Gå til innhold

"Bryllupsfest" 1 år etterpå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i sommer, på tinghuset :-)

Vi vil gjerne ha en fest, men av utallige mange grunner (økonomi, familieforhold og forventninger fra andre) velger vi å gifte oss slik, og at familiene våre får vite det etter seremonien.

Også hadde vi kanskje tenkt å stelle i stand en fest for slekt og venner neste år i stedet. Med mat, drikke og musikk.

Forventer ingen gaver, dèt er jo ikke grunnen til at vi gifter oss.

Men bare for å FEIRE!

Er det noen som har gjort det slik, eller vært i en sånn "bryllupsfest"? :-)

Anonymous poster hash: f8945...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et helt år etterpå? Da ville jeg i såfall hemmeligholdt hele giftemålet i et års tid også.



Anonymous poster hash: 92b4b...9c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

'Økonomi, famileforhold og forventninger' er ikke noe som gjør det utrivelig neste år altså, men som kunne ha gjort et stort bryllup med alt det innebærer, lite koselig.

Igjen på grunn av hvor forskjellige familieforhold vi har innad i familien... Høres helt tullerusk ut sikkert, og jeg får ikke til å forklare det..

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt år etterpå? Da ville jeg i såfall hemmeligholdt hele giftemålet i et års tid også.

Anonymous poster hash: 92b4b...9c0

Okei :-)

Men jeg må bare spørre, hvorfor?

Hadde du ikke kommet?

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å gjøre noe lignende!
Gifte oss på vinteren og ha stor sommerfest om sommeren, bare fordi det er en god grunn til å samle alle vi er glade i :)



Anonymous poster hash: 33b33...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var kjempegøy å bli invitert til bryllupsfest, uansett hvor lenge etter det var :) Dere gifter dere for deres skyld, og da gjør dere det som dere vil :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere ha gaver også eller?



Anonymous poster hash: 4e861...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha gaver også eller?

Anonymous poster hash: 4e861...267

Les innlegget.

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg utsatt hele bryllupet, dersom det ikke er en god grunn til at dere må gifte dere akkurat nå. :)



Anonymous poster hash: 5f68a...903
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :-)

Men jeg må bare spørre, hvorfor?

Hadde du ikke kommet?

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Jo, jeg hadde kommet, men hvorfor vente med festen så lenge. Da kan man like gjerne utsette giftemålet eller ikke fortelle om det før festen.

Anonymous poster hash: 92b4b...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :-)

Men få har svart på spørsmålet: har du hatt, eller vært i en sånn bryllupsfest?

Og hvordan hadde dere det?

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i noe lignende. Brudeparet giftet seg i utlandet, bare de to. Noen måneder senere hadde de fest for familien. Festen ble holdt på en restaurant med god mat og drikke (skjermet fra andre gjester).

Mannen og jeg giftet oss i stillhet i vinter (familie og venner fikk vite det etterpå) og vi lurer på om vi skal ta en uhøytidelig fest til sommeren. Vi har vært sammen lenge, men på grunn av det samme som du nevner (familieforhold, økonomi, forventinger) ble det aldri noe av bryllupet. Plutselig trengte vi "papirene i orden" så fort som mulig, og bestemte oss for å bare få det gjort. Siden familien vår uansett ikke hadde hatt mulighet til å komme til vielsen, syntes vi det var best å holde det hemmelig til det var overstått.

Vi har ennå ikke bestemt oss for om det blir fest. Nær familie ønsker det. Det vi ønsker med en eventuell feiring er å samle familiene våre og venner og rett og slett ha en fest (matservering selvfølgelig, men ikke noe stivt treretters-sitte-fem-timer-til-bords-opplegg). Selvfølgelig blir det noen sure miner (det blir det vel uansett hva slags bryllup man har) og holdninger som "Vielsen får vi ikke være med på, men fest skal de ha! HELT sikkert på grunn av gavene!" Vi vil ikke ha gaver, men har funnet ut at folk faktisk blir fornærmet av det også. Bryllupsfest er mer komplisert enn jeg hadde forestilt meg.



Anonymous poster hash: 89ec9...7b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i sommer, på tinghuset :-)

Vi vil gjerne ha en fest, men av utallige mange grunner (økonomi, familieforhold og forventninger fra andre) velger vi å gifte oss slik, og at familiene våre får vite det etter seremonien.

Også hadde vi kanskje tenkt å stelle i stand en fest for slekt og venner neste år i stedet. Med mat, drikke og musikk.

Forventer ingen gaver, dèt er jo ikke grunnen til at vi gifter oss.

Men bare for å FEIRE!

Er det noen som har gjort det slik, eller vært i en sånn "bryllupsfest"? :-)

Anonymous poster hash: f8945...685

Da ville jeg heller utsatt bryllupet et år..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps.

'Økonomi, famileforhold og forventninger' er ikke noe som gjør det utrivelig neste år altså, men som kunne ha gjort et stort bryllup med alt det innebærer, lite koselig.

Igjen på grunn av hvor forskjellige familieforhold vi har innad i familien... Høres helt tullerusk ut sikkert, og jeg får ikke til å forklare det..

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Men dere trenger ikke ha stort bryllup selv om dere har bryllupsfest. Dere kan fortsatt ha vielsen på tinghuset og ha en mer casual bryllupsfest

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat, men jeg var i en bryllupsfest der brudeparet giftet seg i utlandet. Da var riktignok de fleste invitert i selve bryllupet, men sånn "vi skjønner at det blir vanskelig for de fleste siden det blir dyrt og langt vekk, men om dere ønsker å komme så er dere hjertelig velkommen - uansett er alle invitert til bryllupsfest hjemme etterpå dato XX". Da var det typ spleisefest på grendehuset, hver gjest tok med noe mat og det var midt på sommeren og nydelig vær, alle kunne sove i telt/campingvogn like utenfor festlokalet om de ville, og hele opplegget var kjempetrivelig. Jeg syntes det var kjekt.

Synes kanskje det er mest naturlig om selve giftemålet har vært en gang iløpet av de siste månedene før festen, men om det nå går et år imellom så skader jo ikke det noen. Da er det kanskje mer naturlig å kalle det en papirbryllupsfest, men.



Anonymous poster hash: 6b889...a06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man vil ha festen ett år senere. Hvorfor ikke bare utsette hele vielsen med ett år?

Festen blir nok ikke dårligere av å holdes året etter. Synes bare det virker litt snodig.

Anonymous poster hash: ead2f...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle som svarer at det ikke blr skje om ett år/at vi må utsette hele greia til meste år, har dere noe mer utdypende forklaring på HVORFOR? *ventet i spenning* ;-)

Vi kommer jo ikke til å kalle det en bryllupsfest, det blir det jo ikke. Selv om det er en feiring av det :-)

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat, men jeg var i en bryllupsfest der brudeparet giftet seg i utlandet. Da var riktignok de fleste invitert i selve bryllupet, men sånn "vi skjønner at det blir vanskelig for de fleste siden det blir dyrt og langt vekk, men om dere ønsker å komme så er dere hjertelig velkommen - uansett er alle invitert til bryllupsfest hjemme etterpå dato XX". Da var det typ spleisefest på grendehuset, hver gjest tok med noe mat og det var midt på sommeren og nydelig vær, alle kunne sove i telt/campingvogn like utenfor festlokalet om de ville, og hele opplegget var kjempetrivelig. Jeg syntes det var kjekt.

Synes kanskje det er mest naturlig om selve giftemålet har vært en gang iløpet av de siste månedene før festen, men om det nå går et år imellom så skader jo ikke det noen. Da er det kanskje mer naturlig å kalle det en papirbryllupsfest, men.

Anonymous poster hash: 6b889...a06

Det hørtes kjempefint ut! :-)

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som svarer at det ikke blr skje om ett år/at vi må utsette hele greia til meste år, har dere noe mer utdypende forklaring på HVORFOR? *ventet i spenning* ;-)

Vi kommer jo ikke til å kalle det en bryllupsfest, det blir det jo ikke. Selv om det er en feiring av det :-)

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Ps. Snodig er ikke en utdypende forklaring😂

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som svarer at det ikke blr skje om ett år/at vi må utsette hele greia til meste år, har dere noe mer utdypende forklaring på HVORFOR? *ventet i spenning* ;-)

Vi kommer jo ikke til å kalle det en bryllupsfest, det blir det jo ikke. Selv om det er en feiring av det :-)

Anonymous poster hash: d1ccb...61d

Fordi er meningsløst å feire et bryllup så lenge etter. Da er det jo en evighet siden

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...