Gå til innhold

MÅ jenter ha godteri?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest _Blomsten_

Jeg har sluttet å spise godteri. Spiser hjemmelaget sukkerfri sjokolade eller tørket inkabær når jeg vil ha noe godt. Spiser heller ikke kaker bortsett fra hvis jeg er i bursdag og da forsyner jeg meg delvis for å være høflig. Drikker heller ikke brus, bortsett fra sukkerfri brus en sjelden gang. Det er av helsemessige årsaker jeg har kuttet ut godteri. Hadde det ikke vært usunt hadde jeg stappet i meg lakris og sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sprettoy: Noe så dumt. Hva i all verden har det med saken å gjøre? Jeg har ihvertfall skapt meg en oppfatning av deg som person nå. :klaske:

Anonym poster: d112118be0465028938e4d17832d1c4b

Det tviler jeg ikke på.

Av alle mine spørsmål vil jeg nå si at akkurat de spørsmålene jeg peker på må være de som er mest relevant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å spise godteri. Spiser hjemmelaget sukkerfri sjokolade eller tørket inkabær når jeg vil ha noe godt. Spiser heller ikke kaker bortsett fra hvis jeg er i bursdag og da forsyner jeg meg delvis for å være høflig. Drikker heller ikke brus, bortsett fra sukkerfri brus en sjelden gang. Det er av helsemessige årsaker jeg har kuttet ut godteri. Hadde det ikke vært usunt hadde jeg stappet i meg lakris og sjokolade :)

Jeg har sluttet å spise godteri. Spiser hjemmelaget sukkerfri sjokolade eller tørket inkabær når jeg vil ha noe godt. Spiser heller ikke kaker bortsett fra hvis jeg er i bursdag og da forsyner jeg meg delvis for å være høflig. Drikker heller ikke brus, bortsett fra sukkerfri brus en sjelden gang. Det er av helsemessige årsaker jeg har kuttet ut godteri. Hadde det ikke vært usunt hadde jeg stappet i meg lakris og sjokolade :)

Godteri er godteri enten det er sukkerfritt eller ikke. Jeg skjønner meg ikke på dere som må spise mat som skal smake så godt hele tiden? Mat er næring, mat er energi. Slutt å se på næring og energi som kos. Da jeg flyttet hjemmefra ble det helt slutt på tullbrød og den lyse sorten og alt annen drittmat. Så når jeg er på besøk og får servert drittmat blir jeg provosert for jeg skjønner virkelig ikke hvor disse behovene kommer fra? Hvem pokker har bruk for å stappe huset med søtsaker, kaker og boller når det ikke er noe næring i det? Det er jo BARE for smaken. Noe så tullete. Ingen av dere som har prøvd sex, tv-spill, kino, andre aktiviter og firtidsyssler som kos i stedet? Skjønner ikke hvorfor mat må være hygge. Jeg ønsker å få slutt på den kulturen der jenter går rundt med 10-20 kg for mye og kaller det normalvekt. da må vi starte med holdningene til mat!

Anonym poster: bc1674e0d2fb89433c6c31c958011981

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vel, for meg er mat kos. Men jeg kan da kose meg med andre ting også; sex, film, musikk, shopping +++ Noen ganger til og med samtidig som jeg spiser godteri :overrasket:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sjokolade og egentlig det meste av godteri, men er ikke overvektig av den grunn. Så lenge folk spiser normal mat og ikke bare godteri, ser jeg ikke hvorfor det er så turn-off for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max forbinder jeg med LAN og gutter som sitter i flere timer foran datamaskinen og spiller Starcraft, ikke godtesugne jenter.

Virkeligheten er en annen. Pepsi Max kjøpes stort sett bare av jenter, Cola av gutter og vanlig Pepsi av ingen.

Uansett, pene jenter må gjerne spise snop. Feitinger bør heller løpe et par mil ekstra.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det tyder på manglende selvkontroll og spise godteri hele tiden.

Ta for eksempel meg da, - som godt kunne blitt glad i en tjukk dame, men jeg klarer bare ikke damer som ikke synes måtehold er viktige egenskaper, og derfor kunne jeg ikke vært sammen med en fråtser.

Noen tjukke damer forteller meg at det ikke er individstyrt, men samfunnsstyrt. Velvel svarer jeg da, - hva kommer det av at jeg aldri har sett en feit narkoman?

Men om en dame spise litt sjokolade hver dag og fortsatt er slank da?? At man spiser godteri betyr ikke nødvendigvis at man fråtser.

Og til TS: Jo man skal kose seg med mat. Men den trenger ikke være usunn likevel. Hvorfor skal man spise ting man ikke liker eller synes er spesielt godt, bare for å spise det? Kan man ikke heller spise ting man synes er godt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Virkeligheten er en annen. Pepsi Max kjøpes stort sett bare av jenter, Cola av gutter og vanlig Pepsi av ingen.

Uansett, pene jenter må gjerne spise snop. Feitinger bør heller løpe et par mil ekstra.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

Wow. Din verden er alstå delt inn i pene jenter og feitinger?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Din verden er alstå delt inn i pene jenter og feitinger?

Feite og ikke-feite om du vil. Ikke-feite er pene, feite bør spise mindre snop (og gjerne lære seg hva som er snop. Kake er snop, ikke middag) og være aktive slik at de også blir pene.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Virkeligheten er en annen. Pepsi Max kjøpes stort sett bare av jenter, Cola av gutter og vanlig Pepsi av ingen.

Uansett, pene jenter må gjerne spise snop. Feitinger bør heller løpe et par mil ekstra.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

Flere av gutta på jobben drikker Pepsi Max hver dag. Ingen av jentene drikker brus på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feite og ikke-feite om du vil. Ikke-feite er pene, feite bør spise mindre snop (og gjerne lære seg hva som er snop. Kake er snop, ikke middag) og være aktive slik at de også blir pene.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

Hehe, dette er du klar over, selv om du synes det er morsomt å provosere, men bare for å si det opplagte - det finnes massevis av pene, overvektige jenter og, vel...mindre pene slanke jenter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Godteri er godteri enten det er sukkerfritt eller ikke. Jeg skjønner meg ikke på dere som må spise mat som skal smake så godt hele tiden? Mat er næring, mat er energi. Slutt å se på næring og energi som kos. Da jeg flyttet hjemmefra ble det helt slutt på tullbrød og den lyse sorten og alt annen drittmat. Så når jeg er på besøk og får servert drittmat blir jeg provosert for jeg skjønner virkelig ikke hvor disse behovene kommer fra? Hvem pokker har bruk for å stappe huset med søtsaker, kaker og boller når det ikke er noe næring i det? Det er jo BARE for smaken. Noe så tullete. Ingen av dere som har prøvd sex, tv-spill, kino, andre aktiviter og firtidsyssler som kos i stedet? Skjønner ikke hvorfor mat må være hygge. Jeg ønsker å få slutt på den kulturen der jenter går rundt med 10-20 kg for mye og kaller det normalvekt. da må vi starte med holdningene til mat!

Anonym poster: bc1674e0d2fb89433c6c31c958011981

Hvis du tror hjemmelaget sjokolade uten sukker er drittmat bør du lære deg mer om ernæring. Det er jo stappfullt av sunne næringsstoffer og ingen usunne :jepp:

Det er ingen motsetning mellom sunn og god mat. Jeg er naturlig slank og koser meg med sunn mat hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Skjønner ikke hvorfor mat må være hygge.

For et nitrist utsagn!

En mann som ikke kan nyte mat er veldig turn off for meg. Kjedelig mat assosierer jeg med kjedelig person, kjedelig sex og kjedelig liv.

Men det er vel godt vi er forskjellige.

Det er nok damer for deg også, jeg kjenner ganske mange i overkant sunne damer. Dessverre har de gjerne den leie egenskapen at de liker å lage og spise velsmakende retter. Men det finnes vel de med velutviklede spiseforstyrrelser som misliker mat like mye som deg, eller som har vokst opp med gørrkjedelig mat og fortsatt tradisjonen med å ikke nyte den delen av livet også i voksen alder :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere av gutta på jobben drikker Pepsi Max hver dag. Ingen av jentene drikker brus på jobben.

Fin anekdote, men markedsundersøkelsene viser noe annet.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I LOVE CANDY!!! :D<br /><br /> Anonym poster: d1589cd6fe5b02fd3d0a09a6912ccf5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er du klar over, selv om du synes det er morsomt å provosere, men bare for å si det opplagte - det finnes massevis av pene, overvektige jenter og, vel...mindre pene slanke jenter.

Nei, det gjør det ikke. Det finnes dog mange som sikkert ville vært pene om de ikke var feite. Jeg synes de fleste ikke-feite er pene på en eller annen måte. Det er ikke bare snakk om modellutseende her. Det er hverken sunt eller pent å være feit.

Anonym poster: a5ad6c1829d6e933a6762fbc629fd75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jupp. Jeg må ha godteri innimellom og jeg elsker sjokolade! I det store og det hele er jeg veldig glad i god mat, både den sunne varianten og den usunne. Til vanlig spiser jeg sunt i uka og skikkelig usunt fredag eller lørdag, og det er helt uaktuelt for meg å droppe den usunne maten eller sjokoladen helt. Det betyr ikke at jeg er verken feit eller stygg, jeg trener i gjenomsnitt 7 - 10 timer i uka, og får jeg skikkelig lyst på en sjokolade eller noe annet godt en helt vanlig tirsdag.... jaggu, da spiser jeg det. Det er en av livets gleder for meg. Antagelig TS, så har du noe i livet ditt du liker veldig godt som jeg ikke skjønner bæret av, men det hadde ikke falt meg inn å påpeke hvor idiot du var av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Sjokolade <3 Jeg spiser så sabla sunt, så sjokoladen og vinen min vil jeg kunne kose meg med med god samvittighet. Pepsi Max drikker jeg derimot ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør det som gjør en lykkelig, og dersom det attpåtil ikke er skadelig mot andre eller destruktivt for seg selv, så er det vær så god å gjøre hva en vil for min del. Å spise noe 'unødvendig' i ny og ne er ikke annet enn gledelig for mange, og så sant det ikke blir en stor del av kostholdet, så ser jeg heller ikke hvorfor det skulle være et problem. Ingen 'må', men mange vil og kan.

Selv har jeg svært sjeldent likt godteri eller ublandet sjokalde i verken billig eller luksuriøs form, men hadde noen brydd seg nevneverdig om mitt lille inntak av chillinøtter hver kveld, så skulle de virkelig få høre det og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...