Gå til innhold

begynner snart på skolen igjen, hjelp med klesstil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

Begynnr snart på skolen igjen etter 1 år uten. har tidligere slitt med sosial angst og har gått ned 17 kilo, det er derfor viktig for meg å føle meg vel i det jeg skal gå i, samtidig som jeg føler meg pen/velkledd.

Om meg; er 24 år, 172 høy og veier ca 67 kg. Har vanligvis strl small i topper og 27-28 i bukser. Liker enkel stil, gjerne skjørt eller jeans med genser eller enkel topp til, men vil gjerne få den til å se litt mer "voksen" ut om dere skjønner?:)

Setter pris på alt av tips:)



Anonymous poster hash: 7779d...1bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker en enkel basisgarderobe og heller pynte med accesories du trives med (eks skjerf, store smykker, enkle smykker etc). Finn 2-3 skjørt du trives med, og et par busker som sitter godt. Deretter kjøper du topper som passer. Tenk at "alt" skal matche, slik at mye kan kombineres og brukes sammen. Et tips kan være å søke på nettet etter hele antrekk du liker, og forsøke å kopiere, men samtidig gjøre din egen vri.

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker en enkel basisgarderobe og heller pynte med accesories du trives med (eks skjerf, store smykker, enkle smykker etc). Finn 2-3 skjørt du trives med, og et par busker som sitter godt. Deretter kjøper du topper som passer. Tenk at "alt" skal matche, slik at mye kan kombineres og brukes sammen. Et tips kan være å søke på nettet etter hele antrekk du liker, og forsøke å kopiere, men samtidig gjøre din egen vri.

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

.

Bukser sitter oftest bedre enn busker, så d er et enda bedre tips 😜

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på pinterest og søk etter antrekk du liker. Masse inspirasjon der :)

Også vil jeg anbefale å gå i akkurat det DU har lyst til å gå i. Tok lang tid før jeg turte det selv. Har alltid tenkt at en bukse og en genser liksom er det alle skal ha på seg, men jeg liker best å gå i skjørt, men har liksom ikke turt fordi det ikke er normalt. Men nå skal jeg gi litt mer faen og gå akkurat som jeg vil, med skjørt og strømper :) Ser ikke noe grunn i å gå i bukse når jeg hverken liker det og synes at skjørt er finere.

Poenget mitt er vel bare at du burde sette sammen en garderobe som du liker selv, ikke hva en generell basisgarderobe med litt av hvert :)

Men søk inspirasjon på Pinterest!



Anonymous poster hash: 0dfe3...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Den enklaste måten å få jeans og ein enkel topp til å sjå vaksen ut er å droppe turnskoa og heller bruke ballerinasko, "brogues" (kan nokon hjelpe meg med ei omsetjing av dette omgrepet så blir eg ofseleg glad!) eller pumps. Dette er sjølvsagt så lenge dongeribroka di er heil, og ikkje for utvaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gå for en stil som er komfortabel nok til at det går an å bruke hver dag :)

Pumps synes jeg er å overdrive litt på skole på dagtid, da hadde jeg heller gått for ballerina eller noen fine sandaler om det er varmt.

Det er noe med at man ikke bør kle seg alt for voksen eller ungt for alderen - men mer noe som gjør at det ikke ser "påtatt" ut, naturlig for ens egen aldersgruppe.

Hva slags klær pleier du like da?



Anonymous poster hash: 08a83...458
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar alle sammen!

vanligvis pleier jeg å gå i noe sånn som dette. Typiske enkle plagg.. Ikke nødvendigvis de fargene sammen altså:) Er mer for å vise hvordan smak jeg har. Jeg har litt "muffintop" så buksene mine pleier å være noe høyere på livet enn den som vises:)

l.jpg



Anonymous poster hash: 7779d...1bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar alle sammen!

vanligvis pleier jeg å gå i noe sånn som dette. Typiske enkle plagg.. Ikke nødvendigvis de fargene sammen altså:) Er mer for å vise hvordan smak jeg har. Jeg har litt "muffintop" så buksene mine pleier å være noe høyere på livet enn den som vises:)

l.jpg

Anonymous poster hash: 7779d...1bb

Kjempe fint som basis!!! :) Ta det du har i skapet og sett sammen antrekk du syns ser bra ut. Ta bilde eller noter hva som går sammen. Ved å gå gjennom alt i skapet, merker du fort hva du mangler. Eks jakke til det antrekket, en svart singlet, smykke til den toppen osv. De klærne du ikke trives i gir du til eks UFF eller legger vekk. Hvis du legger det vekk er det lurt å skrive en dato på boksen (eks et år frem i tid). Har du ikke savnet det som er oppi der, gir du det bort.

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig fint med genser med bluse/skjorte under, slik at kragen vises :) Spesielt om det er noen detaljer på kragen! Ellers bruker jeg mye gensre med statementsmykker, synes bare en genser alene fort blir litt for enkelt. Kjøp ting du liker, tilbehør er nøkkelen :)



Anonymous poster hash: 35f8d...51f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar alle sammen!

vanligvis pleier jeg å gå i noe sånn som dette. Typiske enkle plagg.. Ikke nødvendigvis de fargene sammen altså:) Er mer for å vise hvordan smak jeg har. Jeg har litt "muffintop" så buksene mine pleier å være noe høyere på livet enn den som vises:)

l.jpg

Anonymous poster hash: 7779d...1bb

Jeg synes du klær deg fint allerede, ville ikke variert med noe særlig mer enn ei fin kåpe/kort jakke, litt smykker, skoletter til høsten osv.

Istedetfor å gire klærne veldig opp hadde jeg kanskje brukt lett sminke, og farget leppepomade eller litt gloss?

Hurraw sin Black cherry(iherb) og burts bees har mange fine lett fargede leppepomader som passer fint til hverdags.

Anonymous poster hash: 08a83...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips alle sammen:) Skal ta en tur på et handlesenter iløpet av helgen å se om jeg finner noen statementsmykker og ballerinasko:) De jeg har nå er desverre litt slitt etter sommeren..

Lurer også på ; ville dere ha reagert om noen gikk med jeans, "silke"singlet og ballerina med litt (3cm) hæl på skolen? Er så redd for å virke overpynta og som at jeg overanstrenger meg... :/

Til deg som nevnte sminke; bruker vanligvis ganske naturlig sminke. Er heldig med huden min så trenger bare et tynt lag med laura mercier sin illuminating "bb-cream" også tar jeg på litt solpudder, mascara og brynfarge:) Er derfor bare klærne jeg er stressa for.. Har ikke noe problem med å kle andre, men om jeg skal kle meg selv blir jeg veldig usikker og føler at ting ser feil ut.. :vetikke:



Anonymous poster hash: 7779d...1bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips alle sammen:) Skal ta en tur på et handlesenter iløpet av helgen å se om jeg finner noen statementsmykker og ballerinasko:) De jeg har nå er desverre litt slitt etter sommeren..

Lurer også på ; ville dere ha reagert om noen gikk med jeans, "silke"singlet og ballerina med litt (3cm) hæl på skolen? Er så redd for å virke overpynta og som at jeg overanstrenger meg... :/

Til deg som nevnte sminke; bruker vanligvis ganske naturlig sminke. Er heldig med huden min så trenger bare et tynt lag med laura mercier sin illuminating "bb-cream" også tar jeg på litt solpudder, mascara og brynfarge:) Er derfor bare klærne jeg er stressa for.. Har ikke noe problem med å kle andre, men om jeg skal kle meg selv blir jeg veldig usikker og føler at ting ser feil ut.. :vetikke:

Anonymous poster hash: 7779d...1bb

Der jeg gikk på skolen var det noen som nærmest var kledd for galla, mens andre som hadde brukt fem minutter fra senga til de satt på bussen, også var det alle oss andre som var plassert et eller annet sted imellom der på skalaen.. Høres kjempe fint ut med jeans og "silkesinglet"!! Men lurt med en liten cardigan kanskje, siden forelesningssaler ofte kan være litt kalde.. :)

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare så det er sagt: flertallet anstrenger seg litt de første dagene.. 😉

Anonymous poster hash: 8f0eb...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...