Gå til innhold

forbanna naboer


Miren

Anbefalte innlegg

Bor i 4mannsbolig. I underetasjen. Var vekke en helg og søsteren min matet katten. Naboen, den som bot vedsiden av meg i underetasjen trodde vi var reist vekk uten å tenke på han, så ho satt ut mat til han

han. Noe jeg så på som greit siden ho bor så nær at han ikke forsvinner. Han er veldig glad i ho og det er koselig. Men nå er det en annen nabo lenger unna som gir han mat og tar han inn. Dette er ikke greit. Var der og henta han isted. Og ho sa hovtrodde han var dumpa. Jeg ble sint, men sa ingenting. Katten har halsbånd der jeg har skrevet på utsiden på refleksen at han ew chippa, + nummeret mitt. Men ringer ikke. Nå er katten vekk, og tror ho har tatt han inn igjen.

Han mista mora når han var 6 uker, og jeg har vært mamman hans. Men han er uheldigvis opphengt til 1000 i mat. Og når han fåe "eksklusiv" mat der i form av kylling går han dit. Er så sint her jeg sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tar du deg en prat med denne naboen. Si at drt er fint at de bryr seg om pus, men det er ikke greit å gi mat eller slippe inn. Gi de nummeret ditt med bedkjed om at du setter pris på at de ringer når pus dukker opp der, så du får hente han. Altså, ikke kjefting eller anklager. I utgangspunktet tror de jo at de tar vare på en katt i nød.

Om det senere viser seg at de tar pus inn igjen, så får du heller gi klarere uttrykk for hva du mener.

Men snakk skikkelig med naboen først, og vær heller glad hun er av typen som faktisk setter pris på nabokatter, og ikke bare mener de er en plage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med ho. Ho sa ho ikke var interessert i noen ny katt, men ho kom til å gi han mat im han dukker opp flere ganger. Da sa jeg at om ho gjorde det kom han jo til å søke seg dit, og da fikk ho jo en ny katt. Neida han vet jo hvor han bor sa ho å gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?! Katten går da frivillig bort dit. Du får bare venne deg til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?! Katten går da frivillig bort dit. Du får bare venne deg til det.

Katten går bort dit fordi naboen gir den mat. Noe som er totalt unødvendig av denne naboen!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt unødvendig ja, men dette er en del av det å ha katt som går ute uten tilsyn.

Anonymous poster hash: a07ae...117

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg skal bare godta at folk gir katten mat? Nei, ikke når den er min, overvektig og går på diettfor. Syntes det er trist for en katt om den må være inne hele tiden. Og at naboen ikke respekterer det mtp at den har halsbånd m nummer, og opplysning om at den er chippa. Irriterer meg at noen skal ha så tungt for å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold katta inne og gå turer i bånd .Da slipper du å bli sur fordi noen forer,elsker og koser den



Anonymous poster hash: b132e...bff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Jeg kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne. Trodde alle visste at man ikke skal gi mat til fremmede dyr, og spesielt ikke når man vet at eieren bor like ved. Tror ikke jeg hadde klart å tie stille om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra en hvit en og lyg på katta nyreproblemer og si at den KUN får veterinærmat nå. Noe med det de ikke vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal naboen bare godta at din katt driter i blomsterbeddene deres?

Du kan snakke med de, men mer enn det får du ikke gjort annet enn å ha den innendørs. Så lenge katter reker rundt i alles hager så vil det alltid være risiko for at andre både gir den mat og kos.

Anonymous poster hash: a07ae...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal naboen bare godta at din katt driter i blomsterbeddene deres?

Du kan snakke med de, men mer enn det får du ikke gjort annet enn å ha den innendørs. Så lenge katter reker rundt i alles hager så vil det alltid være risiko for at andre både gir den mat og kos.

Anonymous poster hash: a07ae...117

Hva har dette med saken og gjøre? TS har gitt beskjed til naboen om å IKKE gi den mat, noe naboen tar rennafart og driter i. Det er respektløst. Den nye pandemien i Norge er "regler gjelder ikke for meg, jeg gjør som jeg vil"-komplekset, og det prates for lite om! Når du skriver slike ting unnskylder du de som tar seg til rette på andres bekostning.

TS, fortell naboen at katta dauer om den får noe annet enn spesialfôr. Skyld på overvekt og nyrer, og at du vil ha deg frabedt å miste dyret ditt fordi dette mennesker ikke respekterer naboene sine.

Anonymous poster hash: 11c74...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med saken og gjøre? TS har gitt beskjed til naboen om å IKKE gi den mat, noe naboen tar rennafart og driter i. Det er respektløst. Den nye pandemien i Norge er "regler gjelder ikke for meg, jeg gjør som jeg vil"-komplekset, og det prates for lite om! Når du skriver slike ting unnskylder du de som tar seg til rette på andres bekostning.

TS, fortell naboen at katta dauer om den får noe annet enn spesialfôr. Skyld på overvekt og nyrer, og at du vil ha deg frabedt å miste dyret ditt fordi dette mennesker ikke respekterer naboene sine.

Anonymous poster hash: 11c74...3f3

At katteeiere forventer at folk skal godta dritten etter dyra de velger å ha uten oppsyn, men nåde de om de koser med den eller gir den litt mat.

Lar du katten din reke rundt i andres hager, så er dette en av risikoene. Ikke alle er så glad i naboers katter, så det kunne gått den mye verre enn at den får litt mat.

Eller trur alle at katter som aldri kommer tilbake bare er påkjørt?

Anonymous poster hash: a07ae...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At katteeiere forventer at folk skal godta dritten etter dyra de velger å ha uten oppsyn, men nåde de om de koser med den eller gir den litt mat.

Lar du katten din reke rundt i andres hager, så er dette en av risikoene. Ikke alle er så glad i naboers katter, så det kunne gått den mye verre enn at den får litt mat.

Eller trur alle at katter som aldri kommer tilbake bare er påkjørt?

Anonymous poster hash: a07ae...117

Ærlig talt. Hva skal det bety? Skal TS være glad for at naboen BARE gir katten mat, og ikke gjør noe annet som jeg antar du mener er noe slemt?

Katteeiere forventer ikke at andre skal godta at de driter i blomsterbed osv, det er katteeiere fult klar over at det finnes noen som irriterer seg over. Det er derfor de fleste oppegående mennesker kastrerer katten sin, så katten holder seg mer i nærheten av hjemmet sitt.

Men om katter driter i blomsterbedet ditt kan du bare se på det som litt gjødsling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forventer katteeiere at naboer godtar at de driter rundt. Ellers hadde de ikke hatt utekatter. Og kastrerte katter driter også andre steder enn hjemme hos eier.

Og som du selv sier. Man skal bare se på det som gjødsel. Så naboen skal godta å få kattedritt i hagen sin og oppgravde bedd, men faen ta om de er hyggelig mot katta.

Anonymous poster hash: a07ae...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katteeiere forventer at folk skal godta dritten etter dyra de velger å ha uten oppsyn, men nåde de om de koser med den eller gir den litt mat.

Lar du katten din reke rundt i andres hager, så er dette en av risikoene. Ikke alle er så glad i naboers katter, så det kunne gått den mye verre enn at den får litt mat.

Eller trur alle at katter som aldri kommer tilbake bare er påkjørt?

Anonymous poster hash: a07ae...117

Alle som flytter til tett bebygde strøk er klar over at utrolig mange hjem har utekatter. Akkurat som de må forvente lyder fra plenklipping, oppussing og trafikk, veiarbeid innimellom og også hunder som bjeffer innimellom. Så å klage på kattedrit blir som å klage på at du fikk naboer når du flyttet inn i 2-mannsbolig. Så lenge det ikke er lovreguleringer om kattehold og utendørsområder så forventer jeg at ingen skader katten min, det er straffbart. Å gi en katt mat er som be om at den flytter inn. Når du da lar den komme inn og tilpasse seg sitt nye hjem har du faktisk gjort noe straffbart, da katten er stjålet. Hvorfor gi katta mat hvis du ikke vil ha den selv? Når du vet at den blir igjen, fordi den får bedre mat enn hjemme, hva skal motivet være annet enn at du vil overta katten? Kosing er det ingen som reagerer på, katter flytter ikke for kos med mindre de blir mishandlet hjemme. Å gi katten mat er derimot fy-fy.

Anonymous poster hash: 11c74...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man har da ikke stjålet en katt. Er vel ikke straffbart å gi katten mat og kos. Skal jeg tåle kattedritt på plen og blomsterbedd og katter som tror de eier tomta mi så kan jeg i det få litt kos.

Anonymous poster hash: c4e6e...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som har sagt man ikke kan kose med katten deres, men man skal ikke gi andres katter mat! Trodde alle visste det, så respektløst av naboen. Tror jeg ville prøvd meg på en hvit løgn som foreslått over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...