Gå til innhold

Rare ting vi sier til dyrene våre


Gjest heihade

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Generelt at man snakker til dem egentlig. Og ikke minst at vi snakker vanligvis til dyrene våre med samme stemme som til babyer.

dyra liker det..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dyra liker det..

Selvfølgelig, men det er jo egentlig litt merkelig. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker til katten på babyspråk, jeg gjør det ikke med vilje en gang, det bare blir sånn når jeg prater til ham :fnise:

Når han klagemjauer: "Lider vi nå? Liiider du lillegull? Ja, huff du lider. Stakkars Lillegull! Mamma og pappa er så fæle, jaaaaa, det er vi. Staaaaakkars gutten min!" Denne er også så godt innøvd at den bare kommer av seg selv :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en av kattene ligger på fanget eller ved siden av oss og maler så hele huset rister:

Å ja, nå har du det vel aldeles gruuuusomt! Mamma og pappa er såååå fæle som behandler deg sååå fælt, gir deg koos og maaat og mulighet for å gå ut, det er aldeles grusomt forferdelig å være pus i dette hus.

Og så ler vi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei lille purra mi, hvem er kosepusekatta mi i dag? Hvem er verdens beste pusilus? Er du lille puchikatta mi?"

:sjenert:



Anonymous poster hash: b5850...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det som normalt å snakke med babystemme...de er jo gullungene!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg sier alltid "er du så fin duda??" Med babystemme når jeg koser med dyr :)

sier jeg og. Og så gjentar jeg det ofte flere ganger. Er du så fin du da? Er du fin? Hæ? Akkurat som om de skal svare hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monsteret, beistet, bælfeiten, skjønningen, pusegutten, guttepusen, gullpusen.

Kjært barn har mange navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Snakker generelt mye babyspråk med pus, alt fra "Er du trøtt, lille vennen? Skal du og mamma sovelove litt?" til: "Vet du hvem som kommer nå, lille puselusevennen? Jo, nå kommer farfar på besøk!" rett før pappa kommer.

Tviler på at pappa hadde stilt seg helt positiv til å bli omtalt som kattefarfar, altså. :fnise:



Anonymous poster hash: 39abe...614
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to marsvinjenter som virkelig har hørt mye rart fra meg i årene som har gått..

Om jeg sier til dem "heiiiiiiii fine jeeeentene" med skikkelig babystemme begynner begge å hyle fordi de tror de skal få mat. De har mange, tja, merkelige kallenavn: svina, kattene, feitklumper, ladder, søtiser, drittsvina er bare noen heldige navn jeg kaller dem innimellom. Dere kan tro folk ser rart på meg når jeg sier "snart skal jeg hjem til kattene" og de bare ".. Men er det ikke marsvin du har?" Haha! Pleier også å si til hun eldste "er du fine jenta til mamma? Er du så nyyyydelig i dag du da?? Er du såååå vakker?!" og til hun yngste "skal du legge deg til å sove nå da din lille svinebolle, er du så god i den lille marsvinleppa diiii, å så fin lille jenta da" hahah, herregud.. Godt å vite at det er mange av oss, at jeg ikke er helt gal😁

Anonymous poster hash: 5dc20...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to puselusker som jeg prater til hele tiden.

Verken Ronja eller Hugo er i slekt, men de er søsken i mine øyne.

Om Hugo er slem eller stjeler noe fra minstepus, så finner jeg fram en litt streng stemme og sier "Ja, men er det sånn du skal behandle lillesøster da? Nå må du si unnskyld"

Hver gang jeg åpner kjøleskapet kommer minimum en av de springende etter, og da er det bare refleks å se på pus, finne fram babystemmen og spørre "Hva vil du ha idag da, har vi noe godt her mon tro?"

Og klassikere som "God natt snuskeluskene mine" etterfulgt av masse kos (gjerne litt under tvang)

Jeg tenker meg egentlig ikke om, jeg bare prater til de som om de skjønner hvert ord.

Har til og med begynt å prate babystemme når jeg har vist fram bilder av de på mobilen. Folk trodde helt sikkert jeg var ustabil uten tilgang på medisiner :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...