Gå til innhold

Er dette dyremishandling?


Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rett og slett vemmelig. Det er like sykt som at enkelte mennesker drikker kumelk. Håper noen tar fra henne den hunden og gir den et verdig hjem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett vemmelig. Det er like sykt som at enkelte mennesker drikker kumelk. Håper noen tar fra henne den hunden og gir den et verdig hjem.

Så Tine Melk og Q-meieri melk er vemmelig for mennesker å drikke? :klo: Det hadde jo vært noe annet om alle hadde stått under kuen og drukket direkte fra kua da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, får be mamma få i gang melkeproduksjonen så jeg ikke dør av kalsium mangel :fnise::ironi:

Doh hallo, leverpostei og tabletter har jo det ooog :blink:

:ironi:

Hadde aldri klart meg uten melk, hva skal jeg drikke til måltider da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Doh hallo, leverpostei og tabletter har jo det ooog :blink:

:ironi:

Hadde aldri klart meg uten melk, hva skal jeg drikke til måltider da? :klo:

Vann!

Nei, takke seg til.. Orker ikke ta hundre piller daglig fordi det er "feil" å drikke melk fra andre dyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt at mennesker synes det er helt normalt å drikke et annet dyrs morsmelk ja, og nei - man trenger ikke noen tabletter i det hele tatt om man kutter det ut heller. :laugh:

Men sånn er nu verden. Likevel kan man ikke nekte for at det er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Men hvis valpen ble funnet alene et sted eller man vet at mora er død, er det fortsatt feil å gi valpen sin egen morsmelk for at valpen skal overleve da?
Jeg tenker at det er jo bedre at hunden overlever en at den sulter ihjel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis valpen ble funnet alene et sted eller man vet at mora er død, er det fortsatt feil å gi valpen sin egen morsmelk for at valpen skal overleve da?

Jeg tenker at det er jo bedre at hunden overlever en at den sulter ihjel. :)

Jeg tenker at (uten å ha peiling, så rett gjerne om det er galt) morsmelk fra forskjellige arter ikke er helt likt. Man skal jo ikke gi kattunger kumelk, så hvorfor skulle melk fra mennesker være bra for en valp (kan være noe med at kumelk har blitt behandlet da, hva vet jeg..)?

Det finnes jo morsmelkerstatninger, samt mulighet for å finne en diende tispe som kan ta den til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos flere stammer i sør-amerika er det vanlig at kvinnene dier apeungene. For de er dette helt naturlig.



Anonymous poster hash: 4f126...2a4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Har hørt at geitemelk er bra for kattunger. Litt usikker på valper osv egentlig.
Jeg har hørt rykter om ei på mitt hjemsted som smurte leverpostei på sitt underliv for også få hunden til å slikke det av. Aner ikke om det er sant da. DET er dyremishandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om en katt som ammet et ekorn, hadde alle syntes det var sååå vakkert og snilt gjort av katten. Det er ikke dyremishandling (men fortsatt bra spesielt).

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at geitemelk er bra for kattunger. Litt usikker på valper osv egentlig.

Jeg har hørt rykter om ei på mitt hjemsted som smurte leverpostei på sitt underliv for også få hunden til å slikke det av. Aner ikke om det er sant da. DET er dyremishandling..

:hakeslepp::sinna:

Fy f! Om det der er sant, så burde vedkommende aldri få lov til å eie ett dyr, å ihvertfall ikke en hund mer!

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hørt at melk fra kua ikke er skadelig for katter hvis den ikke er varmebehandlet, slik den i butikken er.

Dyremishandling er det ikke.

Endret av Tvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt ja - men hvordan kan noen få dette til å være dyremishandling? Det forstår jeg ikke. På hvilken måte kan dette mishandle valpen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::sinna:

Fy f! Om det der er sant, så burde vedkommende aldri få lov til å eie ett dyr, å ihvertfall ikke en hund mer!

det er en vandrehistorie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at geitemelk er bra for kattunger. Litt usikker på valper osv egentlig.

Jeg har hørt rykter om ei på mitt hjemsted som smurte leverpostei på sitt underliv for også få hunden til å slikke det av. Aner ikke om det er sant da. DET er dyremishandling..

Det er fullstendig misforstått at noe sånt kalles dyremishandling. Så lenge man ikke påfører dyret smerte er det bare snakk om at man overfører menneskelige følelser på dyret. Tror du virkelig den hunden føler seg seksuelt utnyttet etter å ha kost seg med leverpostei?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...