Gå til innhold

Basseng til marsvin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ett marsvin som står ute. Det er så pent vær, men veldig varmt, kanskje litt for varmt. Jeg tenkte da å fylle en liten skål med litt vann og ha i buret, et lite "basseng." Er det lurt? Noe annet jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ett marsvin som står ute. Det er så pent vær, men veldig varmt, kanskje litt for varmt. Jeg tenkte da å fylle en liten skål med litt vann og ha i buret, et lite "basseng." Er det lurt? Noe annet jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Skygge og vifte for avkjøling (dersom den tåler trekk.)

Bading vet jeg ikke noe om, men er skeptisk i forhold til om det blir drukningsfare

Anonymous poster hash: d36a8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett marsvin som står ute. Det er så pent vær, men veldig varmt, kanskje litt for varmt. Jeg tenkte da å fylle en liten skål med litt vann og ha i buret, et lite "basseng." Er det lurt? Noe annet jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Kanskje du kan bade den for hånd?

Anonymous poster hash: d36a8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bade den for hånd?

Anonymous poster hash: d36a8...724

I kommentarfeltet sto følgende:

"Dont have that deep water! And dont ever put him/her on him her back! The can get sick, they are very sensitive! They accutually can die." "Det skal være litte nok vann til at marsvinet kan ta på bunden de skal ikke liges oppned og de skal ikke ha vann i ørene"

Anonymous poster hash: d36a8...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan bade den for hånd?

Anonymous poster hash: d36a8...724

Ts her.

Jeg har badet henne, men ho blir vel varm igjen? Det blir i alle fall jeg når jeg er ute hele dagen.

Vi har faktisk ikke vifte heller...Men er litt vann ok? Ikke så mye at hun kan drukne.

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har badet henne, men ho blir vel varm igjen? Det blir i alle fall jeg når jeg er ute hele dagen.

Vi har faktisk ikke vifte heller...Men er litt vann ok? Ikke så mye at hun kan drukne.

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Hør med dyrebutikken eller andre med greie på marsvin. Jeg vet ikke

Anonymous poster hash: d36a8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta henne inn i denne ekstreme varmen.



Anonymous poster hash: 87eab...ec0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold marsvinet enten inne hvor det er svalest mulig eller kun i skyggen ute. IKKE i sola. Jeg pleide å sette et lite fat som hadde dybde på 3-4 cm til svinet mitt, og han elsket å plaske rundt da det var varmt. Det er også fint med spruteflaske som du kan dusje svinet med



Anonymous poster hash: 7a586...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold marsvinet enten inne hvor det er svalest mulig eller kun i skyggen ute. IKKE i sola. Jeg pleide å sette et lite fat som hadde dybde på 3-4 cm til svinet mitt, og han elsket å plaske rundt da det var varmt. Det er også fint med spruteflaske som du kan dusje svinet med

Anonymous poster hash: 7a586...8a3

Ts her.

Det er ikke sol her så ingen fare :)

Kan sette et "fat" ut til henne :)

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Det er ikke sol her så ingen fare :)

Kan sette et "fat" ut til henne :)

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Så bra, det tror jeg hun vil like :)

Bra du bryr deg om marsvinet ditt

Anonymous poster hash: 7a586...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jbber på dyrebutikk. Vi sliter litt med varme lokaler for tiden, og da legger vi inn brusflasker med vann som har lagt i fryseren over natten. Har flere så vi bytter dem etter hvert som vannet smelter.

Marsvinene flokker seg rundt flasken og ligger inntil =)

Fikk skryt av Mattilsynet for god oppfinnsomhet og håndtering i varmen ;)



Anonymous poster hash: ef46b...483
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jbber på dyrebutikk. Vi sliter litt med varme lokaler for tiden, og da legger vi inn brusflasker med vann som har lagt i fryseren over natten. Har flere så vi bytter dem etter hvert som vannet smelter.

Marsvinene flokker seg rundt flasken og ligger inntil =)

Fikk skryt av Mattilsynet for god oppfinnsomhet og håndtering i varmen ;)

Anonymous poster hash: ef46b...483

Flott! Man kan kanskje også lage en "kjøleboks" ved å i buret plassere en eske (med inn/utgang for kjæledyret) med en frossen flaske eller to el.l. liggende i esken.

Anonymous poster hash: d36a8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det tror jeg hun vil like :)

Bra du bryr deg om marsvinet ditt

Anonymous poster hash: 7a586...8a3

Takk <3

Ho såg litt slapp ut da eg bada ho, og ho stinka så inni h.... Er det tegn på noe?

Ts

Anonymous poster hash: 0aa22...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke bra ut. Hvis hun ikke kvikner til, dra rett til veterinær. Hvis marsvin først blir syke går det fort nedover, desverre, det er viktig at de spiser og drikker. Gi evnt critical care hvis den ikke spiser, det kan redde liv.

Legg kjøleelement elller frosne flaske med vann (med håndkle rundt!!) sånn at marsvinet kan legge seg inntil, som foreslått over her også. Aldri sett buret i sola, kun i skyggen, og følg med hele dagen at ikke sola flytter seg. Tilby vann og følg med, hvis den ikke drikker av seg selv, gi forsiktig med sprøyte. Ha gress eller høy tilgjengelig og gi avkjølt agurk, jordbær og annet kald med mye væske i.



Anonymous poster hash: ee79a...506
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...