Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hehe, var nok litt i ammetåken. Han veier 5,8 kg, ikke 6,5. Men Det er likevel mye, hehe. Skriver på mobil, så svarer dere senere. I natt har vi kun ammet klokken fire, og nå når vi står opp. Men til gjengjeld så var ikke gutten i seng før litt før tolv. Men jeg lurer på om det var mer det at han var overtrøtt enn magevondt som gjorde at han gråt. Vær nemlig tvunget til å vekke han når han akkurat hadde sovnet for en lang lur. Men litt magevondt var det, tror bare vi hadde fått han i seng tidligere hadde det ikke vært for at han var overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært litt mye her i det siste, så har ikke rukket å vært innom før nå. Men gratulerer med dagen som var i allefall :)

Og så vil jeg ønske deg og den lille familien din ei riktig god jul! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble vist tidligere enn antatt.. :)

Jeg kan virkelig ikke huske å noen gang ha fått så mange gaver som i år :fnise: Dvs. JEG fikk jo ikke så mange gaver, men O fikk kjempemange gaver. Masse klær og en del leker. Skal bytte omtrent halvparten av klærne. Mest fordi det er så mye i 62, og det har vi allerede mer enn nok av.

I dag har jeg i tillegg til at vi har vært og spist frokost og middag hos svigers, ryddet nesten hele huset. Skal fortsette i morgen også skal jeg få vasket også. Det var sååå rotete her..Blir så fort sånn når det er oppussing på gang.

Magevondten til lillegutt har blitt mye bedre. Den er ikke helt borte, men likevell myyye bedre. :) Og han smiler og plundrer bare mer og mer. Han kan begynne å smile bare fordi han kikker på meg. Må liksom ikke anstrenge meg noe lenger for å få fram et smil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt meg inn i treningssenter igjen! Så no skal det trenast!! :hoppe:

Første trening blir på onsdags formiddag. Gleder meg! Da er forøvrig O akkurat seks uker, så det passer jo fint :jepp: Og om seks uker igjen så skal jeg begynne å jogge. :)

Jeg skal forresten ut på fredag. Vi skal ha vors hos oss, også tar vi oss en tur til byen før vi drar til mamma for å overnatte. Skal begynne å pumpe ut melk i morgen. Tenker fem måltider holder? Hvis jeg ammer O klokken syv før vi drar hjem til oss, så skal han i "værste fall" ha hver tredje time. Dvs. klokken ti, klokken et, klokken fire, klokken syv og klokken ti. Innen neste måltid så kan jeg amme igjen. Skal jo bare drikke sånn tre øl, så kan sannsynligvis amme før den tid også, men han er så liten enda, så vil helst være helt sikker. Nå pleier han å amme sjeldnere enn hver tredje time på natten da, så får sikkert ikke bruk for alt. Men vil være sikker.

Og fra en ting til en annen; For de som ikke har begynt å se den, så bør dere se Terra Nova! Veldig bra serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på eksamen! :nigo:

__

Åååh jeg har så dårlig samvittighet nå! Som jeg kanskje har sagt, så skal vi ha fest og dra ut på byen på fredagen, så jeg driver og pumper ut melk slik at mamma har å gi O. Men jeg er så redd det ikke skal være nok, så jeg har kjøpt Hipp MME bare sånn i tilfelle. Så i kveld skal vi prøve det, bare for å se om han liker den og om han ikke får vondt i magen av det.

Men jeg får skikkelig dårlig samvittighet, føler meg som en dårlig mor som skal gi han mme når ammingen går strålende..Men det er jo egentlig bare tåpent å få dårlig samvittighet. Han har overhode ikke vondt av mme en gang i blant, og det å få dra ut og ha hundre% voksentid vil gjøre underverker for meg som mamma.

Likevell sitter jeg her og føler meg ekkel..Men det er irrasjonelle følelser, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått eksamen! :nigo:

Angående det med MME synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Siden ammingen går fint er det jo bra at han får MM, men MME en gang i blant gjør nok ingenting. Og som du sier er det jo bare i tilfelle det ikke blir nok med den MM du har pumpa, og det er jo bedre med MME enn at det blir for lite, tenker nå jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig kjent ut, og veldig irrasjonelt. :klem: Har sånne tanker titt og ofte jeg også, selv nå som ammingen ikke går helt på skinner. :sjenert: Du er ikke alene om å ha de tankene altså. Men prøv heller å tenke at du gjør det beste for Odin som prøver MME nå når det er du som har mulighet til å trøste ham dersom det skulle være litt for hardt for magen hans. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått eksamen! :nigo:

Angående det med MME synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Siden ammingen går fint er det jo bra at han får MM, men MME en gang i blant gjør nok ingenting. Og som du sier er det jo bare i tilfelle det ikke blir nok med den MM du har pumpa, og det er jo bedre med MME enn at det blir for lite, tenker nå jeg da :)

Du har nok rett i det, ja! :jepp:

Og takk! :hoppe:

Det høres veldig kjent ut, og veldig irrasjonelt. :klem: Har sånne tanker titt og ofte jeg også, selv nå som ammingen ikke går helt på skinner. :sjenert: Du er ikke alene om å ha de tankene altså. Men prøv heller å tenke at du gjør det beste for Odin som prøver MME nå når det er du som har mulighet til å trøste ham dersom det skulle være litt for hardt for magen hans. :Nikke:

Du har nok rett! :) Jeg ville jo aldri tenkt "herregud, hun gir ungen MME", om noen andre..Så er vel bare jeg som er ganske så selvkritisk, hehe..

MEN jeg tror ikke han tålte den så godt..Har i alle fall hatt en del magevondt i går kveld, natt og mårrest. Pluss at han gulpet opp frokosten flere ganger, så jeg kunne ikke pumpe i dag for å si det sånn, må nesten spare melken jeg har igjen til han..Får pumpe i ettermiddag. Muli han ikke tåler melken den er basert på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

jeg hadde ikke fått det med meg, men gratulerer så mye med bestått på eksamen! :hoppe::klemmer::strix:

Når det kommer til mme så gjør man det som er best for babyen, dvs å gi h*n nok mat om det så er mme eller mm. Nå skal det sies at jeg var frustert og sur etter å ha forsøkt å pumpe ut melk og jeg knapt nådde målet vi satte. Det rakk visst lengre enn vi trodde, men jeg slet virkelig for å få ut nok. Jeg er en type som ikke gir meg med det første, og forloveden ville nesten tvinge meg vekk fra pumpa. :sjenert: Jeg rådførte meg med helsesøster forresten, og hun mente at så lenge man kunne, så forsøkte man å pumpe, og hvis det ikke gikk så var det greit med mme (skal sies hun ikke var så positiv til ordet mme).

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg hadde ikke fått det med meg, men gratulerer så mye med bestått på eksamen! :hoppe::klemmer::strix:

Når det kommer til mme så gjør man det som er best for babyen, dvs å gi h*n nok mat om det så er mme eller mm. Nå skal det sies at jeg var frustert og sur etter å ha forsøkt å pumpe ut melk og jeg knapt nådde målet vi satte. Det rakk visst lengre enn vi trodde, men jeg slet virkelig for å få ut nok. Jeg er en type som ikke gir meg med det første, og forloveden ville nesten tvinge meg vekk fra pumpa. :sjenert: Jeg rådførte meg med helsesøster forresten, og hun mente at så lenge man kunne, så forsøkte man å pumpe, og hvis det ikke gikk så var det greit med mme (skal sies hun ikke var så positiv til ordet mme).

Takk :nigo:

Ja det er jo viktigst at man har nok. :) Har hittil pumpet 450 ml..Skal pumpe to ganger i morgen, så da håper jeg det er nok til kvelden og natta. :)

__

Jeg har laget ny dagbok, så for de som har lyst til å følge meg videre, så er dette den nye:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=616627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter denne jeg..Føler av en eller annen grunn en tilknytning til den, så vil ikke la den forsvinne.. :sjenert:

___

I dag er O to måneder! Tiden går fort, men så er han også såpass stor at man skulle jo tro han var tre måneder, så det er litt trist at han ikke er liiiten lenger. Menmen. Han utvikler seg mer og mer, og det er så gøy å følge med på.

__

Også har jeg fått brystbetennelse..Så ligger her med feber, dårlig allmenntilstand og et vondt bryst..:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :):fnise:

Angående magevondten.. Søsteren til forloveden måtte begynne med et opplegg som gikk sånn her; Første dag spiste hun KUN knekkebrød med jordbærsyltetøy. Gikk det bra, så ok, da tålte datteren det som var i det. Dag nr 2: Knekkebrød med jordbærsyltetøy og melk. Osv osv. Altså, en ny ting hver dag. Tilslutt fant hun ut hva datteren reagerte på.

Hardt opplegg, men det funket.

Jeg trodde jeg måtte begynne på det samme da S var nyfødt og hadde mye magevondt, men det gikk jo over etter noen uker.

Håper uansett du finner ut av det :klemmer: Ikke noe gøy for verken mor eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Til deg som har brystbetennelse. Uff! Føler med deg.

:hoppe: For O som er 2 måneder! De vokser så fort de små. Savner også når min var bitteliten, men det er jo gøy med denne utviklingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...