Gå til innhold

Fryktelige smerter på høyre side av magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

au au au! De siste par dagene har jeg slitt med voldosmt vondt nede på høyre side av magen. Det kommer og går litt, og stråler litt nedover høyre bein, men er speiselt vondt når jeg tisser, og når jeg nesten er ferdig med å tisse. Det er ikke vondt når jeg klemmer eller trykker.

Har sjekket opp mot symptomer på både appendicitt og nefritt, men synes ikke det ligner på noen av disse. Har ikke hatt noe vondt ellers i magen, og urinen hverken lukter sterkt eller har noe unormal farge.

Så hva kan dette være da? Begynner å føle meg litt subfebril og kvalm, og begynner å bli litt bekymret.

Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urinveisinfeksjon?

Gallestein?

Egglederbetennelse?

Vanncyster?

Uansett, ingen her som kan stille en diagnose på deg. Kom deg til lege!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke disse termene du kom med, men når jeg googlet det var det det samme som det første jeg tenkte på også.

Kan det være at du er gravid? Tenkte da på graviditet utenfor livmoren, har selv vært det, og hadde mye av de symptomene du beskriver (vondt nederst i magen på en side, gjorde ekstra vondt når jeg tisset og det kom og gikk litt).

Det er jo relativt sjelden, men hvis det er en mulighet for graviditet ville jeg nok ha sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke disse termene du kom med, men når jeg googlet det var det det samme som det første jeg tenkte på også.

Kan det være at du er gravid? Tenkte da på graviditet utenfor livmoren, har selv vært det, og hadde mye av de symptomene du beskriver (vondt nederst i magen på en side, gjorde ekstra vondt når jeg tisset og det kom og gikk litt).

Det er jo relativt sjelden, men hvis det er en mulighet for graviditet ville jeg nok ha sjekket det opp.

Har vært litt bekymret for graviditet ja! Muligheten er til stede, og nå som kvalmen er kommet er jeg ekstra bekymret. Er i såfall ca 8 uker på vei, har hatt "mensen" i mellomtiden, men den kom bare som en brun, rar utflod. Har tatt to tester, hvorav en var svaaaakt positiv. Tenkte det var CB's vanlige skyggestek, siden jeg tok test såpass lenge etter IKM, men testene blir vel gjerne svake ved graviditet utenfor livmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt bekymret for graviditet ja! Muligheten er til stede, og nå som kvalmen er kommet er jeg ekstra bekymret. Er i såfall ca 8 uker på vei, har hatt "mensen" i mellomtiden, men den kom bare som en brun, rar utflod. Har tatt to tester, hvorav en var svaaaakt positiv. Tenkte det var CB's vanlige skyggestek, siden jeg tok test såpass lenge etter IKM, men testene blir vel gjerne svake ved graviditet utenfor livmor?

Ja, det er sant, testene blir gjerne svake, det ble mine ihvertfall. Graviditet utenfor livmoren kan være dødelig hvis man går for lenge med det, egglederen kan nemlig sprekke og du kan få indre blødninger (jeg var i uke 6, og den var på vei til å sprekke). Så sjekk det opp, så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som de skriver, gå til lege så fort som det bare er mulig! Endel gode forslag over her på hva det kan være. Hadde selv voldsomme smerter i magen h side når jeg hadde vannsyste på eggstokk. Den var vanskelig å finne, (ultralyd), selv om den var stor som en apelsin. Lykke til og god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...