Gå til innhold

Hulebjørnens klan


Miranda

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville forbi biblioteket og låne "Hulebjørnens klan" i dag...

Bedre sent enn aldri :wink:

Noen som har lest serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Leste serien for kanskje 10-15 år siden. Syntes da at den var spennde. Men ble aldri den helt store fan av denne serien (leste de 3 første bøkene men tror det er 4 i serien?), syntes kanskje den var litt kjedelig innimellom. Men det er litt morsomt å lese en roman fra en tidsepoke som ellers ikke er skrevet så manger romaner fra (som jeg kjenner til).

Uansett er det deilig å lese bøker inne i varmen under pleddet nå når høstmørket sniker seg innpå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste de tre første bøkene da de kom for ca 15 år siden og var kjempefacinert av serien da, syntes den var bra. Den siste boken kom for et par år siden og måtte selvfølgelig også leses - og falt ikke i smak som de første tre. For lenge å vente - endret smak med alderen - vet ikke men jeg leste ferdig boken bare for å ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste de tre første bøkene da de kom for ca 15 år siden og var kjempefacinert av serien da' date=' syntes den var bra. Den siste boken kom for et par år siden og måtte selvfølgelig også leses - og falt ikke i smak som de første tre. For lenge å vente - endret smak med alderen - vet ikke men jeg leste ferdig boken bare for å ha gjort det.[/quote']

:enig: Jeg holder fortsatt på med den siste boken...har kommet ca halvveis og kommer meg liksom ikke videre...dette har pågått i over ett år nå!!

Men jeg fikk aldri sett filmen som ble laget da den første boken kom og har alltid tenkt at det hadde vært morsomt å se. Noen som så den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett filmen som er basert på den første boka Hulebjørnens Klan. Den var helt OK, husker ikke så godt egentlig...Men tror den var litt merkelig fordi det er jo ingen normal tale i filmen, bare grynting og lyder, men samtidig så gjør det jo filmen litt mer lik boka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg visste ikke at boka var filmatisert...

Og ja, det er deilig å sette seg godt tilrette i sofaen med en god bok. Har nettop lest "Enke i et år" av John Irving. En litt annen kategori, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også veldig fascinert av de tre første bøkene da jeg leste dem for 10 år siden sikkert.

Den siste boka, derimot... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på den første boka, men synes bare den var kjedelig. Altfor mye beskrivelser, opp og i mente...

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele serien som var kommet ut da for 8-10 år siden og synes de var veldig greie "slappe av" bøker, jeg....og ettersom jeg nå har lest den siste i serien også (som kom for et års tid siden eller no´ ) må jeg jo like dem...

Helt grei underholdning, synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg i allefall vært og hentet nr 1 på biblioteket... Det blir jo spennende. Får se om jeg kommer i gang i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også de første bøkene for ca 10 år siden, og var selvfølgelig kjempefascinert... Leste den siste nå i sommer og skal innrømme at jeg skummet gjennom store deler av den. Alle skildringene hadde man jo på en måte "lest før". Et par av dem har jeg også lest på engelsk (kjekt på ferie).

Hender fremdeles av jeg leser i dem når jeg skal slappe av, og ikke orker begynne på noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også de første bøkene for ca 10 år siden, og var selvfølgelig kjempefascinert...

:enig_animasjon:

Slukte bøkene nærmest sammenhengende, og elsket dem. Syntes egentlig de ble bedre og bedre, og nummer 3 var den beste etter min mening. Har ikke lest den siste boka (nummer 5) enda, for er redd jeg har endret meg siden den gang, og at jeg ikke vil finne den like bra som de forrige. 10 år er jo tross alt en stund.

Når det gjelder filmen, så er det lenge siden jeg så den, men mener å huske at det var en skikkelig b-, for ikke å snakke om c-film. Den fikk ikke frem alle de fine beskrivelsene som er i boka. Alle snøftelydene ble dessuten bare latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 5 ble langtekkelig. Forfatteren skrev nok mye om igjen for å fange opp igjen lesere. Men å repetere noe som skjedde i bok to hele fam ganger i siste boken blir litt kjedelig å lese.

Jeg kan ikke la være å lese de nye bøkene, da jeg er NØDT å finne ut hvordan det går med Ayla.

De 4 første bøkene var best.

Nå venter jeg på den sjette og siste boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

bøkene er greie nok tidsfordriv. Har definitivt lest bedre bøker, og de 2 siste bøkene er så like de 3 første at det blir litt kjedelig. Dessuten har jeg ikke behov for å lese alle de detaljerte sexbeskrivelsene....det største problemet med dem er at de er temmelig like alle sammen så det blir en smule kjedelig, ikke er de nødvendig alle sammen heller. Ikke at jeg er prippen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første boka er jo kjeeeeempefin da, lest den minst ti ganger, på både norsk og engelsk, og liker den like godt hver gang... Den andre boka er også fin i den delen der Ayla er alene. Jeg kan ikke fordra Jondalar, så liker derfor ikke resten av bok nummer 2, og heller ikke nummer 4 og 5 (men disse var uansett utrolig kjedelige). Bok nummer 3 hadde endel bra stunder, men sjalusidramaer er ikke helt min stil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har nå lest den første boka ferdig, og syntes den var kjempe søt...! Det må vel regnes som "ungdomslektyre" men bra var den. I allefall veldig lettlest, til sammenligning med John Irvings "Enke i et år" (Proppet med fremmedord).

Men jeg bare MÅ ned på biblioteket og låne "Hestenes dal", må jo vite hvordan det går med Ayla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste serien da jeg var tenåring, og likte den veldig godt da. Men så tok det jo så mange år før den neste boka kom, så den har jeg ikke lest. Måtte i såfall ha leste de tre første bøkene igjen, tror jeg, for jeg har glemt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele serien flere ganger. Er en serie som jeg aldri kommer til å vokse fra tror jeg. Syns det er en fantastisk serie hvor jeg lever meg inn i en annen verden. Blir helt oppslukt av den tiden. Anbefaler alle å lese den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste de to første bøkene i smug. :lol: Var vel 11 år eller så, og fikk forbud mot å lese de bøkene fordi mamma og pappa mente de ikke var helt, øh, passende for en elleveåring. Og det kan jeg jo i grunnen forstå, men når de nektet meg det så ble jeg naturligvis dødelig nysgjerrig. :sjarmor: Jeg likte Hulebjørnens klan og Hestenes dal veldig godt, men nr tre syntes jeg var grusom. Steppevandringen kan jeg nesten ikke huske at jeg har lest engang, og den siste... Vel, det er i grunnen bare gjentakelser av alt hun har skrevet før. Synes Ayla ble for snill og god og forut for sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...