Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Usj, jeg vet hvordan du har det, for jeg slet med treg mage før jeg fødte. Da satt jeg lenge og måtte presse, var nesten redd for at jeg presset ut frøkna. :sjenert: Etter fødselen har jeg hatt en mer normal mage.

Duphalac er til stor hjelp.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er utrolig smertefullt..når det er på sitt værste. Takk for klem :)

Dette er jo helt utrolig! For første gang etter i går, så hadde vi hatt to kvelder på rad uten magevondt. I kveld har det heller ikke vært! Og han har vært lagt klokken ti alle tre kvelder. Kan vi våge å tro at magevondten endelig er borte?

Før disse tre dagene, kunne jeg telle på under en hånd hvor mange kvelder det har vært I o sitt liv uten magevondt. Helt utrolig! Tre kvelder på rad. Hvis dette holder seg, så er det altså fra to måneder på dagen, at ting har endret seg for oss, ikke tre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Du beskriver omtrent slik min mage ble etter fødselen. Den er dessverre litt sånn enda og nå er hun 6 mnd :(

Stooore bæsjer for å si det rett ut.... :sjenert:

Ene gangen ville jeg heller tatt fødselen på nytt! Svær som et stort eple, og satte seg faktisk fast i doen!!! :(

Tror rett og slett det er fordi kroppen min bruker så mye til melken jeg gitt. For jeg føler at jeg drikker mer en nok nå, så at det skal bli så hardt forstår jeg ikke. Er ofte sånn saueperler, men alikevel svære klumper som ofte gir rifter.

Fryktelig kjedelig, men nå har vel jeg vert i den heldige delen på graviditet og fødsel generellt sett, så skal vel ikke klage så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja det er utrolig smertefullt..når det er på sitt værste. Takk for klem :)

Dette er jo helt utrolig! For første gang etter i går, så hadde vi hatt to kvelder på rad uten magevondt. I kveld har det heller ikke vært! Og han har vært lagt klokken ti alle tre kvelder. Kan vi våge å tro at magevondten endelig er borte?

Før disse tre dagene, kunne jeg telle på under en hånd hvor mange kvelder det har vært I o sitt liv uten magevondt. Helt utrolig! Tre kvelder på rad. Hvis dette holder seg, så er det altså fra to måneder på dagen, at ting har endret seg for oss, ikke tre. :)

Det er grusomt. Har ved to anledninger faktisk måtte trekke meg fra eksamen grunnet forstoppelse, satt og hadde så sterke smerter at jeg ikke greide å komme meg gjennom. Fikk legeattest og beskjed om at jeg måtte bare kjøre på med Duphalac. Det virker ikke med en gang, men det vil opprettholde en grei balanse når det har kjørt gjennom systemet.

Det kan godt hende det snur. Kjenner forresten den følelsen at man synes man er heldig når det snur. Da snuppa her plutselig snudde døgnet en uke etter fødsel (tror det kanskje var den magiske "uken"), trodde jeg først at det bare var en dag slik, så to, så tre, så en uke.... Nå har det fortsatt i 14 uker, så.. Kan hende. Håper for deres del at det var den magiske måneden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig at dere nådde den "magiske" grensen ved 2 måneder :jepp: For det gjorde vi. Hun er jo tre måneder nå, og helt lik som da hun var 2. Og det var rundt 2 måneder at jeg virkelig følte ting løsnet.

Krysser fingrene for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver omtrent slik min mage ble etter fødselen. Den er dessverre litt sånn enda og nå er hun 6 mnd :(

Stooore bæsjer for å si det rett ut.... :sjenert:

Ene gangen ville jeg heller tatt fødselen på nytt! Svær som et stort eple, og satte seg faktisk fast i doen!!! :(

Tror rett og slett det er fordi kroppen min bruker så mye til melken jeg gitt. For jeg føler at jeg drikker mer en nok nå, så at det skal bli så hardt forstår jeg ikke. Er ofte sånn saueperler, men alikevel svære klumper som ofte gir rifter.

Fryktelig kjedelig, men nå har vel jeg vert i den heldige delen på graviditet og fødsel generellt sett, så skal vel ikke klage så mye.

Huff, høres forferdelig ut å ha det sånn så lenge.. :sukk: Er det ingenting legen har kunnet hjelpe med?

Jeg drikker også veldig mye vann, men det hjelper ikke her..Eneste tiden det har vært litt bedring, var i jula faktisk, da jeg nesten bare spsite fine rundstykker og sånt, i stedet for grove brødskiver.

Det er grusomt. Har ved to anledninger faktisk måtte trekke meg fra eksamen grunnet forstoppelse, satt og hadde så sterke smerter at jeg ikke greide å komme meg gjennom. Fikk legeattest og beskjed om at jeg måtte bare kjøre på med Duphalac. Det virker ikke med en gang, men det vil opprettholde en grei balanse når det har kjørt gjennom systemet.

Det kan godt hende det snur. Kjenner forresten den følelsen at man synes man er heldig når det snur. Da snuppa her plutselig snudde døgnet en uke etter fødsel (tror det kanskje var den magiske "uken"), trodde jeg først at det bare var en dag slik, så to, så tre, så en uke.... Nå har det fortsatt i 14 uker, så.. Kan hende. Håper for deres del at det var den magiske måneden. :jepp:

Huff, hørtes ikke godt ut nei..

Hadde vært deilig om det er over. :) Er så sliten og lei av magevondten.

Mye mulig at dere nådde den "magiske" grensen ved 2 måneder :jepp: For det gjorde vi. Hun er jo tre måneder nå, og helt lik som da hun var 2. Og det var rundt 2 måneder at jeg virkelig følte ting løsnet.

Krysser fingrene for dere! :)

Hadde vært kjempedeilig! Hvis det fortetter uten magevondt og han fortsetter å sove om natten, så blir tilværelsen så utrolig mye bedre. :)

Men i natt ville han ha mat klokken et, klokken halv fire og klokken halv syv, også ville han stå opp halv ni. :sukk: Siden det tar en halvtime hver gang, så har jeg fått max 2,5 timer sammenhengende i natt..Håper ikke det blir sånn i natt også. Samme skjedde for et par uker siden, så satser på at det ikke blir en trend. :)

Jeg blir alltid litt dårlig i magen hvis jeg spiser mye hvitsaus, så fant ut jeg skulle lage dansk pølsegryte i går i håp om å lette litt i systemet.. :fnise: Det er veldig godt, så gjør ikke meg noe! Bare at det er ikke så sunt, da. Forutenom gulrøtterne og vitaminene i potetskallet.. :sjenert:

Må tilbake til helsestasjon i dag slik at legen får lyttet på hjertet. Gikk ikke så bra sist med overtrøtt unge :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lytte på hjertet?

Det hørtes akkurat ut som den natten vi hadde i natt.. Er så trøtt, og håper ikke det blir en trend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytte på hjertet?

Det hørtes akkurat ut som den natten vi hadde i natt.. Er så trøtt, og håper ikke det blir en trend!

Ja, det gjør de på seksukerskontrollen. :) I alle fall her hos oss?

Ja man blir jo så trøtt når søvnen blir så oppstykket. Vi får håpe det bare var "økenatt" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

All my sympathy to you ladies. C våknet opp kl. 4, da hadde jeg fått sove en 3 timers tid. :Gjesp: Det er ufattelig lenge siden C var oppe om natten. Må kanskje forberede meg på at det er slik nå, og at middagslur kan komme godt med. :fnise:

De lytter på hjertet her også, hver gang vi er hos legen (for vi er annenhver gang hos helsesøster, og da er det ikke noe lytting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør de på seksukerskontrollen. :) I alle fall her hos oss?

Ja man blir jo så trøtt når søvnen blir så oppstykket. Vi får håpe det bare var "økenatt" :gjeiper:

Åja, på oss eller på barna? Mye mulig det ble gjort på S, men det fikk jeg såfall ikke med meg :sjenert:

Ja, veldig.. Kanskje det var det? Hun tok bare et bryst av gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All my sympathy to you ladies. C våknet opp kl. 4, da hadde jeg fått sove en 3 timers tid. :Gjesp: Det er ufattelig lenge siden C var oppe om natten. Må kanskje forberede meg på at det er slik nå, og at middagslur kan komme godt med. :fnise:

De lytter på hjertet her også, hver gang vi er hos legen (for vi er annenhver gang hos helsesøster, og da er det ikke noe lytting).

Her kommer barnelegen til helsestasjonen når det er seksukerskontroll. :)

Åja, på oss eller på barna? Mye mulig det ble gjort på S, men det fikk jeg såfall ikke med meg :sjenert:

Ja, veldig.. Kanskje det var det? Hun tok bare et bryst av gangen da.

På barba ja. :)De gjorde det helt sikkert på S også :jepp:

Samme gjorde O, men..Vet ikke jeg, har aldri hatt økedøgn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Duphalac ja, det gjør underverker for magen. Men kun hvis du drikker mye vann. Det er mye fiber i det, så avføringen blir hardere hvis man ikke pøser på med vann når man bruker duphalac. Det samme gjelder egentlig grove meltyper, da er det ekstra væske som gjelder. Ellers er også linfrø flott å bruke, samt at man er i bevegelse. Tabletter blir noe annet, de er vel mer avførende? Duphalac gjør det bare mykt og lettere å få ut :) Jeg har heldigvis ikke vært plaget selv etter fødsel, men fireåringen min har vært gjennom to runder med mageproblemer, og da er det disse tingene som funker.

Godt det er bedre tider hos dere. Vi hadde en del kveldsuro de første to månedene, vi også. Fra ca 10 ukers alder begynte vi å få rutiner, og nå legges han kl 19 i egen seng uten noe dikkedikk. Veldig deilig! Har gradvis forskjøvet leggetida fra midnatt til kl 19.

Men vi samsover siste del av natta, da er jeg altfor trøtt til å amme på sengekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, krysser fingrene for bedre soving og døgnrytme nå :) Hadde vært herlig om så var tilfellet da!

Og hvis magen din i tillegg bare skjerper seg så blir det jo helt perfekt :)

Er grusomt å plages med forstoppelse :(

Ønsker dere ei kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp Duphalac ja, det gjør underverker for magen. Men kun hvis du drikker mye vann. Det er mye fiber i det, så avføringen blir hardere hvis man ikke pøser på med vann når man bruker duphalac. Det samme gjelder egentlig grove meltyper, da er det ekstra væske som gjelder. Ellers er også linfrø flott å bruke, samt at man er i bevegelse. Tabletter blir noe annet, de er vel mer avførende? Duphalac gjør det bare mykt og lettere å få ut :) Jeg har heldigvis ikke vært plaget selv etter fødsel, men fireåringen min har vært gjennom to runder med mageproblemer, og da er det disse tingene som funker.

Godt det er bedre tider hos dere. Vi hadde en del kveldsuro de første to månedene, vi også. Fra ca 10 ukers alder begynte vi å få rutiner, og nå legges han kl 19 i egen seng uten noe dikkedikk. Veldig deilig! Har gradvis forskjøvet leggetida fra midnatt til kl 19.

Men vi samsover siste del av natta, da er jeg altfor trøtt til å amme på sengekanten.

Får gjøre det hvis resepten jeg fikk hos gynekologen ikke funker :jepp: Han fant ikke noe hemeorider, men han ga meg likevell resept på det, så..Ikke det at jeg ser logikken, menmen.

Ja det er kjempedeilig! Fem dager på rad uten magevondt er jo helt utrolig!! Jeg sitter bare med ryggen opp etter veggen når jeg ammer. Hadde ikke orket å sitte på sengekanten, da får man jo ikke slappet av under ammingen..Gutten min gulper sånn han, at det blir bare gris i sengen om jeg ammer liggende. :sjenert:

Oioi, krysser fingrene for bedre soving og døgnrytme nå :) Hadde vært herlig om så var tilfellet da!

Og hvis magen din i tillegg bare skjerper seg så blir det jo helt perfekt :)

Er grusomt å plages med forstoppelse :(

Ønsker dere ei kjempefin helg!

Ja deilig om magevondten er helt borte nå! :)

Tusen takk!

__

Heelt utrlig at vi har hatt fem dager uten magevondt, nå. :) Ikke nok med det, men i går tok han kveld klokken 18!! :hakeslepp: Det var ikke med "vilje" da. Han sovnet i bilstolen på vei hjem fra mamma, så lot vi han ligge siden han ikke hadde hatt langlur i går. Klokken halv ni våknet han. Da tok jeg han ut av bilstolen, og gikk på rommet for å amme han. Etter det la jeg han i vuggen, og jammen var han ikke enig i at det var kvelden! :jepp: Så han sov videre før han var sulten igjen klokken tolv. :) Men til gjengjeld så har han vært oppe 4-5 ganger for mat i natt :sukk: Skjønner ikke hvorfor han plutselig ikke holder ut like lenge lenger. Han er jo en stor gutt, så man må jo spise mer enn mindre babyer, men..?

Anyway..Som ventet var han klar til å stå opp i åttetiden. Det er det tidligste vi hittil har stått opp. :) Men så var i går også desidert tidligste tiden han har lagt seg. Nå tar han seg en liten lur i dagsengen, så jeg bør vel legge meg jeg og. Men sitter og ser på Amish-realityserie. Synes det er interessant å lære om den folkegruppen der :jepp:

Men det er rart at han våkner etter så kort tid for ny runde med mat. Det gjorde han for to dager siden også. Selv nå når han har begynt å spise seg skikkelig opp på kveldene, så holder det ikke lenge nok..Prøver også å gjøre sånn at han får mest av den fete melken for at det skal vare, men..Håper bare det er en periode, for det er slitsomt. Har vært fristet til å prøve å gi han mme på kvelden for å få en lengre natt, men jeg tenker at jeg må heller bare tåle at nattesøvnen ikke er perfekt. Vil jo fullamme mye lenger, og det ødelegger jeg om jeg begynner med mme. Så den tanken har jeg forkastet. Det var dessuten noe jeg satt og tenkte på da jeg var stuptrøtt i natt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rundt den tiden A også begynte å tulle om nettene. :sjenert: Forhåpentligvis er det bare en fase hos dere, noe det er hos de fleste. De små blir jo større, ergo trenger de mer mat. Det er nok kanskje en øking light han holder på med? Da er det uansett ikke lurt å prøve MME altså. Og så er det jo ingenting som kan garantere at det faktisk funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra magevondten har gitt seg! :jepp: *bank i bordet*

Har hatt bare noen få kvelder med magevondt her, og all ære til de som sliter med dette og må takle det hver kveld...for det er virkelig slitsomt :sukk: Får håpe det var et engangtilfelle med den urolige natten og at det ikke "tar over for" magevondten da. For av erfaring vet jeg hvor slitsomt det er med urolige netter :sukk: for her spiser jo gutten mat minst annenhver time, inkl natten og er atpåtil vanskelig å få til å sove.

Har sveipet innom tanken på mme jeg også når jeg er som trettest, men så henter fornuften meg inn igjen på dagtid :gjeiper: ingenting galt med mme, men når jeg har nok melk til gutten så føler jeg det er egoistisk av meg å ty til mme, bare fordi jeg vil sove om natten :sjenert: Trøster meg med at dette er en kort periode av livet, og at jeg sikkert kommer til å savne denne dullingen og nattevåken når gutten ikke "trenger" mamman sin lenger ;) Men jammen meg godt det ikke er både kollikk, søvnproblemer og hyppige måltider samtidig - da hadde jeg gått ned for telling :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var rundt den tiden A også begynte å tulle om nettene. :sjenert: Forhåpentligvis er det bare en fase hos dere, noe det er hos de fleste. De små blir jo større, ergo trenger de mer mat. Det er nok kanskje en øking light han holder på med? Da er det uansett ikke lurt å prøve MME altså. Og så er det jo ingenting som kan garantere at det faktisk funker.

Huff, får håpe det ikke gjelder O også! Han som har vært så flink på natten :jepp:

Nei var det jo kom fram til også. Er jo bare tull å ty til mme når jeg har nok melk, bare for å få sove bedre. Spseislet siden det som du sier, ikke nødvendigvis er noen underverk.

Så bra magevondten har gitt seg! :jepp: *bank i bordet*

Har hatt bare noen få kvelder med magevondt her, og all ære til de som sliter med dette og må takle det hver kveld...for det er virkelig slitsomt :sukk: Får håpe det var et engangtilfelle med den urolige natten og at det ikke "tar over for" magevondten da. For av erfaring vet jeg hvor slitsomt det er med urolige netter :sukk: for her spiser jo gutten mat minst annenhver time, inkl natten og er atpåtil vanskelig å få til å sove.

Har sveipet innom tanken på mme jeg også når jeg er som trettest, men så henter fornuften meg inn igjen på dagtid :gjeiper: ingenting galt med mme, men når jeg har nok melk til gutten så føler jeg det er egoistisk av meg å ty til mme, bare fordi jeg vil sove om natten :sjenert: Trøster meg med at dette er en kort periode av livet, og at jeg sikkert kommer til å savne denne dullingen og nattevåken når gutten ikke "trenger" mamman sin lenger ;) Men jammen meg godt det ikke er både kollikk, søvnproblemer og hyppige måltider samtidig - da hadde jeg gått ned for telling :fnise:

Ja det er sååå deilig! Magevondt er slitsomt ja..Byssing, bæring og vondt i ørene av all skrikingen. Ikke minst at man synes så synd på den lille babyen som skriker, stiv som en stokk av smertene.

Hehe, ja samme her. Satt der i firetiden i natt og tenkte at "i kveld blir det mme!!". Men 15 min etter jeg hadde stått opp, og kommet over den værste trøttheten, så innså jeg at det var nok ikke noe å satse på. :gjeiper:

__

Nå har jeg jogget med hund OG barnevogn :nigo: Det var utrolig mye mer slitsomt enn med bare hund. :) Nå sover lillegutt, og jeg skal hoppe i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så synd at du har slitt med så vond mage så lenge! Håper det virkelig løsner nå altså - magevondt er ikke særlig hyggelig!

Skjønner at jeg skal nyte nettene mine frem til småen kommer her iallfall - ikke rart du blir utslitt når du får delt opp nettene sånn! Og så sovner man jo sikkert ikke alltid med en gang etter at man er ferdig med ammingen heller, så da blir det jo enda mindre søvn :daane:

Håper dere bare er inne i en litt vanskelig periode nå, så da snart bare går oppover i stedet :Nikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så synd at du har slitt med så vond mage så lenge! Håper det virkelig løsner nå altså - magevondt er ikke særlig hyggelig!

Skjønner at jeg skal nyte nettene mine frem til småen kommer her iallfall - ikke rart du blir utslitt når du får delt opp nettene sånn! Og så sovner man jo sikkert ikke alltid med en gang etter at man er ferdig med ammingen heller, så da blir det jo enda mindre søvn :daane:

Håper dere bare er inne i en litt vanskelig periode nå, så da snart bare går oppover i stedet :Nikke:

Nei magevondt er kjipt! Så er glad O har blitt bedre! Hvis det var det du mente? :klo: Eventuelt mente du det med at jeg sliter veldig med å gå på do, og det håper jeg også blir bedre snart!! :gjeiper:

Hehe, ja det er ikke alle som er så heldige å få en baby som sover hele natten. :)

Jeg satser på en kjempegod natt i natt med max to amminger og masse søvn!! :sjenert:

Regner med det er usannsynlig jeg får han i seng klokken 18 i dag også, men håper på før åtte i alle fall. :) Hadde vært deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ammer nå. Håper på å gjenta gårdagens suksess, men etter to måneder med mye trøbbel så er jeg ikke opptimistisk..men må jo nesten prøve, i alle fall siden jeg ser han er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...