Gå til innhold

Rare ting vi sier til dyrene våre


Gjest heihade

Anbefalte innlegg

Gjest heihade

Jeg tar meg selv i å gjøre dette ganske ofte, og tror egentlig ikke jeg er den eneste.

Så jeg er litt nysgjerrig på om noen har noen litt morsomme utsagn dere har kommet med når dere har snakket til de firbeinte.


Her i huset har f.eks valpen nettopp lært seg å si ifra når hun må på do. Så istad, når hun begynte å pipe, kunne jeg høre meg selv si til henne: "Åja, sier du det du da. Har du en liten bæsj som må ut. Da må vi ut å gjøre det da så du får plass til mer senere".

Flere der ute som har tatt dere selv i å si de merkeligste ting til kjæledyrene?

Endret av heihade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, når man prøver å gjøre valpen stuerein så er det flere ting som er viktig - blandt annet å rose de når de tisser ute! Og for oss hundeeiere, er det helt naturlig, og ikkenoe merkelig med det. Dessuten er jeg ganske entusiastisk av natur, og synes det er helt greit å snakke med hunden.

Men jeg skjønner at naboene som satt på verandaen syntes det var litt...merkelig når vi var på kjapp luftetur før jeg skulle dra, og jeg gjentok - ikke bare en, men flere ganger, "Skaaaal du være flink jente å tisse litt nå? Tnååå må du snuse litt rundt for å finne riktig plass å tisse på.. ja vær flink jente å tisse nå lillevenn, mamma har ikke så god tid", for så å hoppe entusiastisk til når hun faktisk tisset og utbryte: "Åhnæmmen så fliiiiiiiiiink du er å tisse lille jenta mi, ja du er flink du! Ja så flink, ååh så flink du er å tisse, vil du ha godis? JA du vil ha godis du lille matvraket mitt!". :laugh:

Kremt.. Jeg hadde snakket lavere hvis jeg hadde visst på forhånd at jeg ble observert :fnise:



Anonymous poster hash: 1f62a...1e1
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to katter som jeg snakker til både titt og ofte. har lange samtaler med hu ene fordi hu skravler i et kjør (merk: mjauer) når jeg sier noe til henne med tynn pipestemme. type *aaw har du det sååå fælt du da, ingen som koser med deg eller gir deg mat?" hvorpå hu kommer med de lengste klagemjauene noen sinne :fnise:

å så går hu å snakker med meg om morran så han jeg bor hos midlertidig ler seg skakk fordi jeg så klart må svare på alle spørsmålene til katten :fnise:



Anonymous poster hash: 29555...b66
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en forvrengt og merksnodig stemme "på vegne av" katten vår, sånn at den og datteren min har lange samtaler.. Datteren min er 7 år og vet godt at det er jeg som lager stemmen og påpeker det ofte, men hun har likevel lange samtaler med katten og ler seg nesten ihjel av kattens uttalelser... Katten har 3 egne sanger som den synger i situasjoner den er enten sint, glad eller stolt... I tillegg har den en særegen retorikk i alle situasjoner :P

Katten bare ser dumt på oss når vi holder på, og det gjør det hele enda morsommere.....

:D



Anonymous poster hash: 76594...d71
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier noen ganger, imens jeg kjæler med hunden min, å si med en rolig og kosete stemme at han er så stygg. "Ja, er du sp stygg. Jaaa.. Du er så stygg, du! Er du grusom? Jaaa" *kose*

Anonymous poster hash: a37c7...b16

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier noen ganger, imens jeg kjæler med hunden min, å si med en rolig og kosete stemme at han er så stygg. "Ja, er du sp stygg. Jaaa.. Du er så stygg, du! Er du grusom? Jaaa" *kose*

Anonymous poster hash: a37c7...b16

jeg kaller kattene mine både dustepuser og fillekatt, med en kosete stemme. de blir om mulig bare mer kosete :fnise:

Anonymous poster hash: 29555...b66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"skal vi ut å tisse? Jaaaa vi må ut å tisse! Kom så går vi å tisser!"

"Skaaaal vi møte Kira? Kira? Du liker Kira?"
"Tur? Tuuuuuur? vil du på..... TUR? jaaaa! tuuuuuuuur!"

Naboene må tro jeg er koko, men bikkja forstår veldig hva jeg sier!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

"skal vi ut å tisse? Jaaaa vi må ut å tisse! Kom så går vi å tisser!"

"Skaaaal vi møte Kira? Kira? Du liker Kira?"

"Tur? Tuuuuuur? vil du på..... TUR? jaaaa! tuuuuuuuur!"

Naboene må tro jeg er koko, men bikkja forstår veldig hva jeg sier!

Dette er alltid morsomt. Første gangen jeg sier ordet er det skakking på hodet og hørte-jeg-riktig-nå-uttrykk. Andre gangen løper de ut i gangen og gjør seg klar. Tredje gangen begynner klaginga. "Hæ-wæ-wæ-wæ-wæ"; oversatt til "kom igjen nå daaaa!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer snakker med katten til stadighet. Kanskje mye fordi katten er så pratsom selv. Der virker i alle fall for meg som at han liker at vi prater med ham. Det er veldig mye han forstår også, særlig når det gjelder mat: "Raptus, er du sulten?" Sytemjau. "Er du sååå sulten? Skal vi se hva vi har å by på i dag. Ørret og sild i saus, blir det bra?" Rrrrrrrr! Og hvis jeg ikke kjapper meg da så kommer sytingen igjen.

Eller nå i det siste, hvor han har skjønt at "vil du ut en tur og snuse?" betyr at han straks skal få gå ut. Da sprinter han til balkongdøren der vi har lært ham å gå inn og ut. Dette selv om jeg spør ham i en helt annen del av huset. Han sitter og venter ved døren når jeg endelig har tatt ham igjen. Søte pusen!



Anonymous poster hash: ac254...6a2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer snakker med katten til stadighet. Kanskje mye fordi katten er så pratsom selv. Der virker i alle fall for meg som at han liker at vi prater med ham. Det er veldig mye han forstår også, særlig når det gjelder mat: "Raptus, er du sulten?" Sytemjau. "Er du sååå sulten? Skal vi se hva vi har å by på i dag. Ørret og sild i saus, blir det bra?" Rrrrrrrr! Og hvis jeg ikke kjapper meg da så kommer sytingen igjen.

Eller nå i det siste, hvor han har skjønt at "vil du ut en tur og snuse?" betyr at han straks skal få gå ut. Da sprinter han til balkongdøren der vi har lært ham å gå inn og ut. Dette selv om jeg spør ham i en helt annen del av huset. Han sitter og venter ved døren når jeg endelig har tatt ham igjen. Søte pusen!

Anonymous poster hash: ac254...6a2

Haha, dette gjør vi også med våre katter. :fnise:

Særlig det med å gå ut for minstemann. Han står et sted og piper, og så spør jeg om han vil ut, og da går han foran meg med halen rett opp og sjekker at jeg følger etter helt til vi kommer til utgangsdøra. Da står han pent og venter til han får på seg halsbåndet, og så vibrerer halen helt til han kommer ut. Lille rare pusegutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Haha, dette gjør vi også med våre katter. :fnise:

Særlig det med å gå ut for minstemann. Han står et sted og piper, og så spør jeg om han vil ut, og da går han foran meg med halen rett opp og sjekker at jeg følger etter helt til vi kommer til utgangsdøra. Da står han pent og venter til han får på seg halsbåndet, og så vibrerer halen helt til han kommer ut. Lille rare pusegutten.

Ojda, så ikke før nå at jeg postet det over anonymt. Nu vel. Litt i de samme baner: nå har jeg jo skaffet denne GPS-brikken til katten og når han hører at jeg skrur den på (to bippe-lyder) så kommer han som et olja lyn og setter seg pent ned og venter på å få halsbåndet med brikken på. Helt herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når man prøver å gjøre valpen stuerein så er det flere ting som er viktig - blandt annet å rose de når de tisser ute! Og for oss hundeeiere, er det helt naturlig, og ikkenoe merkelig med det. Dessuten er jeg ganske entusiastisk av natur, og synes det er helt greit å snakke med hunden.

Men jeg skjønner at naboene som satt på verandaen syntes det var litt...merkelig når vi var på kjapp luftetur før jeg skulle dra, og jeg gjentok - ikke bare en, men flere ganger, "Skaaaal du være flink jente å tisse litt nå? Tnååå må du snuse litt rundt for å finne riktig plass å tisse på.. ja vær flink jente å tisse nå lillevenn, mamma har ikke så god tid", for så å hoppe entusiastisk til når hun faktisk tisset og utbryte: "Åhnæmmen så fliiiiiiiiiink du er å tisse lille jenta mi, ja du er flink du! Ja så flink, ååh så flink du er å tisse, vil du ha godis? JA du vil ha godis du lille matvraket mitt!". :laugh:

Kremt.. Jeg hadde snakket lavere hvis jeg hadde visst på forhånd at jeg ble observert :fnise:

Anonymous poster hash: 1f62a...1e1

Jeg lo høyt når jeg leste denne altså! :ler: Kanskje ikke minst fordi jeg kjenner meg igjen i det å være i overkant entusiastisk og glemme at det kanskje finnes tilhørere! :fnise:

Pusina hadde vært inne en periode hadde ikke bæsjet på flere dager. Jeg var lettere bekymret da hun etter to "utedager" i sele enda ikke hadde gjort fra seg. Jeg tok henne igjen med ut i håp om at det ville bringe resultater denne gangen. Hun var på tur til å sette seg ned noen ganger, men det ble liksom ikke til noe, så jeg begynte å bli litt motløs. Men på slutten av "turen" begynte hun igjen å snuse på bakken og krafse litt, men på alvor denne gang. "Åja, må du bæsje litt nå da Pusina? Dette er en fiiin plass å bæsje på ja! Bare bæsje du vennen min!" Det gjorde hun, og matmor ble veldig glad! "Åååå, så fin bæsj! Så braaa!! Nå var du kjempeflink da! Det var sikkert godt!" :danse: Så hører jeg noen forsiktige kremt ovenfra og titter opp.. Og der står det tre menn og lener seg over et verandarekkverk og stirrer på oss med vantro øyne! Uff... :sjenert: Takk og lov at det var ganske mørkt ute! :Hehe:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Svigers snakker sånn til bikkja si hele tida. Kjæresten min blir like oppgitt hver gang; "åja, han FORTALTE deg at han er trøtt og lei seg i dag, seriøst..?" :P De kaller han for lillebror, så han er virkelig en del av familien :) Er koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke jeg sa så mye rart til bikkja, men rett etter jeg hadde lest overskriften tok jeg meg selv i å si "Vet du hvor bestemamma og bestepappa er?? De er i Stavanger, så når de kommer hjem har de med seg masse nye lukter til deg! Det blir vel spennende?!" I den mest barnslige babystemme. :fnise: Jeg har vel gjort dette så lenge at jeg blir blind for de teite utsagnene jeg kommer med til hunden. :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Haha, faren min er en merkelig skrue. Han er veldig, veldig glad i hunder og når jeg kommer på besøk med bikkjene tar han de på fanget med en gang. Og der sitter de og baksnakker meg. :fnise:

"Synes du *heihade* er dum, ja? Ja, hun er så dum att. Nei du liker bedre å være hos bestefar. Ja, nei du har så dum eier att. Ja, kom her nå så skal du få slippe å være med den dumme eieren din"

Også snur han seg mot meg og sier "Ja, de synes du er dum ja. De vil nok heller være hos meg".

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg snakker med katten min som om han er et lite menneske, haha! :)

Jeg bruker å synge til han når han ligger på fanget mitt, og da ser han opp på meg med det søteste blikket, og bare stirrer på meg. Jeg tror han liker det :) Ååå, nå savner jeg han :( Han er hos foreldrene mine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katte-eier:

Har du vært ute og prompa nå? Har du prompa med den store eller den lille rompa?

Pusen liker ihvertfall at jeg sier dette, og kommer for å kose....



Anonymous poster hash: 407b6...5d6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katte-eier:

Har du vært ute og prompa nå? Har du prompa med den store eller den lille rompa?

Pusen liker ihvertfall at jeg sier dette, og kommer for å kose....

Anonymous poster hash: 407b6...5d6

Hahaha! den store eller den lille rompa? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har en greie der vi har samtaler med bikkja gjennom hverandre. Vi har hver vår "Nima stemme", og vi kan ha ganske lange samtaler sånn. Noen ganger har vi pratet sånn i flere timer, før det går opp for oss at vi faktisk later som vi fører en samtale med hunden. Vi føler oss hvertfall dumme når vi finner ut midt i en samtale at bikkja har rømt opp til 2.etg.

Ellers har jeg tatt meg i alt for mange ganger å føre samtaler med hunden ute på tur. Vi snakker gjerne om hva vi skal lage til middag, hva vi skal gjøre når vi kommer hjem og om været. Det er aldri morsomt å finne ut at det er noen som har observert hele samtalen noen skritt bak oss...

Jeg har tilogmed prestert å kalle hunden min et ludder... kanskje litt lite gjennomtenkt, men hun er fryktelig flørtete. :plystre:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fæl til å prate til kattene mine med babystemme, og glemmer noen ganger at de faktisk er katter og ikke skjønner en døyt av hva jeg sier. Også er jeg ekstremt fæl til å vinke til katter jeg ser ute og prate til de. :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...