Gå til innhold

Dere som sliter med sterke menssmerter. Blir dere dure hvis noen snakker til dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med sterke mensen smerter og blir irritert når samboeren min skal snakke til meg når jeg ligger i smerte helvette. Spesielt hvis han begynner å mase om noe som ikke en gang er viktig. Bare det å snakke gjør vondt. Jeg har sagt han ikke må snakke til meg. Nå høres jeg sikkert litt bitchy ut, men jeg må konsentrere meg så om å holde smertene i sjakk og puste riktig. Ikke får jeg med meg hva som han sier. Det ser ut som jeg ligger der å føder :fnise:

Jeg blir på toppen av det hele veldig irritabel. Alt er irriterende. Er bare slik den første dagen da. Huff er ikke lett.

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 48e93...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må jo bare bite tenna sammen og ikke la det dårlige humøret gå ut over de rundt seg.

Anonymous poster hash: 95046...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det skulle så klart stå SURE i overskriften. Jeg skriver på mobilen, så det gikk litt fort i svingene her.

Anonymous poster hash: 48e93...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir ikke sur av sånt, men så døyver jeg smertene med gode smertestillende da. Har du prøvd det?



Anonymous poster hash: 1005a...323
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidligere plaget med ekstreme menssmerter, og hadde ikke klart å forholde meg til noen som pratet til meg akkurat da. Det er helt normalt at man blir sur og sint med sterke smerter, spør enhver lege eller sykepleier. Men jeg hadde sagt fra på forhånd om det.

F.eks er både samboer og jeg personer som kan bli sure og snappy når vi er sultne. Så hvis en av oss, eller begge, merker at vi er der så sier vi fra. "La oss prate etterpå, jeg er sulten". Og da vet vi hva det betyr, og holder fred til vi har spist.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en tendens til å bli mer "glefsete" når jeg hadde veldig kraftige menstruasjonssmerter, men nå er det mye bedre. Nå er humøret mye mer stabilt, og heldigvis for det. Det varte som oftest bare i to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir ikke sur av sånt, men så døyver jeg smertene med gode smertestillende da. Har du prøvd det?

Anonymous poster hash: 1005a...323

Så klart. Ikke alltid det hjelper når jeg kaster de opp igjen.

Anonymous poster hash: 48e93...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Ikke alltid det hjelper når jeg kaster de opp igjen.

Anonymous poster hash: 48e93...721

Hva har du prøvd da og når tar du de i forhold til smertene?

Anonymous poster hash: 1005a...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å være alene når jeg har vondt. Det er jo helt vanlig å bli sur/glefsete når man har store smerter. Ikke så lett når noen prøver å snakke til meg. Kjæresten min er fullt klar over at jeg fort kan bli sur når jeg har menstruasjonssmerter. Derfor så holder han seg unna og lar meg ligge i fred. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har vondt så blir jeg veldig rolig og relativt pratsom mellom smerteriene. Så nei, blir ikke sur når noen prater til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg beynner å dure og vibrere som en telefon som står på lydløs ja..



Anonymous poster hash: 16906...f1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sur om noen maser på meg, men ikke hvis de snakker til meg som vanlig. Hvis jeg er på det aller verste smerte- og humørmessig vil jeg helst bare ligge i fred og grine til det er ferdig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan være en skikkelig pms kjerring og takler dårlig mas. Heldigvis bor jeg alene og kan være i fred. Verste er vel når tlf ringer og den ringer flere ganger. Har en venninne som kan være ekstrem på ringing. Ringer helt til jeg tar tlf. Da setter jeg den på lydløs hvis smertene står på som verst.

Anonymous poster hash: f71bb...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sur, nei. Men jeg klarer ikke fokusere på hva de sier. Jeg sier fra at jeg har veldig vondt og samboeren forstår at det ikke alltid er beste tidspunkt å ta opp ting på. Han bruker ikke mase forbi det punktet hvor jeg ville blitt sur.



Anonymous poster hash: f6a83...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å blir sur/kjeftete/ikke interessert når man har store smerter. Fortell han at du har det grusomt, på et annet tidspunkt enn når det er som verst. Og forklat han at da vil du gjerne være i fred.



Anonymous poster hash: b4d03...759
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må jo bare bite tenna sammen og ikke la det dårlige humøret gå ut over de rundt seg.

Anonymous poster hash: 95046...afd

Kanskje du ikke har noe erfaring med PMS tenker jeg da. Jeg har begynt å få PMS nå nylig, aldri hatt det før.. Viste ikke at man ble så mentalt ustabil av det:S

Anonymous poster hash: 89c4a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har så vondt ville jeg tatt en tur til legen. Kanskje sjekke for endomdtriose?

Anonymous poster hash: ef511...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke har noe erfaring med PMS tenker jeg da. Jeg har begynt å få PMS nå nylig, aldri hatt det før.. Viste ikke at man ble så mentalt ustabil av det:S

Anonymous poster hash: 89c4a...814

Sikkert en mann som svarte. Typisk mannesvar.

Anonymous poster hash: ff653...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg sliter med skikkelige mens smerter. Har du sjekket at du ikke har noen sykdom? Vet endometriose kan gi skikkelige smerter. På meg fungerer ibux og paracett når det er skikkelig ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...