Gå til innhold

Hund som ringbærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne godt tenke meg å ha hund som ringbærer, er jo bare morsomt det, da! :ler:

Men jeg ville ikke hatt DSG'en, han er for vimsete og stressa. Den gamle hunden min, rolig Rottweiler, hadde vært perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne godt tenke meg å ha hund som ringbærer, er jo bare morsomt det, da! :ler:

Men jeg ville ikke hatt DSG'en, han er for vimsete og stressa. Den gamle hunden min, rolig Rottweiler, hadde vært perfekt.

:)

Vi skal i tilfelle ha en liten Jack Russel terrier. Den får en liten kurv med hank festet foran i halsbåndet med en liten, blå pute i kurven der ringene blir festet med knappenåler.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, meningen er at hun skal gå inn og bære en kurv med blomster.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Da blir det som en brudepike da, bare med en kurv med blomster. Ettersom jeg har skjønt er det veldig vanlig med brudepiker, så vil ikke tro noen mener det er harry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det som en brudepike da, bare med en kurv med blomster. Ettersom jeg har skjønt er det veldig vanlig med brudepiker, så vil ikke tro noen mener det er harry..

Hvis det er sånn at flertallet mener det er harry med en hund som bærer inn ringene, så bør vi kanskje velge blomsterpike i stedet.

Men det skal sies at den jeg gifter meg med reagerte med å svare at hvis dere sier dette på Kg, så må vi skaffe flere hunder.

Anonymous poster hash: b02d0...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres kult ut! Go for it!

Anonymous poster hash: 64adf...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at flertallet mener det er harry med en hund som bærer inn ringene, så bør vi kanskje velge blomsterpike i stedet.

Men det skal sies at den jeg gifter meg med reagerte med å svare at hvis dere sier dette på Kg, så må vi skaffe flere hunder.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Vil dere ha hund så gjør dere jo det! Hvis det gjenspeiler dere som et par som er veldig hundefolk så kjør på. Husk at noen må tørre å være litt harry og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går for hunden synes jeg du burde opplyse gjestene(særlig muslimene) om det. Med tanke på muslimenes religion blir dette litt som om dere skulle servert svin til middag og ikke sagt det til dem. Jeg har hørt at det er bare hvis en muslim da er i kontakt med hunden at dette er et problem, så man kan jo ordne slik at dette ikke skjer.

Jeg er forsåvidt og enig i at dette er harry. Er ikke sikkert kirken godkjenner det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ringebear?



Anonymous poster hash: 66d2c...818
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringbear skulle det være.



Anonymous poster hash: 66d2c...818
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ringebear?

Anonymous poster hash: 66d2c...818

Du er treig, ass!

Det beste hadde vært en bjørn, da. Ringbear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye kulere med en ekte hobbit som ringbærer!



Anonymous poster hash: 93d9b...c00
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe hunden ikke er sjalu og heller springer avgårde med ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg en følelse av at denne tråden er opprettet for å få igang en opphetet debatt? Jeg er dog noe usikker på hvilken, da TS har trukket inn opptil flere potensielt hete temaer:

* muslim/innvandrerdebatt (hva skal de i en kirke/kan de ikke innordne seg får de bare dra tilbake dit de kom fra (her er veien kort til båtflyktningene->avisenes kommentarfelt->Per Sandbergs T-skjorter->gud vet hvor det kan ende))

* dyrevelferdsdebatt (vil det være riktig å få en hund å gjøre dette/stressende situasjon med mange mennesker/skal dyr være underholdning/hundehold på hundens premisser)

*allergidebatten

*mange er redde for hunder-debatten (her kan det være mange traumer!)

* den etiske debatten (er kirken et hellig hus, eller er det fritt fram for enhver å arrangere det rene sirkus der inne?)

* Bridezilladebatten (ærlig talt, hva er det viktigste her - rammen rundt bryllupet, eller bevisstheten rundt ekteskapet, og alt det innebærer/får alle hver sin valp i dokurvene?)

:popcorn:



Anonymous poster hash: d6b18...38b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor får jeg en følelse av at denne tråden er opprettet for å få igang en opphetet debatt? Jeg er dog noe usikker på hvilken, da TS har trukket inn opptil flere potensielt hete temaer:

* muslim/innvandrerdebatt (hva skal de i en kirke/kan de ikke innordne seg får de bare dra tilbake dit de kom fra (her er veien kort til båtflyktningene->avisenes kommentarfelt->Per Sandbergs T-skjorter->gud vet hvor det kan ende))

* dyrevelferdsdebatt (vil det være riktig å få en hund å gjøre dette/stressende situasjon med mange mennesker/skal dyr være underholdning/hundehold på hundens premisser)

*allergidebatten

*mange er redde for hunder-debatten (her kan det være mange traumer!)

* den etiske debatten (er kirken et hellig hus, eller er det fritt fram for enhver å arrangere det rene sirkus der inne?)

* Bridezilladebatten (ærlig talt, hva er det viktigste her - rammen rundt bryllupet, eller bevisstheten rundt ekteskapet, og alt det innebærer/får alle hver sin valp i dokurvene?)

:popcorn:

Anonymous poster hash: d6b18...38b

Fordi du er fordomsfull?

Jeg skal gifte meg.

Det kommer muslimer.

Islam sier at anglene ikke kommer ned dit det er hunder.

Det er iogforseg riktig som noen sier over her (som faktisk svarer på spørsmålet uten å dikte opp problemstillinger som kun Kg'ere kunne filosofert seg fram til) at de ikke vil behøve å komme i kontakt med hunden selv.

At det skulle være et problem for presten er ikke tilfelle.

Bare vi ikke kaster ris på bruden, kunne vi fint ha en hund som går pent ned midtgangen, så lenge noen kan ta den med ut etterpå.

Problemet er om de som kommer i bryllupet finner hunder støtende.

Hunder kunne de fint ha dersom de er brukshunder. Feks til gjeting på en gård.

Men som kjærledyr ville de ikke hatt den.

Det er også helt ok å ha vakthunder.

Det har de selv fortalt.

Så da er spørsmålet om det trekker ned at en hund, som da er et symbol på noe som holder engler på avstand, ikke bør bære burdeparets ringer.

Saken handler ikke om hva man syns om gjestene, da de er svært godt likt og viktige gjester i bryllupet.

Vi ønsker å gi et godt inntrykk.

Vi vil ikke fortelle om "overraskelsen" med ringærer i tilfelle det ikke blir noe av.

At det skulle være harry hadde jeg ikke tenkt på.

Jeg syns hunden er søt, men det kan hende noen finner det provoserende at en hund altså bærer ringene.

Allergi tror ikke jeg at er et problem, siden hunden da vil gå gjennom kirken og tas med ut "bakvegen" etterpå, gjennom sakristiet og bli hentet av noen som kjører den hjem.

Om man er redd den skal løpe ivei, er tanken at jenta som skal bære blomstene kan holde hunden i et bånd pyntet med satengbånd, og at hunden har ringene i hasbåndet, mens hun leier hunden.

Det som da er blått er puten ringene er festet på.

Uten hunden, vil hun ha den puten med ringene i sin kurv.

Jenta er ni år.

Det er ingen problemer med dyrevelferden, siden hunden altså tas med til kirken og venter utenfor, bak kirken, og så leies inn før bruden (når alle gjestene har satt seg) og deretter leies ut og kjøres hjem.

Den vil få øve litt på forhånd, dagen før, med kirkekoret som publikum i kirken. (De har korøvelsen sin. De synger ikke under vielsen.)

Det er en ganske liten hund som liker mennesker.

At noen er redde for hunder kan jo være et problem.

Det samme kan være om de gjestene som mener det er problematisk med hunder som kjæredyr blri støtt av symbolikken.

Det blir ikke noe sirkus.

Hunden skal bare gå helt fram, så tas ringene imot av presten og da er hundens rolle over.

Det blir ikke musikk før hunden har gått. Nettopp for å ikke skremme den.

Grunnen til at spørsmålet stilles er nettopp for å unngå bridezilla-fenomenet, der bruden dytter en hund inn i et kirkebygg og dermed trykker på alle provokasjonsknapper som fins, med at man har en kirke, et kristelig rituale, en avbildning av Kristus foran i kirken (altertavlen) og i tillegg en hund...

Men som sagt : At det var harry var ikke i mine tanker.

Ikke at folk tror jeg vil krangle om gjestenes religiøse orientering er ok, heller.

Anonymous poster hash: b02d0...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for hunden synes jeg du burde opplyse gjestene(særlig muslimene) om det. Med tanke på muslimenes religion blir dette litt som om dere skulle servert svin til middag og ikke sagt det til dem. Jeg har hørt at det er bare hvis en muslim da er i kontakt med hunden at dette er et problem, så man kan jo ordne slik at dette ikke skjer.

Jeg er forsåvidt og enig i at dette er harry. Er ikke sikkert kirken godkjenner det heller.

Det var dette jeg lurte på, ja.

Da er det kanskje best å unngå hunden.

Anonymous poster hash: b02d0...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund som ringbærer - utrolig harry. Det er forøvrig vanligvis brudgommens forlover som har ansvaret for ringene i Norge. Ikke at man på død og liv må følge tradisjoner, men hadde noen kommet med en hund med ringene i en vielse, hadde jeg tenkt at "oi, her er et par som er hysterisk opptatte av å være spesielle".



Anonymous poster hash: b81c6...609
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HARRY MED STORE BOKSTAVER

Skriker liksom "jeg tror hunden min er menneske, og jeg prøver å lære den og spise menneskemat med kniv og gaffel"

Anonymous poster hash: 2c47d...684

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den ærlige responsen.

Siden så mange reagerer med at dette virket som man selv vil være spesiell/over the top amerikansk/harry, så har vi bestemt oss for å droppe hunden.

Vi kommer til å spille musikk mens blomsterpiken går ned midtgangen, før bruden og brudens far kommer inn.

Jenta har begynt å glede seg og kommet med ønsker om en spesiell kjole hun vil ha på seg, så vi tror det er en god løsning og at det kan bli fint for alle. :)



Anonymous poster hash: b02d0...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med muslimer vet jeg ingenting om. Men en bekjent av meg hadde hunden som ringebærer i kirken, det var riktig nok i Sverige da..

Dere gifter dere i den norske kirke?!

I såfall så er det helt opp til dere og presten, hva folk måtte mene om det hadde jeg ikke brydd med om med mindre noen av gjestene er veldig allergisk eller redde.

Anonymous poster hash: 2bdfc...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da.

Men hvis det er en utbredt holdning at dette er harry, så blir det nok droppet.

Jeg ønsker jo ikke å oppfattes sånn.

Oppfattes det like harry med en blomsterpike?

Anonymous poster hash: b02d0...238

Jeg synes blomsterpike er harry, ja.

Anonymous poster hash: 1b601...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...