Gå til innhold

topper som er korte foran og lange bak-hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva er greia med at nesten alle topper fra hm, vero moda og lignende er korte foran og lange bak? for hvem er det flatterende?



Anonymous poster hash: 94dd9...a0f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er greia med at nesten alle topper fra hm, vero moda og lignende er korte foran og lange bak? for hvem er det flatterende?

Anonymous poster hash: 94dd9...a0f

For oss som vil skjule rumpen :)

Anonymous poster hash: fa86a...6f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye med topper, men med skjørt kan det være veldig fint :)



Anonymous poster hash: 7f48b...ef2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vakkert. Det skjuler vel heller ikke baken, men fremhever den. Dessuten ser det stygt ut, spesielt om en ikke har noe annet under tunika eller kjole. Når en ser sånne plagg forfra, ser de ut som gardiner som en ser innsiden og sømmen på, mens det fine trykket/fargen er på utsiden. De som lager mote begynner visst å gå tom for ideer tror jeg.



Anonymous poster hash: 97677...da3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helt fælt ut, både i butikken, og på folk som bruker det. Nå må motebildet snu snart!



Anonymous poster hash: 5e456...712
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vakkert. Det skjuler vel heller ikke baken, men fremhever den. Dessuten ser det stygt ut, spesielt om en ikke har noe annet under tunika eller kjole. Når en ser sånne plagg forfra, ser de ut som gardiner som en ser innsiden og sømmen på, mens det fine trykket/fargen er på utsiden. De som lager mote begynner visst å gå tom for ideer tror jeg.

Anonymous poster hash: 97677...da3

Kanskje du har rett i det ;)

Kanskje det neste blir å lage noe som var for ca 30 år siden: Klær med synlige sømmer på utsiden på gensre m.m., inkl klær som så ut som om de var på vranga...

Anonymous poster hash: fa86a...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som designer klær gikk tomme for ideer for årevis siden, første gang de resirkulerte åttitallet.



Anonymous poster hash: a2060...24e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

hva er greia med at nesten alle topper fra hm, vero moda og lignende er korte foran og lange bak? for hvem er det flatterende?

Anonymous poster hash: 94dd9...a0f

Motene svinger. Akkurat nå er vel dette i vinden. Som det står i Predikerens bok, 1:9: "Det som har vært, er det som skal bli. Det som er hendt, er det som skal hende. Det er intet nytt under solen".

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med haremsbukser? Er de gode å gå i?

Hvorfor heter de haremsbukser?



Anonymous poster hash: fa86a...6f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har rett i det ;)

Kanskje det neste blir å lage noe som var for ca 30 år siden: Klær med synlige sømmer på utsiden på gensre m.m., inkl klær som så ut som om de var på vranga...

Anonymous poster hash: fa86a...6f9

Det er nok dessverre allerede laget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre allerede laget.

Huff, ikke nå igjen

Jeg er glad for at jeg ikke følger moten :laugh:

Anonymous poster hash: fa86a...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mote.

Moten forandrer seg hele tiden. Det finns ikke noe særlig annen forklaring enn at en eller annen kjendis eller person på gata gikk med et "nytt" plagg, eller en designer (ofte kreative og tenker utenfor boksen) har designet et slikt plagg.

Markedsføring har ofte mye med det å gjøre også. Man kan markedsføre med de rareste plagg, lag noen kule bilder og la noen kjendiser gå med det så vil vanlige folk også ha det.

Jeg innrømmer at jeg blir påvirket av moten. På 90 tallet syns jeg "skinny jeans" var DRITharry. Nå er det det eneste jeg går med. Begynte å bli kult da "emo" stilen ble in.. Som vel kom fra at rock/metal begynte å bli mer mainstream.

Så du må se på moten på den måten. H&m sitter ikke og designer klær i blinde.

Topper som er lange bak tror jeg er noe inspirert av skjorter?? Men har ikke satt meg då mye inn i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på meg som ruver hele 158 cm over bakken er dette helt forferdelig! Får meg til å se ut som et lite barn bakfra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Motene svinger. Akkurat nå er vel dette i vinden. Som det står i Predikerens bok, 1:9: "Det som har vært, er det som skal bli. Det som er hendt, er det som skal hende. Det er intet nytt under solen".

Tenk, det sa dem allerede i den tiden, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

hva er greia med at nesten alle topper fra hm, vero moda og lignende er korte foran og lange bak? for hvem er det flatterende?

Anonymous poster hash: 94dd9...a0f

Så enig! Jeg virkelig hater denne trenden. Sånne topper er utrolig lite flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skjortene/blusene er jo sånn også! Hva i alle dager skal jeg med ei laaang skjorte bak? Er jo splitt i sidene, så det ser ut som de er sydd sammen av to tøystykker som ikke passer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ganske høy, nærmer meg vel 180, og på meg kan se det ganske pent ut (dersom det ikke er overdrevet).

Nå liker jeg å bruke trang bukse da, og litt løsere overdeler, fremfor motsatt.

Men er enig i at en del butikker overdriver det veldig, altså at delen bak er altfor lang, nesten så det blir en slags slakk hale bak der :P

Og skjønner at det også ser ganske sekkete ut på mange.

For min del, er jeg ganske lei av den trenden med vonde glidelåser bak gensere, det er jo så vondt å lene seg bakover med!

Skjønner meg heller ikke på pene, sorte kåper som er gjort ganske harry med å ha skinnermer på seg!

Olashorten liker jeg også om sommeren, men ikke de som ikke dekker rumpa :P Altså minshorts er greit, men ikke truseshorts! :P



Anonymous poster hash: 7b984...e1b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De toppene er faktisk ganske flatterende på meg. Jeg er ganske høy og tynn (les: formløs) så klær som innfører lag og forskjellige lengder får meg til å se mindre ut som en strek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg synest slike toppar (og skråskorne skjørt og kjolar også) ser ut som dei har vore gjennom ein grufull vasketabbe.

Det, mine damer og herrar, var eit heilt meiningslaust innlegg og ga nok ikkje noko til nokon av dykk. Meiningslaust som sjølve livet, faktisk. Eg ber om orsaking, hjernen min er framleis på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...