Gå til innhold

Hundepensjonat - Irritert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går hentet jeg hjem hunden min etter en uke på hundepensjonat. Hadde lest gode ting om stedet, og regnet med at det var bra. Det dyrepensjonatet vi bruker til vanlig hadde ikke plass til hunden min denne gangen.

Vel fremme fikk vi utlevert en hund som STINKET av stress. Madrassen hans luktet så stramt at vi måtte legge den ut til lufting. Og det var etter at den hadde hengt ute til lufting der han var. I tillegg hadde den hengt ute i regnet og var klissvåt når vi fikk den med hjem. Hunden min gir fra seg veldig sterk lukt når han ikke trives og stresser. Hun på pensjonatet sa at sengen hang ute for å blåse bort hårene, men den stanken er ikke til å ta feil av. Til vanlig er han svært rolig og avslappet. Det har bare vært ekstra krevende turer til dyrlegen som har fått fram stanken.

Så gikk hun langt i å antyde at vi forsøkte å stjele vårt eget leietau! Og dette foran andre som var der for å hente hunden sin. Jeg så når vi leverte hunden at mannen min la fra seg leietauet før vi gikk, og kjente det igjen der det hang på kroken. Båndet ble kjøpt når jeg overtok hunden, og jeg kan love at jeg har ingen interesse av å forsøke å stjele et leietau som er mer enn ti år gammelt og velbrukt. Etter å ha brukt det i så mange år kjenner jeg lett igjen små skader og slitasje på det også. Hadde jeg enda hatt et annet leietau hjemme så skulle hun gjerne ha fått beholde det gamle, men jeg trengte det faktisk når jeg kom hjem.

Irritasjonen toppet seg når jeg fikk se hunden min i bedre lys og oppdager at han har noen dager gamle sår to steder høyt oppe på snuten. Av plasseringen og formen ser det ut som et bitt! Det sa hun ingenting om. Neida, alt hadde gått bra svarte hun.

Jeg sitter og koker litt her enda, må blåse ut litt. Min hund skal aldri tilbake dit igjen, da får det heller være med ferie.



Anonymous poster hash: a250d...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligger i trøndelag. Vet ikke om det er rettferdig å dele navnet. Vet andre har god erfaring derfra, så kanskje det bare var jeg som var uheldig?

Fikk ikke noe godt inntrykk av plassen, og for meg er det viktig å vite at hunden min har det bra når jeg reiser bort.

Kan anbefale et godt hundepensjonat da om noen er ute etter det.



Anonymous poster hash: a250d...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Å kjære vene, skjønner godt at du ikke vil sende hunden dit igjen! Skulle gjerne likt å visst hvilket sted dette var, selv om jeg selv bare har katt.



Anonymous poster hash: f54d4...4a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hunden min på hundepensjonat en sommer og fikk også tilbake en superstressa hund. Det tok lang tid før den ble seg selv igjen. Også i Trøndelag. Husker ikke helt hva det het, men det lå et sted på strekningen Trondheim-Orkanger.



Anonymous poster hash: 03e0f...06e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...det er ikke en god følelse.

Nei, var ikke mellom Trondheim og Orkanger dette. Riktignok sørover, men i en annen retning.

Det var masse hunder der, over alt var det små hus med hunder i..tenkte for meg selv at hun kan da umulig ha tid til å lufte alle. Men det var bare det jeg tenkte da, vet ikke.

Er så vandt til å ha han på et hundepensjonat der eieren er nøye med hvem som står ved siden av hverandre, så det ikke skal bli stress og konflikter. Hun går turer med dem hver dag, alene eller sammen med andre hunder de trives godt sammen med. Hun har til og med overvåking så hun kan høre dem om de ikke roer seg når de er alene. Vi får rapport om turer og spising når vi henter, og kan se bilder av dem på facebook. Hunden min springer like lettbent inn til henne med viftende rompe og full av iver hver gang vi kommer dit. DET er et godt hundepensjonat det. Det blir det eneste for oss fremover.



Anonymous poster hash: a250d...ece
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heng de ut! Har jobbet på dyrepensjonat og jeg anbefaler ingen å sette igjen dyrene sine til fremmede. Jeg har selv sett at pensjonater ansetter og bruker frivillige som ikke har peiling på dyr, noen er rett og slett ikke snille mot dyrene

Anonymous poster hash: d99a9...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er vanskelig å finne for den som googler det. Se på dyrelink norge sine sider (sør trøndelag fylke), og let etter noen som har plass til svært mange hunder. Bildene er klikkbare....

Vil ikke være ansvarlig for å offentliggjøre navnet på et stort forum, men kan gi et hint til hvor dere finner det selv ;)



Anonymous poster hash: a250d...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett at pensjonater ansetter og bruker frivillige som ikke har peiling på dyr, noen er rett og slett ikke snille mot dyrene

Anonymous poster hash: d99a9...ada

Jeg håper for guds skyld du tuller?

Anonymous poster hash: f54d4...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Det er LANGT ifra alle familiehunder som takler et normalt kennelopphold uten å gjennomgå mye stress.

Hunden må fra før takle å bli etterlatt mye inneperret alene, og tåle veldig mye lyder og andre hunder rundt seg uten å stresse.

Det sier seg selv. Vet man på forhånd at hunden ikke takler dette eller at hunden mistrives sterkt med å bli etterlatt så mye alene, er det faktisk dyremishandling å etterlate hunden i dette miljøet i dage-/ukevis.

Da feiler man sterkt som dyreeier.

Når det er sagt, burde såklart personen som driver kennelen kontaktet eier når han/hun ser at hunder virkelig ikke trives.

Endret av Pheel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for guds skyld du tuller?

Anonymous poster hash: f54d4...4a8

Dessverre ikke. Eieren av det ene pensjonatet var kjent i lokalbutikken. Kjøpte ofte fiskeboller og ris, for å roe ned hundenes diare før eierne kom hjem fra ferie. Det var også i media ang manglende lufting av hundene som plasseres på pensjonater. De ansatte har ikke tid til å gå tur med hundene. De blir stående i luftegården

Anonymous poster hash: d99a9...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er LANGT ifra alle familiehunder som takler et normalt kennelopphold uten å gjennomgå mye stress.

Hunden må fra før takle å bli etterlatt mye inneperret alene, og tåle veldig mye lyder og andre hunder rundt seg uten å stresse.

Det sier seg selv. Vet man på forhånd at hunden ikke takler dette eller at hunden mistrives sterkt med å bli etterlatt så mye alene, er det faktisk dyremishandling å etterlate hunden i dette miljøet i dage-/ukevis.

Da feiler man sterkt som dyreeier.

Når det er sagt, burde såklart personen som driver kennelen kontaktet eier når han/hun ser at hunder virkelig ikke trives.

TS har da skrevet at hunden har vært på kennel flere ganger før uten problemer, det var kun på dette nye stedet hunden reagerer på denne måten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pheel

TS har da skrevet at hunden har vært på kennel flere ganger før uten problemer, det var kun på dette nye stedet hunden reagerer på denne måten?

Nei, jeg ser ingenting om at det står noe sted at hunden ikke har stresset i tidligere opphold?

Hva tror du egentlig at kenneleieren har gjort, mishandlet hunden selv? Jeg tror ikke det, selvom det kanskje er snakk om svikt at hunden kanskje ikke har blitt gått en tur med så lenge om dagen som det ble avtalt e.l.

Og isåfall er jo det feil såklart, men situasjonen er den samme de 20-23 andre timene i døgnet etc. uansett.

Bitt må man regne med på et slikt opphold, spesielt om det ikke er spesielt avtalt at hunden ikke på noen omstendigheter skal bli sluppet med de andre hundene som er der, MEN bitt eller andre omfattende skader skal kontrolleres og varsles om.

Så her burde TS som minstekrav sende veterinærregningen på såret til kennelen.

Jeg forsvarer ikke kennelen på noen måte, men man må ha litt innsikt selv og forstå hva en normal kennel faktisk er. Det er ikke noen luksus for kjæledyret, selvom enkelt veldig stødige hunder som går overens med "alt" av andre fremmede hunder sikkert har det helt greit i oppholdet om de får leke og springe løs med de andre hundene x antall timer om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Ta bilder av skadene på nesa og skriv ned alt du husker som er relativt objektivt, og send en klage. Både til pensjonatet, og til en eller annen annen instans - hvem har med dette å gjøre tro, Mattilsynet? Forbrukerrådet?

Anonymous poster hash: 54774...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hentet jeg hjem hunden min etter en uke på hundepensjonat. Hadde lest gode ting om stedet, og regnet med at det var bra. Det dyrepensjonatet vi bruker til vanlig hadde ikke plass til hunden min denne gangen.

Vel fremme fikk vi utlevert en hund som STINKET av stress. Madrassen hans luktet så stramt at vi måtte legge den ut til lufting. Og det var etter at den hadde hengt ute til lufting der han var. I tillegg hadde den hengt ute i regnet og var klissvåt når vi fikk den med hjem. Hunden min gir fra seg veldig sterk lukt når han ikke trives og stresser. Hun på pensjonatet sa at sengen hang ute for å blåse bort hårene, men den stanken er ikke til å ta feil av. Til vanlig er han svært rolig og avslappet. Det har bare vært ekstra krevende turer til dyrlegen som har fått fram stanken.

Anonymous poster hash: a250d...ece

Det ligger i trøndelag. Vet ikke om det er rettferdig å dele navnet. Vet andre har god erfaring derfra, så kanskje det bare var jeg som var uheldig?

Fikk ikke noe godt inntrykk av plassen, og for meg er det viktig å vite at hunden min har det bra når jeg reiser bort.

Kan anbefale et godt hundepensjonat da om noen er ute etter det.

Anonymous poster hash: a250d...ece

Huff...det er ikke en god følelse.

Nei, var ikke mellom Trondheim og Orkanger dette. Riktignok sørover, men i en annen retning.

Det var masse hunder der, over alt var det små hus med hunder i..tenkte for meg selv at hun kan da umulig ha tid til å lufte alle. Men det var bare det jeg tenkte da, vet ikke.

Er så vandt til å ha han på et hundepensjonat der eieren er nøye med hvem som står ved siden av hverandre, så det ikke skal bli stress og konflikter. Hun går turer med dem hver dag, alene eller sammen med andre hunder de trives godt sammen med. Hun har til og med overvåking så hun kan høre dem om de ikke roer seg når de er alene. Vi får rapport om turer og spising når vi henter, og kan se bilder av dem på facebook. Hunden min springer like lettbent inn til henne med viftende rompe og full av iver hver gang vi kommer dit. DET er et godt hundepensjonat det. Det blir det eneste for oss fremover.

Anonymous poster hash: a250d...ece

Nei, jeg ser ingenting om at det står noe sted at hunden ikke har stresset i tidligere opphold?

Hva tror du egentlig at kenneleieren har gjort, mishandlet hunden selv? Jeg tror ikke det, selvom det kanskje er snakk om svikt at hunden kanskje ikke har blitt gått en tur med så lenge om dagen som det ble avtalt e.l.

Og isåfall er jo det feil såklart, men situasjonen er den samme de 20-23 andre timene i døgnet etc. uansett.

Bitt må man regne med på et slikt opphold, spesielt om det ikke er spesielt avtalt at hunden ikke på noen omstendigheter skal bli sluppet med de andre hundene som er der, MEN bitt eller andre omfattende skader skal kontrolleres og varsles om.

Så her burde TS som minstekrav sende veterinærregningen på såret til kennelen.

Jeg forsvarer ikke kennelen på noen måte, men man må ha litt innsikt selv og forstå hva en normal kennel faktisk er. Det er ikke noen luksus for kjæledyret, selvom enkelt veldig stødige hunder som går overens med "alt" av andre fremmede hunder sikkert har det helt greit i oppholdet om de får leke og springe løs med de andre hundene x antall timer om dagen.

Jeg synes det kommer veldig tydelig frem at tidligere opphold har vært bra jeg. Hva kenneleieren har gjort eller ikke har jeg ikke så mye formening om, bare stusset over at du var såpass krass når hun tydelig skriver at det ikke har vært problemer tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det kommer veldig tydelig frem at tidligere opphold har vært bra jeg. Hva kenneleieren har gjort eller ikke har jeg ikke så mye formening om, bare stusset over at du var såpass krass når hun tydelig skriver at det ikke har vært problemer tidligere.

Dette var en annen kennel, som ts skriver.

Anonymous poster hash: d99a9...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en annen kennel, som ts skriver.

Anonymous poster hash: d99a9...ada

Ja nettopp - hunden har dermed ikke et generelt problem med å være på kennel. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk setter dyrene sine på kennel i det hele tatt jeg :klo:

Om man skal reise eller hva det er som gjør at man ikke kan ha hunden sin, så burde man få noen nære eller kjære til å passe bikkjen, eventuelt finne noen på nettet som du kan besøke og som kan besøke deg ett par ganger så du blir kjent med vedkommende å ser om vedkommende har god kjemi med hunden osv.. :jepp:

Siste jeg noen gang kommer til å gjøre er å plassere gullhunden min på en kennel! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...