Gå til innhold

Hund som ringbærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes blomsterpike er harry, ja.

Anonymous poster hash: 1b601...2d8

Hva i alle dager er harry med blomsterpike??

Eller, kan du ikke heller si hva du ikke synes er harry?!

Anonymous poster hash: 2bdfc...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går for hunden synes jeg du burde opplyse gjestene(særlig muslimene) om det. Med tanke på muslimenes religion blir dette litt som om dere skulle servert svin til middag og ikke sagt det til dem. Jeg har hørt at det er bare hvis en muslim da er i kontakt med hunden at dette er et problem, så man kan jo ordne slik at dette ikke skjer.

Jeg er forsåvidt og enig i at dette er harry. Er ikke sikkert kirken godkjenner det heller.

Da godkjenner heller ikke kirken at blinde tar med seg førerhunden i gudstjeneste. Det er ganske sikkert en kirke jeg aldri ville satt mine bein i for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 9742d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den ærlige responsen.

Siden så mange reagerer med at dette virket som man selv vil være spesiell/over the top amerikansk/harry, så har vi bestemt oss for å droppe hunden.

Vi kommer til å spille musikk mens blomsterpiken går ned midtgangen, før bruden og brudens far kommer inn.

Jenta har begynt å glede seg og kommet med ønsker om en spesiell kjole hun vil ha på seg, så vi tror det er en god løsning og at det kan bli fint for alle. :)

Anonymous poster hash: b02d0...238

TS, ikke glem at alt som er bittelitt annerledes enn folk flest er vant med i Norge, blir kalt for "harry". Veldig viktig å ikke skille seg ut i dette landet for da er man visst skikkelig harry - noe svarene her er bevis på.

Bare det at mange aldri har hørt om fenomenet ringbærer eller blomsterpike sier litt...

Jeg synes det hørtes fint ut jeg. Deres bryllup, deres hund. Dyreplageri er det ihvertfall ikke.

Lykke til hva dere nå enn velger.

Anonymous poster hash: 9742d...ddd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Da godkjenner heller ikke kirken at blinde tar med seg førerhunden i gudstjeneste. Det er ganske sikkert en kirke jeg aldri ville satt mine bein i for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 9742d...ddd

Er du dum eller later du som? Forstår du ikke forskjellen på en nødvendig brukshund og en selskapshund/kjælehund?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da godkjenner heller ikke kirken at blinde tar med seg førerhunden i gudstjeneste. Det er ganske sikkert en kirke jeg aldri ville satt mine bein i for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 9742d...ddd

Kjære vene. Førerhunder har adgang på steder der andre hunder ikke er tillatt, som kjøpesentre, fornøyelsesparker osv. De er nødvendige hjelpemidler som eier ikke kan greie seg uten. En ringbærende hund er neppe det, altså. ;)

Anonymous poster hash: d6b18...38b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var forholdsvis nylig i en vielse der en hund (tispe) bragte ringen fra første rad til brudeparet. Hunden klarte oppgaven ganske bra, men alle smålo litt til å begynne med da hun virket noe forvirret. Jeg syntes det var sjarmerende, i likhet med alle de gjestene jeg snakket med.



Anonymous poster hash: 05f5a...e1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som skal ha ringhamster?



Anonymous poster hash: 5c908...45d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da godkjenner heller ikke kirken at blinde tar med seg førerhunden i gudstjeneste. Det er ganske sikkert en kirke jeg aldri ville satt mine bein i for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 9742d...ddd

Du kan ikke sammenligne en ringbærende hund med en tjenestehund som er til for at blinde og svaksynte skal klare seg i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som skal ha ringhamster?

Anonymous poster hash: 5c908...45d

Ringhamster!!! I love it! 😂😂✌️

Anonymous poster hash: beb90...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ringduer?

De kan synkronfly ned midtgangen med ringene dinglende fra silkebånd.

Får bare håpe det ikke er en ringrev i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha hunder i bryllup er det selvfølgelig viktig at man har noen som kan ta godt vare på dyrene mens de er der og få dem hjem igjen etterpå, så dere ikke trenger å tenke på dette.

Personlig ser jeg på hundene mine som familiemedlemmer og ville gjerne hatt dem i bryllupet mitt. Kanskje ikke som ringbærere, det hadde nok blitt for mange distraksjoner for dem til at de ville gått rett fra A til B, men de skulle uansett vært med på bryllupsbildene.

Jeg vet ikke om finere bryllupsbilder enn de som har med seg hundene :)

http://www.bridalguide.com/blogs/bridal-buzz/pets-in-weddings

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden syntes jeg det er amerikansk og harry, på den andre siden er jeg imponert over hunder man kan feste ringer på som går fra A til B helt alene i et fremmed lokale i en ukjent situasjon med masse fremmede mennesesker. Min hund hadde kastet av seg ringputen og løpt rundt blandt gjestene og prøvd å hilse på alle SAMTIDIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en ringorm? =)

Neida. Men jeg er enig med dem som synes ringhund er "over the top"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sobril

Terskelen for å kalle ting Harry er ikke særlig høy.

Var det meg, ville jeg spurt muslimene som var invitert, og så fikk de være de eneste som visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg får lyst på å leie inn en hel hundeslede med åtte hunder til å trekke de ringene fram til presten, bare fordi Kg-kvinnene sier det er harry med en liten hund til å bære fram ringene.

 

Bare fordi noe er kjent for å være amerikansk, betyr ikke det at det er harry å gjøre dette.

Det er mye de gjør i USA som faktisk er ganske stilfullt.

 

Jeg syns det må være sårende for TS å lese alle de som skriver om alt fra ringorm til ringhamster.

(Selv om jeg lo litt av den ringhamsteren. :fnise: )

 

Kanskje folk skal bli litt flinkere til å tenke på at det er et menneske med følelser som spør om noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Evans

hvis jeg hadde klart å lære hunden å balansere ringen på nesa, som dette, hadde jeg vært superstolt av å han som ringbærer!

 

Ser ikke hva som skal være harry med å ha en hund som ringbærer egentlig. Hvorfor er det mer harry enn småjenter?

 

Vedrørende muslimene: kommer de i kirka tviler jeg sterkt på at de har noen motforestillinger angående hund som ringbærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det et alternativ å ha en hund som ringbærer i et bryllup i en kirke, dersom det kommer flere gjester som er muslimer?

Hunder er jo sett på som urene dyr av enkelte muslimer, så jeg vet ikke om dette er noe man bør styre unna?

 

Alternativet er å ikke ha ringbærer men å ha en blomsterpike i stedet, som går ned midtgangen før bruden og bærer en kurv med blomster.

 

Anonymous poster hash: b02d0...238

 

Jeg hadde hunden min som ringbærer. Presten sa bare at det var svært vanlig, men han valgte å late som om han ikke hadde fått spørsmålet (når vi spurte om det var greit), for da trengte han ikke ta spørsmålet med noen over han :P Veldig ålreit prest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...