Gå til innhold

Hengende øyelokk på et øye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine øyne er så asymmetriske. Det ene har et hengende øyelokk og det virker som selve øyet også har blitt tynget en del ned. Det er ikke så ille at det plager synet. Og folk flest legger ikke merke til det med mindre jeg nevner det. Men det vises enormt på bilder. Jeg ser alltid sløv eller nesten dopa ut pga øyet.

Og jeg ser det jo hver dag i speilet, det gjør det vanskelig å sminke seg pent da jeg må sminke meg ulikt på hvert øye for å få de til å se like ut, da det omtrent ikke er noe synlig øvre øyelokk på det som henger.

I tillegg har jeg litt halvasiatiske øyne, altså i indre øyekrok så dekker mitt øvre øyelokk det nedre. Epicanthic fold heter det vel på engelsk.

Er det noen som har operert dette? Eller vet hvor en kan få det gjort? Da tenker jeg først og fremst på det at det henger, og det har blitt verre om jeg ser på eldre bilder og sammenligner med det nå.

Anonymous poster hash: 439a0...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det alltid vært sånn, eller har det skjedd plutselig? Det er noen nevrologiske tilstander som kan gi dette, bl.a Horner's syndrom og noe annet som jeg ikke hsuker hva heter (men som jeg husker vagt kan behandles). Før du operer deg, burde du sjekke ut som det faktisk kan skyldes sykdom som gir lammelser i ansiktsnerver eller i nivå T1 i ryggen. Kanskje det fint hjelp å få :)

Anonymous poster hash: c44af...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...