Gå til innhold

KAKE som ser ut som bryllupskake


Butter

Anbefalte innlegg

Hva ville dere sagt om gjest ønsket å lage en kake som så ut som selve bryllupskaken og med omtrent samme fyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beror på hvordan ser bryllupskaken ut?

040709_bridecake.jpg



Anonymous poster hash: 9e6f3...cd1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mektig sjokoladekake med hvit marsipan og pyntet med blomster. Hun ønsker å lage noe av det samme (ut ifra bildet jeg har sett), relativt stor og etasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ville lage kake til meg hadde jeg blitt glad.



Anonymous poster hash: 4b741...142
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men har egentlig nok folk til å bake.

Hva er problemet?

Anonymous poster hash: 4b741...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet?

Anonymous poster hash: 4b741...142

Vet ikke helt egentlig....hehe. Det er bare et eller annet i meg som ikke liker at det skal være en kake i tillegg til bryllupskaken som ser ut som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Vet ikke helt egentlig....hehe. Det er bare et eller annet i meg som ikke liker at det skal være en kake i tillegg til bryllupskaken som ser ut som den.

Hvorfor ikke bruke den du får som bryllupskake, da? Penger spart. Hyggelig gest, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt egentlig....hehe. Det er bare et eller annet i meg som ikke liker at det skal være en kake i tillegg til bryllupskaken som ser ut som den.

Jeg skjønner ikke hva problemet er. At den likner for mye på bryllupskaken, eller at du ikke vil at noen skal bake kake til bryllupet ditt? Synes helt ærlig du skulle komme over den "bøygen" der og heller bruke energien på litt viktigere ting, og bare være glad noen ønsker å bake en kake til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet personen at bryllupskaken skal se akkurat sånn ut da? Kan du ikke bare forklare at da blir det to kaker som blir veldig like, og det hadde vært ideelt om hennes kunne se litt annerledes ut? Men sånn generelt så ville det ikke plaget meg å ha mer enn én fancy kake.



Anonymous poster hash: 5c162...34a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for at gjestens kake skal være finere enn din egen bryllupskake?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i allverden har skjedd med å prate med hverandre ? Si det. " Så glad du lager kake men..." Sukk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på her er kombinasjonen mektig sjokoladekake pluss marsipan. Høres rimelig kalmende ut.

(OK, det var ikke det jeg reagerte mest på, men folk har skrevet alle de gode og innlysende poengene allerede)



Anonymous poster hash: 23c15...0df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

  1. Du takker for tilbudet og uttrykker glede.

    På den store dagen spiser du det du har lyst på.

    Blir det noe igjen dagen etter kan du enten fryse kaken ned til senere anledning eller kaste den

  2. Uttryker misnøye og skepsis.

    Gjerne nok til at gjesten blir forlegen eller såret

Du får kanskje én blomstervase mindre å rutte med (hvis gjesten tenker at kaken blir gave i seg selv)

men lar gjesten få bidra på sin måte til ditt bryllup.

Er dette virkelig et vanskelig valg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke den du får som bryllupskake, da? Penger spart. Hyggelig gest, synes nå jeg.

det var det jeg foreslo overfor forloveden, men han vil ha den vi har bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i allverden har skjedd med å prate med hverandre ? Si det. " Så glad du lager kake men..." Sukk

Jeg kjenner ikke denne gjesten så godt, så det er ikke så lett å kommunisere. Men vi har nå smakt på kaken, som smakte veldig likt den vi har bestilt, så vi takker for tilbudet, men spør om hun ikke kan lage en annen type kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hva problemet er. At den likner for mye på bryllupskaken, eller at du ikke vil at noen skal bake kake til bryllupet ditt? Synes helt ærlig du skulle komme over den "bøygen" der og heller bruke energien på litt viktigere ting, og bare være glad noen ønsker å bake en kake til dere!

Selvfølgelig er jeg egentlig glad for alle seg å hjelpe, og har med glede takket ja til nå. Noe av "problemet" var vel at vi nå egentlig har fått nok til å bake. I tillegg ble det vanskelig å takke "nei, at vi har nok" fordi det nesten virket som om hun ville bake for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min overrasket meg med å lage kopi av sin egen bryllupskake i bryllupet vårt! Hadde t.o.m tatt vare på pynten fra da hun giftet seg, sånn at kaken var identisk.

Veldig fin kake, og veldig god. Men synd hun ikke sa ifra på forhånd, da ville jeg heller ha brukt tante si kake som bryllupskake og spart flere tusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare også si at noe av grunnen til at jeg postet Hi i utgp var at jeg ikke helt forstod min egen motvilje og at jeg derfor trengte å lufte saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min overrasket meg med å lage kopi av sin egen bryllupskake i bryllupet vårt! Hadde t.o.m tatt vare på pynten fra da hun giftet seg, sånn at kaken var identisk.

Veldig fin kake, og veldig god. Men synd hun ikke sa ifra på forhånd, da ville jeg heller ha brukt tante si kake som bryllupskake og spart flere tusen kroner.

Som tidligere nevnt, var det også mitt forslag, koselig å få en bekjent til å bake kake, og samtidig spare de pengene, men mannen vil gjerne ha kaken vi allerede har bestilt (som jeg nok synes er et par hakk bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...