tid på å bli kjent med kroppen min og har hatt nokså god kontroll på syklusen min lenge.

Dessuten kutta jeg ut hormonpreparat for lenge siden da jeg ikke er noe fan.

Jeg var ganske sikker på nå EL var fordi jeg får en del symptom, og jammen klaffa det på første forsøk :-)

Edit: auto correct...

Endret av Vanillalilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok folat, prøvde holde styr på eggløsning via app, men det gikk ikke pga ustabil syklus. Hadde sex når det kjentes "riktig". Ble gravid i pp2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi gjorde var a kutte ut p-pillene, drakk baade alkohol og kaffe, tenkte aldri paa egglosning eller slike ting, ble gravid ganske kjapt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for at ting løsner for dere og at du får positiv test snart!

Anonymous poster hash: 3a0fa...e48

Takk! Nå ser ut som det kansje blir en posetiv test snart... :`)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten satser på å bli prøvere om ikke altfor lenge, og da er planen å gjøre som folk i alle tider har gjort - knulle. Gir faen i teststyret, det skaper bare stress, bekymringer og obsession... Skjer når det skjer. Dersom vi ikke får det til iløpet av 6-12 sykluser, da skal jeg vurdere å dra fram eggløsningstestene alle preiker om. Ro ned og ha sex, sier jeg bare. :)



Anonymous poster hash: 4319a...cf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi gjorde var at jeg begynte med folat og at jeg kartla syklusene mine med hjelp av app et par måneder i forveien.

Nå er jeg så heldig at jeg alltid har hatt stabile sykluser og merker når jeg har EL i nesten hver syklus.

Så vi passa på å ha sex rundt EL dagen, og vips så var jeg gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Drikker 1-2 kopper kaffe daglig, tar folat når jeg husker det. Stresser for mye med el tester osv. Drikker ikke☺ lever som vanlig inntil jeg får positiv test da.

Anonymous poster hash: ee575...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...