Gå til innhold

trenger hjelp til å gå ned i vekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fikk slengt etter meg hvor feit jeg var i dag, å selv om jeg trener og prøver å spise sunt rant det over for meg. drittmennesker som skal tråkke på andres selvtillit.

jeg er 164 cm og veier 87 kilo.

jeg kan ikke bruke føtter for mye da jeg lett får overbelastning, så 30 min på mølla er grensen, elipsemaskin er værre da det er et konstant trykk på føttene.

kan jeg allikevel gå ned i vekt ved å trene styrke og løpe/gå fort de 30 min som oppvarming? (kondisen må trenes før jeg klarer å løpe 30 min sammenhengende uten å falle om, takk røyken)

er 4 uker røykfri i dag faktisk så kondisen er ræææva for å si det på en mindre pen måte :P

jeg er så matlei, har ikke lyst på mat så blir til at jeg spiser for energien sin skyld og ikke for nytelse.

matintak de siste to dager

onsdag:

frokost- banan og yoghurt med musli

lunsj- 3 skiver grovbrød med makrell i tomat pluss en apelsin

middag- en stekt kyllingfilet med en neve stekt brokkoli

kveldsmat- banan

torsdag

frokost- ingenting

lunsj- 2 grove brødskiver med makrell i tomat, en appelsin og en neve nøtter

middag- banan (ingen matlyst)

kveldsmat- ingenting

innimellom frokost og middag har jeg ikke muligheten til å spise noe på grunn av jobben. i løpet av kvelden kan jeg spise litt frukt eller hva enn jeg måtte ha i skapet, dette varierer veldig!

drikker vann på jobb, og 1-2 glass melk hjemme.



Anonymous poster hash: 66936...0eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Hei.

1. Gjør små endringer som du kan klare over lang tid - å gå ned i vekt er et prosjekt som tar lang tid, derfor er tålmodighet like viktig som hvor mye du trener og hva du spiser.

2. Velg hva du du vil begynne med. Du trenger ikke gjør alt på en gang.

3. Start med svømming. Det er en fantastisk treningsform for hele kroppen, både for muskler, sterk rygg og utholdenhet. Det sparer føttene dine og ellers er en veldig skånsom treningsform. Man får også superdigg kropp av det.

4. Matlei ? Ikke stress med det. Prøv nye kombinasjoner. Søk på sunne matpakker eller andre søkeord på nettet, du vil finne flere nye alternativ til mat som er bra. - Kanskje matgleden kommer tilbake?

Velger du å feks å kombinere en frukt i samme måltid som brødskivene med makrell sørger du for at blodsukkeret ditt holdes jevnt og fint, og ikke stiger raskt fordi du spiser frukten alene. Det gir også en veldig fin metthetsfølelse.

5. Jeg vil anbefale deg to bøker. "Feit" av Kristian Fjellanger for humor og motivasjon, og "Sannheten om sunnhet" av danske professor Bente Klarlund Pedersen - det er en enkel og lettlest bok, nøktern som gir deg informasjon om hva du trenger å vite. Du styrer unna tull, tøys, dietter og treningsmas. Begge bøkene har de på biblioteket i Bergen, så det kan sikkert også skaffes til ditt bibliotek.

https://bokelskere.no/bok/feit-mitt-liv-som-tjukkas/271888/

http://ninabakke.blogspot.no/2012/03/sannheten-om-sunnhet.html

6. Tilslutt. Ikke sitt med dette alene. Snakk med noen. Del hva som går bra og ikke så bra. Alle trenger en heiagjeng. Har du lyst kan du også sende meg noen ord, så skal jeg heie på deg til du når målene dine.

Uansett, stå på - den som vil får til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...