Gå til innhold

Rare ting vi sier til dyrene våre


Gjest heihade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

pleide å kalle hunden min elskling haha

Jeg kaller kattene mine "Baby". :fnise: "Hei Baby!" når de kommer og hilser meg velkommen hjem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste her! :fnise:

Jeg kom på at jeg lyver til Pusina av og til når vi er alene og.. :rodme: Hun er ganske langhåret så hun trenger å børstes hver kveld. Stort sett går det helt fint, men noen ganger kan hun bli litt utålmodig. "Vi er nødt til å børste vet du Pusina. Alle puser i hele verden må børstes hver kveld, slik er det bare med den saken." :smilorange: Det samme når hun er vanskelig å få inn til kvelden, eller vekker meg om natta: "Nei, nå ligger alle andre katter (vil jeg være ekstra kraftfull, sier alle andre dyr) i hele Norges land og sover. Det er ingen som får holde på sånn om natta vet du! Så, komme og legge deg du og nå da."

Det blir gjerne slik når man ikke orker å bruke tid på argumentere på skikkelig vis. :fnise:

Jeg tror neppe du ville vunnet noe på å komme med fornuftige grunner for å få gjennom viljen din.. ;)

Jeg pleier å fornærme bikkja vår på det groveste med vennlig, sukkersøt stemme.

-Da må vel jeg ut og dra på deg igjen da, ditt loppesirkus, sånn at du kan få driti ned nabolaget med den illeluktende møkka di.

Bikkja ser så lykkelig ut, hver gang.

Når den er overlykkelig for at jeg kommer hjem og møter meg i døra sier jeg -Er du der igjen, din rabiesbefengte lodott? Det er ikke grenser for hva man skal måtte slite med...

Når den får mat sier jeg -Ikke bare må man jobbe og betale skatt, men man må bruke sine surt opptjente kroner på mat til sånt som deg. Ja,for all del. Bare stapp i deg. Det er ikke som at du jobber for føden...

Når den legger seg pent og rolig, mens man sitter i sofaen eller lignende får den høre ting som -Ja, bare ligg og dra deg, du. Det er bra, så slipper vi at du er helt rabiat, ditt ufordragelige krek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten:

Hva tenker du på lille venn? Nekter du å svare meg? Ok tell meg så fort du får tid da.

Den andre beskjedne: Lat som du er livredd nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Haha, jeg prater mye med mine katter :)

"Hei, du lille tullebukk. Er du så trøtt i kattetrynet ditt du da?"

"Ikke være så sint da. Jeg må få børste deg. Se så fiiin du blir da!"

"Neeeei, ikke ta meg. Være snill vet du."(med overdrevet tullestemme)

"Oj, nå skal vi se. Tror du vi har noe godt da, lille rampetroll?"

Når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg si:"Heeeei, er dere her da? Ligger dere her da og bare sover?"

Ellers synger jeg teite sanger til dem, har mange kallenavn (de blir gjerne påvirket av om katten gjør noe eller er i et spesielt humør. For eksempel kaller jeg katten for surleifsen eller surelise hvis de er sure :) ), også vinker jeg til dem ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet ofte en liten hund jeg kjente siden den var valp. Kjente den veldig godt og lærte den mange småting. Ofte lekesloss vi litt, og jeg brukte å synge Lille Petter Edderkopp og la fingrene mine klatre forsiktig, da ville han alltid gå til motangrep og noen ganger lot han som han bet meg i nesetippen, i angrep. (jeg lot som jeg ble redd, men klart jeg skvatt hver gang)

Han likte også bæ bæ lilllelam, da visste han at jeg var i lekemodus. Og også klappe klappe søte. (haha, vet det høres helt sykt ut, men vi hadde det morsomt)

Brukte også å rope hadet til han når jeg trente han på innkalling i stedet for å rope kom. Han forstod ordet hadet og visste at da gikk folk.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Næmmen, har du vært og lekt i sandkassa nå?" Når pusen har vært på toalettet :)

Endret av Santflows
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller bikkja mi for vofsepofsen, puselusen, nurkepjuskis, rotteguri, nussepusse og en haug andre kosenavn. Snakker med henne hele tiden. Hun er min lille svarte hårete baby. Pleier å snakke til henne som om hun er barnet mitt, ber henne gå til pappan sin, og sier ofte at hun nok har arvet alt kroppshåret fra far sin. Ellers går det mye i skryt for bæsjing og tissing. Og snakker ofte "for" henne. Som regel med en superlys gebrokken stemme. Typ: "pappaaaa pappaaaa jai vil ha kooooos, klø på magen min a pappaaaaaaa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er det egentlig ganske rart at vi sier noe til hunden i det hele tatt - han er nemlig døv!!! Alikevel så blir han snakket med av både mennesker og fugl hele tiden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hahah jeg ler av denne tråden! :fnise: Føler meg sykt truffet. Vi driver med renslighetstrening av lille valpen her, og har akkurat fått nye naboer. Hadde vært ute sykt lenge med valpen, han ville IKKEEE tisse, han skulle bare lukte, se og herje rundt. Så da han endelig tissa, hoppet jeg opp og ned og bare "Ååååå så flink å tisse!!! Åssåå flinke bebi-lebi å tisse!!! åssåååå fliiiiiiiiink å tisseee!!!" Så kom det fra naboen som jeg ikke hadde merket var ute og hentet posten attem "Skulle ønske jeg fikk like mye skryt når jeg tisset." Klein måte å møte nye naboen på første gang, men men :fnise: Valpen tissa jo!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått en stueren valp her selv.. Så sikkert veldig mange rare blikk når man har stått ute og "Sååå dyktig han er, ja så dyktig og flink som tisser ute.. jaaa det er du, såå flink!" :P

Eller om han gjør noe som han ikke skal gjøre så er det liksom "nei, men slikt skal man da ikke gjøre, skal man det?" Nei, sier sikkert mye sykt til han, så er glad han ikke kan "fortelle" det videre :laugh:

Ellers kan jeg gå rundt å ha normale samtaler med han, som jeg ville gjort til et menneske.. Forhåpentligvis har det ikke vært folk rundt som har fått med seg det.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og sånn høres det ut når man prøver å lære en valp å gå pent i bånd.

"neei. komma! kom her! jaa, så fliiiink. neeei kom her! jaa! neei, kom daa! så fliiink! neei ikke der, komma! ja, nå var du fliiink ja! neei, kom nå! fliiink ja! neeeei komma nåå! jaa flink! neeei heeeer. jaaa!"

bra naboene har noe å lure på også, sikkert.

Haha!! Kjenner til den ja! :P:laugh: Tror jeg skal skaffe meg flexi bånd.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg akkurat i å si til lurven: "Skal æ ta dæ på barten din? Ska æ? Hæh? Hæh?" Den la seg ned og sukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Seier alltid hei, hallaisen Tyson og e du så fin då.. Osv osv.. Når han går forbi eller liknande.

Og vi snakker ilag. Om alt mogleg. Kommer ikkje på nåke konkret akkurat no men.. Hadde det vore skjult kamera i huset, hadde eg vel blitt innlagt på galehus (^^,)

Anonymous poster hash: 75323...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig truffet av denne tråden faktisk. Vi har to katter og jeg snakker konstant til de. Jeg kaller de så utrolig mye rart føler jeg :fnise:

Kaller han ene kattelaten - fordi han er så forferdelig lat og han ikke gidder å gjøre noen ting med mindre det er midt på natta. Da driver han gjerne og river ned ting eller plager den andre katten.

Den andre kaller jeg feiten, men han er tynn og er alltid ute å oppdager nye ting. Han andre gidder ikke gå ut engang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

Har ein liten pomeranian som ikkje har peiling på at ho er liten. Så når me er ute på tur og store hunder går forbi skal ho alltid tøffe seg, helst med litt bjeffing. Ender alltid med at eg seier til ho "viss du ikkje er stille no så kjem den store hunden og spiser deg". Ho tar det aldri til seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror naboene mine hadde trodd jeg var koko hvis de hadde hørt alt som jeg sier løpet av dagen til bikkja. Noen gjengangere er; "Skal vi på tur? Skal vi i marka? Ut å tisse?!" Gjerne i den rekkefølgen også haha. "Hvem er snill gutt, ja, hvem er. Ja du! Verdens peneste gullegutt, ja du er." Skal sies at jeg kjæleprater med bikkja hele tiden, skylder på at jeg bor alene og ikke får mye besøk. Når jeg kommer hjem så blir det ofte "Hei, barnet mitt! Har du hatt det bra? Ja, så glad. Å så god." Halen på bikkja går som en propel. Om det er for hilsenen eller at jeg kom hjem er uvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang den ene katten vår klager på noe "Er det sååå synd på deg? Har du det sååå fælt som er elsket og som har det så bra? Uffameien, er så synd på deg så.". :fnise:

Klagingen kommer om vi ikke gir han nok oppmerksomhet, det ene vinduet er lukket så han ikke har fri tilgang til å gå ut og inn (ikke hver dag det er varmt nok til å ha det oppe altså), eller hvis han ikke får smake på maten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker til bikkja hele tiden. Mannen min er mye på reis i forbindelse med jobben, og jeg merker at jo lengre han er borte jo mer snakker jeg med pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...