Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Endelig har det skjedd! :danse: jeg ble så overasket! selv om jeg har ventet lenge klarte han å gjøre det på et tidspunkt som ikke var forventet i det hele tatt. <3<3 :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig har det skjedd! :danse: jeg ble så overasket! selv om jeg har ventet lenge klarte han å gjøre det på et tidspunkt som ikke var forventet i det hele tatt. <3<3 :biggrin:

Gratulerer! Hvordan fridde han?

Anonymous poster hash: bcd87...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det skjedd! :danse: jeg ble så overasket! selv om jeg har ventet lenge klarte han å gjøre det på et tidspunkt som ikke var forventet i det hele tatt. <3<3 :biggrin:

Gratulerer så mye!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ferie i spania, jeg tenkte jeg for en gang skyld skulle prøve meg på treningsenteret på hotellet, så jeg dro for å trene. Synes det var litt rart at han ikke sa "ikke vær kjip å tren i ferien, vi skal kose oss" men tenkte mer over det. Han skulle dra å handle litt småmat i mellomtiden. Treningsrommet viste seg å være elendig, og etter 10min var motivasjonen død for min del. Så dro tilbake til hotellrommet, tok en dusj, og tenkte at siden han ikke var kommet hjem kunne jeg ta et langt varmt bad..

Så hørte jeg han komme inn døra og så, er du på badet? hm bli der til jeg sier i fra..

Jeg ble på badet i 10min, og fikk beskjed om å komme på hotellrommet igjen. Der var rommet fult av hvite og røde roser i en sti mot han, det var roser på senga elegant og pent. Jeg gikk mot han for å kysse han så sa han: gå et skritt tilbake" først da skjønte jeg at det kom til å skje. så gikk han ned på knær å spurte "kjære, vil du gifte deg med meg?" og jeg ble helt sjokkert og glad, og sa selvfølgelig ja,

Oi dette ble litt langt det. Fortsatt kjempeglad :-D <3<3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ferie i spania, jeg tenkte jeg for en gang skyld skulle prøve meg på treningsenteret på hotellet, så jeg dro for å trene. Synes det var litt rart at han ikke sa "ikke vær kjip å tren i ferien, vi skal kose oss" men tenkte mer over det. Han skulle dra å handle litt småmat i mellomtiden. Treningsrommet viste seg å være elendig, og etter 10min var motivasjonen død for min del. Så dro tilbake til hotellrommet, tok en dusj, og tenkte at siden han ikke var kommet hjem kunne jeg ta et langt varmt bad..

Så hørte jeg han komme inn døra og så, er du på badet? hm bli der til jeg sier i fra..

Jeg ble på badet i 10min, og fikk beskjed om å komme på hotellrommet igjen. Der var rommet fult av hvite og røde roser i en sti mot han, det var roser på senga elegant og pent. Jeg gikk mot han for å kysse han så sa han: gå et skritt tilbake" først da skjønte jeg at det kom til å skje. så gikk han ned på knær å spurte "kjære, vil du gifte deg med meg?" og jeg ble helt sjokkert og glad, og sa selvfølgelig ja,

Oi dette ble litt langt det. Fortsatt kjempeglad :-D <3<3

Så nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så mange som har det så fryktelig travelt... 2 år er IKKE lenge å vente. :P

Venta 8 år her, vi er begge 28 og har et barn og prøver på flere... Har jobb, hus og biler. Sa til ham i begynnelsen av forholdet at jeg skulle være gift innen jeg var 30, og det var forsåvidt greit, men ser dårlig ut. Jeg hinter ikke, jeg har trua med å fri selv, men det vil han ikke. Han er ikke negativ til å gifte seg, er bare så langt nede på prioriteringslista hans. Selv om jeg vil ha et lite, rolig og talefritt bryllup. ;)

Han har noen mnd igjen på seg, frir han ikke før jeg er 30, får han nei til svar. For da har jeg venta såpass lenge at det rett og slett ikke er vits. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange som har det så fryktelig travelt... 2 år er IKKE lenge å vente. :P

Venta 8 år her, vi er begge 28 og har et barn og prøver på flere... Har jobb, hus og biler. Sa til ham i begynnelsen av forholdet at jeg skulle være gift innen jeg var 30, og det var forsåvidt greit, men ser dårlig ut. Jeg hinter ikke, jeg har trua med å fri selv, men det vil han ikke. Han er ikke negativ til å gifte seg, er bare så langt nede på prioriteringslista hans. Selv om jeg vil ha et lite, rolig og talefritt bryllup. ;)

Han har noen mnd igjen på seg, frir han ikke før jeg er 30, får han nei til svar. For da har jeg venta såpass lenge at det rett og slett ikke er vits. :)

Av ren nysgjerrighet, hvorfor er det ikke noe vits i å bli forlovet etter fylte 30?

Anonymous poster hash: 398ae...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, hvorfor er det ikke noe vits i å bli forlovet etter fylte 30?

Anonymous poster hash: 398ae...e00

For de fleste er det nok det, men for min egen del gidder ikke jeg stresse med bryllup etter den grensa, siden vi allerede har vært sammen i over ti år da. :) Da kan det heller bare være.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kjære venner, er hvorfor vi må vente på at mannfolka skal fri ;) Hihi



Anonymous poster hash: 8eebe...eff

post-37809-0-81096000-1432272523_thumb.p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Venter også!! Vi har vært i lag i 6 år, men ser ut som jeg må hoppe i det og fri!! :) før han blir ikke gjøre det som dere andre sier! Han har det så fint nå så ser ikke vitsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 8 år. Venter egentlig ikke, men det gjør venner og familie.. Om det skjer hadde det nå vært koselig. Jeg har sagt jeg ikke kommer til å fri. Skal ha en siste romantisk gest fra hans side. ;)



Anonymous poster hash: 621bb...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg venter også egentlig..  Vært sammen i 3 år, men kjent hverandre en evighet..  

Har snakket om det, og men jeg kommer ikke til å fri :fnise: .. Så da er det bare å vente i spenning. 

Jeg har vært gift før, men kjenner at det å eventuelt få gifte meg med denne mannen vil være SÅ mye større.

Det første ekteskapet bar mye preg av andres forventning. Denne gangen vil jeg gifte meg av kjærlighet. Håper og tror han føler det samme <3

 

SH



Anonymous poster hash: 14ce0...196
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ulvepopcorn

Venter enda jeg også. Håper han før ut fingeren snart. Er redd han tror det "bare er å gifte seg", tror ikke han aner hvor mye som må planlegges uansett hvor enkelt man skal gjøre det :P har prøvd meg på et slags frieri selv og fikk nei... Så lever nå enda i håpet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i litt over et år, og vært samboere nesten like lenge ☺️.

Vi er begge voksne (35-ish) og har barn på hver vår side. Vi har snakket mye om fremtiden 😊 Vært klare på at vi vil bli gamle sammen... (Han er like klissete romantisk som meg 😃)

Nå til helgen reiser vi bort på kjærestetur, han og jeg - ingen unger - 😎 og da KAN det hende han frir...

Han har vært litt mer hemmelighetsfull i noen dager nå. Men jeg vet ikke altså.

Jeg skal oppdatere dere etter ferien 😊

Anonymous poster hash: 8867e...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fridde han :D :D  :strix:   *Lykkelig*  :hjerter:

Gratulerer!

Anonymous poster hash: bcd87...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fridde han :D :D  :strix:   *Lykkelig*  :hjerter:

Fortell om frieriet! Hva skjedde? Hvordan fridde han? Ble du overrasket? Har du/dere ring?

Anonymous poster hash: bcd87...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 8 år. Venter egentlig ikke, men det gjør venner og familie.. Om det skjer hadde det nå vært koselig. Jeg har sagt jeg ikke kommer til å fri. Skal ha en siste romantisk gest fra hans side. ;)

Anonymous poster hash: 621bb...d78

En siste romantisk gwst? Skal man ikke være romantiske etter man er gift?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og håper…

 

Vi har vært sammen i halvannet år, så jeg vet det ikke er så lenge. Jeg er nok litt påvirket av at det er tre-fire par i venneflokken som møttes rundt samme tid som oss eller til og med etter, og de er forlovet/gift. Så jeg tenker da, hvorfor er de sikrere på hverandre enn vi er? Hvorfor er ikke vi forlovet enda?

 

Vi har snakket om hvordan et eventuelt bryllup skal bli, vi har også snakket om barn. Så det er ikke slik at jeg er den eneste av oss som tenker fremover. Vi snakker også mye om å kjøpe et felles hus (Vi eier per i dag hver vår bolig, men leier noe sammen.), men han vet at jeg ikke ønsker å investere i noe felles før vi er etablerte.

 

Uff, jeg vet ikke. Jeg hadde nok ikke følt slik på behovet for ekteskap dersom det ikke var så mange som etablerte seg i vennekretsen. Det med hus spiller også veldig inn for meg, da jeg ikke vil forplikte meg til noen økonomisk før han er villig til å forplikte seg helt til meg.

 

Jeg vil ikke fri selv. Jeg har behov for at han gjør en innsats for å vise at han er klar for å forplikte seg til meg, at det er meg han vil ha. Jeg føler at jeg allerede han vist ham min forpliktelse ved at jeg flyttet til en annen kant av landet for ham. Han har fått selskap i hverdagen og hjelp med husholdningen uten å egentlig ofre/endre noe. Jeg trenger å vite at jeg er mer enn bare ”praktisk” å ha. Han er veldig flink med ord, han forteller meg ofte hvor mye han setter pris på meg og hvor høyt han elsker meg. Det er bare handlingen, de romantiske gestene det skorter litt på. Han må tråkke litt ut av komfortsonen og trå til med et ordentlig frieri. Helst snart  :laugh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...