Gå til innhold

Inn- og utgangsmarsj


Gjest økonomifrue

Anbefalte innlegg

Gjest økonomifrue

Ja, hva tenker dere å ha som inngang og utgangsmarsj? Og salmer i kirka er og relevant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

De klassiske som veldig mange bruker er brudemarsjene til Wagner ("Here comes the bride") og Mendelsohn. Du finner dem på Youtube hvis du vil.

Hvis du synes det passer til deg, så kjør i vei. Jeg skal ikke gifte meg i nær framtid, men jeg har spilt i både vielser og bryllupsfester. Det fins mange fine brudemarsjer i norsk folkemusikk, jeg har spilt noen av dem i vielser. Noen har villet ha en brudemarsj som er fra det området der de selv var fra.

Hvis du søker på "brudemarsj" eller "bruremarsj" på Youtube får du en mengde treff.

Jeg har også spilt i en vielse der bruden ville ha en låt som ikke var noen tradisjonell marsj inn, men så lenge låten går i jevn takt går det også an.



Anonymous poster hash: ea7b3...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mendelshon som utmars, vi gifter oss ikke i kirke så salmer skal vi ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha den tradisjonelle brudemarsjen, og har funnet en annen jeg ønsker. Sliter litt mer med utgangsmarsjen, så vil gjerne ha tips om noen flotte:-)

Salmene ser jeg for meg blir "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva det er å elska", er vel de alle kan? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spellemannen igjen her. :)

Som sagt, det fins brudemarsjer fra omtrent alle steder rundt om i landet. Selv synes jeg f. eks. brudemarsj fra Lødingen er veldig fin. Det er en tradisjonell låt, men Halvdan Sivertsen har laget en tekst til den.

Her er en der de har med teksten, men spiller mest instrumentalt.

Her er en med en mer klassisk skolert strykekvartett og sang, den er for så vidt fin, men en felespiller som har gått "folkemusikkskolen" ville ikke spilt den slik.

Til slutt får dere en med Halvdan Sivertsen selv.



Anonymous poster hash: ea7b3...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inngansmarsjen som Prinsesse Madeleine hadde i bryllupet sitt var nydelig.



Anonymous poster hash: 696a6...1e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den inngansmarsjen som Prinsesse Madeleine hadde i bryllupet sitt var nydelig.

Anonymous poster hash: 696a6...1e8

Det er en tradisjonell svensk brudemarsj, "Gotlands Bröllopsmarsch".

Som sagt, det fins mange fine å velge mellom, man må ikke ha Wagners eller Mendelsohns.

Hilsen Spellemannen

Anonymous poster hash: ea7b3...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha sekkepiper, både inn og ut. Inn: Highland Cathedral og ut Mairi's wedding.

I kirken skal vi ha to solosanger, og salmene Morning has broken og Å leva er å elska.



Anonymous poster hash: efe88...475
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten har ofte gode forslag til salmer som er vanlig å ha som mange kan. Ellers synes jeg det er veldig fint med en norsk brudemars, da er det bare å søke på youtube og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...