Gå til innhold

Slutta på cerazette


stisan91

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg slutta på cerazetten den 10 mai, og i dag fikk jeg mens, er det noen andre som har opplevd dette? Jeg lurer også på når man kommer i normal syklus igjen.

Jeg har også hatt mens mens jeg har gått på pillene, har gått på de en god stund.

Vi prøver å få barn, for første gang så det er mange spørsmål rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

Jepp. Husker ikke helt når jeg slutta jeg nå, men i slutten av februar/ april kanskje. Jeg fikk mensen 5 dager etterpå i alle fall, og siden den gang har syklusen vært normal og stabil. Hadde mensen i 6 dager, og syklusene mine ligger på 28/29 dager. Jeg hadde også mensen da jeg gikk på cerazette, men det virker som om den er stabil og fin nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Husker ikke helt når jeg slutta jeg nå, men i slutten av februar/ april kanskje. Jeg fikk mensen 5 dager etterpå i alle fall, og siden den gang har syklusen vært normal og stabil. Hadde mensen i 6 dager, og syklusene mine ligger på 28/29 dager. Jeg hadde også mensen da jeg gikk på cerazette, men det virker som om den er stabil og fin nå :)

Takk :) har lest så mye forskjellig så tankene begynner når du leser at det er 4 uker etter man slutter før mens kommer, og så kommer det hos meg 2 dager etter jeg har sluttet, så godt å tenke at dette er nok normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Takk :) har lest så mye forskjellig så tankene begynner når du leser at det er 4 uker etter man slutter før mens kommer, og så kommer det hos meg 2 dager etter jeg har sluttet, så godt å tenke at dette er nok normalt :)

Skjønner deg godt. Vi starter prøvinga snart, så var ganske nervøs for at syklusen var helt tullete :ler: Men den syklusen jeg hadde de årene jeg gikk på cerazette har ikke vært den "riktige" syklusen min sa gynekologen, så derfor kan den "riktige" komme rett etter pilleslutt også :) Hun mente det var godt at jeg fikk mensen så raskt, fordi syklusen da har stabilisert seg raskt, og i og med at den har vært regelmessig siden den menstruasjonen, så var det vell noe i det hun sa :) Lykke til med prøving :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Cerazette 20 mars.. Fikk EL 3 uker senere ca, og mens 2 uker etter der igjen. Hatt syklus på 28 dager. Jeg hadde aldri mensen i de 15 årene jeg gikk på Cerazette.

Anonymous poster hash: 40120...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med cerazetten, siden jeg ikke kan ta noe annet, jeg har gått på minipiller i 9 år, så er godt at jeg kan slutte og at vi kan prøve å få barn. Er spent på hvordan dette går.

Tusen takk for all svar :) Hjelper veldig, og grett å dele med noen andre når vi skal holde dette hemmelig for famile og venner inntil videre :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk første mensen 28 dager etter jeg sluttet med Cerazette. Andre mens kom på dag 41. Så oppdaget jeg at jeg var gravid, dagen før jeg trodde jeg skulle ha el. Jeg hadde ikke mens på pillene, men småblødninger om jeg slurvet. Syklusen stabiliserte seg ikke med en gang, men hadde jo ingen problem med å bli gravid :) lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første mensen 28 dager etter jeg sluttet med Cerazette. Andre mens kom på dag 41. Så oppdaget jeg at jeg var gravid, dagen før jeg trodde jeg skulle ha el. Jeg hadde ikke mens på pillene, men småblødninger om jeg slurvet. Syklusen stabiliserte seg ikke med en gang, men hadde jo ingen problem med å bli gravid :) lykke til :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg sluttet på cerazette kom mensen etter fire uker, og fire uker etter det igjen var jeg gravid. Andre gangen slutta jeg i mai, men hadde litt uregelmessig mens. Prøvde fra august og var gravid etter tre måneder. Også godt fornøyd med cerazette. Hadde veldig sjeldent blødninger, og syns det var deilig å slippe.

Anonymous poster hash: 560ed...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ELuna

Jeg fikk og blødning rett etter jeg sluttet, og gikk rett inn i normal syklus, selv om jeg mistet mensen på pillene. Hadde ganske sparsommelig mens de første gangene, men det gikk seg til :)

Endret av ELuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk og blødning rett etter jeg sluttet, og gikk rett inn i normal syklus, selv om jeg mistet mensen på pillene. Hadde ganske sparsommelig mens de første gangene, men det gikk seg til :)

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alt er normalt for meg da :) og at alt går som det skal når jeg er ferdig med mens for denne gang :) Er skikkelig spent for det er første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Vi starter prøvinga snart, så var ganske nervøs for at syklusen var helt tullete :ler: Men den syklusen jeg hadde de årene jeg gikk på cerazette har ikke vært den "riktige" syklusen min sa gynekologen, så derfor kan den "riktige" komme rett etter pilleslutt også :) Hun mente det var godt at jeg fikk mensen så raskt, fordi syklusen da har stabilisert seg raskt, og i og med at den har vært regelmessig siden den menstruasjonen, så var det vell noe i det hun sa :) Lykke til med prøving :)

Takk :)

Håper det er det med meg og, det kjenner ut som det er normalt for meg med tanke på smertene som følger med, husker de godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er det noen her som har merket noen forandring etter pilleslutt? Jeg har ømme bryst nå 2 uke etter pilleslutt og 6 dager etter mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...