Gå til innhold

Klær fra Zizzi


Perelandra

Anbefalte innlegg

Skriv hva dere syns og send dette til de butikkene som dere er innom, evt. til sjefene, hvor de nå holder til. Det er viktig at de får synspunkter som er virkelige. Zizzi er ikke et merke jeg har kjøpt noe som helst fra, nettopp fordi de er laget for andre enn meg. De har sjeldent noe som fanger min interesse der.

Anonymous poster hash: 9cc68...bf9

I utgangspunktet er dette en bra idé. Problemet er bare om tilbakemeldingene vil komme til de rette personene. Zizzi er et dansk firma med butikker i flere ulike land. I følge nettstedet deres har de butikker i disse landene. For en god del år siden sendte jeg et brev til H&M hvor jeg klagde på det dårlige utvalget av BHer. Jeg fikk aldri noe svar.

Forøvrig kan Ellos være ganske bra. De har stort utvalg både i størrelser og fasonger. Tidligere bodde jeg på et lite sted med få butikker. Da ble det mye Ellos-handel på meg. En annen fordel er at man kan prøve klærne hjemme og ikke i et lite trangt prøverom. Ellos har god ordning for retur av plagg.

Jeg er skeptisk til å bestille klær fra utenlandske butikker hvor det er vanskeligere med retur. I tillegg kan det være vrient med andre størrelser. Det eneste jeg bestiller fra utenlandske nettsteder er BHer. Da bestiller jeg merker som jeg kjenner godt fra før, og vet hvordan passformen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Zizzi er ok, ihvertfall i forhold til den andre store størrelse-butikken noen 100 meter unna. Den er overfylt og lukter vondt og DER har de kjerringklær. Det jeg liker minst med Zizzi, er prisene. Jeg går på AAP og da har jeg ikke mye å rutte med så kjøper sjelden noe der.

Ellers pleier jeg mest å kjøpe store klær i kataloger som Cellbes og LaRedoute. Noe der er kjerring, men det er enkelt å unngå, for mye er veldig fint også. Dessuten får man mye for pengene. Legger man inn en 3- eller 2-pakning her og der, kan man få opp til 7-8 plagg for en tusenlapp, og det er bra. Basisplagg er absolutt best på LaRedoute og Ellos (stort sett de samme plaggene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen kjedebutikker som er gode på klær til litt større folk? Jeg shopper så lite selv, så jeg aner ikke, men skulle gjerne hatt noen tips til hvor jeg kan ta med min mor for å handle klær når hun kommer på besøk neste gang. Hun er vel en str 50, 52 eller noe i den duren.

Jeg liker Monsoon. De har opp til UK størrelse 22 i de fleste klærne, tror det er ca norsk 50 eller 52. I noen klær der bruker de S-XL, der XL er UK 20-22. Dette er altså vanlige klær som er i både små og store størrelser, ikke rare egne plus size ting. Ofte er de største størrelsene igjen på salg, tror det er mange som ikke vet at de har store størrelser. Dessverre tror jeg de bare har butikk i Oslo (Bogstadveien). http://uk.monsoon.co.uk . Butikken i Oslo er ganske liten så de har ikke alt som er på den britiske nettsiden.

En annen butikk med en del fine plus size klær er Marina Rinaldi (Vikaterrassen i Oslo). Det dessverre dyrt. Mye voksen, klassisk stil. http://gb.marinarinaldi.com

Anonymous poster hash: 7e456...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Nå er ikke jeg stor lenger, men jeg har vært. Er helt enig i at butikker for store størrelser generelt, og Zizzi spesielt er dårlige på design, passform og stil. Hvorfor, HVORFOR skal alle topper, bluser og kjoler på sånne steder ha rund hals?! Det er nesten ingen som kler rund hals i utgangspunktet, og hvis man er litt mer fyldig, har man gjerne store pupper, og da blir rund hals forferdelig.

Kjøpte en blazer på Zizzi for et par år siden som jeg var veldig fornøyd med, men det er og det eneste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! De buksene var fine. :)

Jeg er på mitt 3 eller 4 par. Bare vær klar over at de ikke er verdens beste kvalitet, men så er de ikke så dyre heller. Med jevne mellomrom har H&M -100kr på jeans så da blir de enda billigere. De strekker seg også noe, så kjøp ikke for store. De bør sitte nesten for trangt når du kjøper de ellers blir de for store etter en dags bruk.

Anonymous poster hash: 7e456...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Zizzi er ok, ihvertfall i forhold til den andre store størrelse-butikken noen 100 meter unna. Den er overfylt og lukter vondt og DER har de kjerringklær. Det jeg liker minst med Zizzi, er prisene. Jeg går på AAP og da har jeg ikke mye å rutte med så kjøper sjelden noe der.

Ellers pleier jeg mest å kjøpe store klær i kataloger som Cellbes og LaRedoute. Noe der er kjerring, men det er enkelt å unngå, for mye er veldig fint også. Dessuten får man mye for pengene. Legger man inn en 3- eller 2-pakning her og der, kan man få opp til 7-8 plagg for en tusenlapp, og det er bra. Basisplagg er absolutt best på LaRedoute og Ellos (stort sett de samme plaggene).

Selv om jeg er misfornøyd med Zizzi, kan jeg være ening i at de såkale stormotebutikkene er hakket verre. De har gjerne uformelige plagg i grelle farger, og en stil som lyser gammen kjerring lang vei. Av og til kan de likevel ha noen fine basisplagg. Stormote butikkene pleier å være ganske dyre sammenlignet med de vanlige kjedebutikkene.

Nå er ikke jeg stor lenger, men jeg har vært. Er helt enig i at butikker for store størrelser generelt, og Zizzi spesielt er dårlige på design, passform og stil. Hvorfor, HVORFOR skal alle topper, bluser og kjoler på sånne steder ha rund hals?! Det er nesten ingen som kler rund hals i utgangspunktet, og hvis man er litt mer fyldig, har man gjerne store pupper, og da blir rund hals forferdelig.

Kjøpte en blazer på Zizzi for et par år siden som jeg var veldig fornøyd med, men det er og det eneste.

Veldig ening i dette! Rund hals med masse rynker i stoffet er det få som kler, og spesielt ikke kvinner med store bryster. Det gir enda mer volum til en figur som allerede er stor. Slike bluser/topper passer bedre på slanke som ønsker å se større ut i overkroppen. På dette bildet ser det ganske ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Enig i at klær fra både Zizzi og generelt klær for oss som faktisk spiser, er forferdelige! :(

Jeg er ikke noe dundre, men jeg har litt mage og litt ekstra rundt rompe og lår. Hadde vært greit om jeg kunne handle noe annet enn herreklær. Men på Zizzi er det jo bare kjerringklær, på size pluss avdelinger ellers også foresten.

Jeg liker enkle klær, uten for mye dill dall. Noe som ikke får meg til å se feitere ut enn jeg er. Men hvor finner jeg slike klær?

I vanlige butikker er som oftest store størrelser utsolgt og alt som er igjen er XS og M, skulle jeg derimot finne en XL er den gjerne slimfit og da er jeg jo like langt :(

Jeg prøver å gå ned i vekt, men p.g.a. sykdom går det veeeeldig treigt...trenger jo klær i mellomtiden også. Men hvor finnes klær som faktisk passer?

Jeg liker ikke helt girly klær heller, men det må da vel finnes noe for oss som er litt tomboy også?? :(

Anonymous poster hash: 84bda...f53

Jeg synes plus size-kolleksjonen til Mango har ganske mye fint :) Faktisk liker jeg enkelte av plaggene såpass godt at jeg synes det er trist at den minste størrelsen er 42 - blir akkurat litt for stort til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes plus size-kolleksjonen til Mango har ganske mye fint :) Faktisk liker jeg enkelte av plaggene såpass godt at jeg synes det er trist at den minste størrelsen er 42 - blir akkurat litt for stort til meg :)

Hvor finner man de klærne?

Anonymous poster hash: d8a96...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes plus size-kolleksjonen til Mango har ganske mye fint :) Faktisk liker jeg enkelte av plaggene såpass godt at jeg synes det er trist at den minste størrelsen er 42 - blir akkurat litt for stort til meg :)

Nå er det stor forskjell på hvordan en plus size kolleksjon ser ut på en modell i 40/42 og hvordan den faktisk ser ut på noen i str 50. Mango sin plus size (Violeta heter den) sliter med det samme som mange andre kolleksjoner i store størrelser, det er rund hals på det meste, alle klærene er rette i sidene (ingen innsving), bukser som er høye i livet og korte i beina så du ser rundere ut, evt veldig vide bukser som er helt formløse og skjørt/kjoler som er korte. Den største fordelen er at de "freshe" mønstrene og paljettene er fraværende, og klærene er ensfarget. Dessverre så finnes det ingen Violeta butikker i Norge, og det selges ikke noe særlig av dette i Mangobutikkene heller, så folk får ikke prøvd.

Og for å være helt ærlig, hvis str 42 er for stort til deg så har du ikke helt innsikt på hva de i denne tråden har for utfordring med å finne klær...

Anonymous poster hash: 62964...e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Nå er det stor forskjell på hvordan en plus size kolleksjon ser ut på en modell i 40/42 og hvordan den faktisk ser ut på noen i str 50. Mango sin plus size (Violeta heter den) sliter med det samme som mange andre kolleksjoner i store størrelser, det er rund hals på det meste, alle klærene er rette i sidene (ingen innsving), bukser som er høye i livet og korte i beina så du ser rundere ut, evt veldig vide bukser som er helt formløse og skjørt/kjoler som er korte. Den største fordelen er at de "freshe" mønstrene og paljettene er fraværende, og klærene er ensfarget. Dessverre så finnes det ingen Violeta butikker i Norge, og det selges ikke noe særlig av dette i Mangobutikkene heller, så folk får ikke prøvd.

Og for å være helt ærlig, hvis str 42 er for stort til deg så har du ikke helt innsikt på hva de i denne tråden har for utfordring med å finne klær...

Anonymous poster hash: 62964...e69

Sant, men det er nå et alternativ som kan prøves, og det var derfor jeg nevnte Violeta-kolleksjonen. Jeg er uenig med deg når det gjelder snittet på klærne - de har da mye som er både figursydd og ikke har rund hals, samt bukser og jeans med klassisk fasong.

Når det gjelder lengden på skjørt og kjoler, skal man for øvrig huske på at disse modellene er nærmere 1,80 høye, slik at kjoler og skjørt kanskje vil se noe kortere ut på dem.

Det at man ikke kan gå i butikk og prøve, er ikke et større problem enn man gjør det til. Er det ikke mer behagelig å prøve klærne hjemme i fred og ro? Mango har gratis retur, og hvis man bruker måletabellen flittig før man bestiller, burde det ikke være noe problem. Personlig handler jeg helst klær online, fordi jeg ikke kan fordra å prøve klær i trange, små prøverom med dårlig lys.

Når jeg nevner at str 42 er litt for stort til meg, så var det faktisk bare for å understreke at jeg synes mange av Violeta-klærne er skikkelig fine og at jeg godt kunne ha tenkt meg mange av plaggene. Når man er 1, 64 høy med former og bruker str 40, er det ikke alltid like enkelt å finne klær, da heller, fordi veldig mye er "rett ned" som du sier. Så kanskje ikke akkurat samme utfordringer som jenter i store størrelser, men tilstrekkelig utfordringer til at jeg føler at jeg kan relatere.

Og igjen - dette var kun ment som et forslag og et alternativ. Kan jo hende at noen synes at det er brukbart, man vet jo aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersnella

Vil bare tipse om at Junarose også har endel fint i pluszize. De har også litt samme problemer som de andre stormote butikkene har, med påtatt kulhet, mye runde halser osv. Men fargene og stoffet er ikke så knalle og designet er ikke like "morsomt" som hos zizzi og mange av de andre. De har ikke fysiske butikker i norge men kun nettbutikk. En annen fin ting med de er at de legger ut bilder av bloggere med klærne på, så man ser klærne på vanlige folk og ikke bare på modeller i str 42 som er 180 høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg, eller er det flere som ening i at klærne fra Zizzi er stygge og har dårlig passform? Jeg blir like skuffa hver gang jeg er i butikken.

Jeg bruker størrelse 46/48 (sånn omtrent, varierer noe fra butikk til butikk) og savner ofte fine klær i min størrelse. Hos de vanlige kjedebutikkene kan jeg noen ganger passe inn i de største størrelsene blant de vanlige plaggene, men andre ganger må jeg over i avdelinga for store størrelser.

Det er derfor flott at det finnes egne butikker med store størrelser. Zizzi-butikkene finnes mange stedet i landet, og stort sett ok priser. Problemet er bare at de aller fleste plaggene er stygge og uformelige. Selv om de passer på størrelsen, sitter de overhodet ikke bra. Dette gjelder særlig topper og bluser.

Mange av toppene til Zizzi er posete uten midje, men med en kant nederst. Denne kanten går gjerne inn under magen og fremhever den. Toppene har også ofte mye rynker rundt halsen som får overkroppen til å virke større. Dette er en typisk Zizzi-bluse

Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser i butikkene. Jeansbuksene har ofte effekter med mønster eller slitte felt. Jeg vil bare ha ei enkel jeansbukse som sitter godt og ikke en masse dill dall.

I tillegg virker det som mange av plaggene prøver å virke kule med diverse trykk, for eks. nummer eller tekst.

Noen som er ening?

jeg er enig med kul heten. jeg synes kundeservicen der jeg bor er kjempe bra. men de kunne fått noen andre klær uten at du skal føle du går med party telt som er 5x8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Er det bare meg, eller er det flere som ening i at klærne fra Zizzi er stygge og har dårlig passform? Jeg blir like skuffa hver gang jeg er i butikken.

Jeg bruker størrelse 46/48 (sånn omtrent, varierer noe fra butikk til butikk) og savner ofte fine klær i min størrelse. Hos de vanlige kjedebutikkene kan jeg noen ganger passe inn i de største størrelsene blant de vanlige plaggene, men andre ganger må jeg over i avdelinga for store størrelser.

Det er derfor flott at det finnes egne butikker med store størrelser. Zizzi-butikkene finnes mange stedet i landet, og stort sett ok priser. Problemet er bare at de aller fleste plaggene er stygge og uformelige. Selv om de passer på størrelsen, sitter de overhodet ikke bra. Dette gjelder særlig topper og bluser.

Mange av toppene til Zizzi er posete uten midje, men med en kant nederst. Denne kanten går gjerne inn under magen og fremhever den. Toppene har også ofte mye rynker rundt halsen som får overkroppen til å virke større. Dette er en typisk Zizzi-bluse

Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser i butikkene. Jeansbuksene har ofte effekter med mønster eller slitte felt. Jeg vil bare ha ei enkel jeansbukse som sitter godt og ikke en masse dill dall.

I tillegg virker det som mange av plaggene prøver å virke kule med diverse trykk, for eks. nummer eller tekst.

Noen som er ening?

Den toppen du linket til var egentlig ganske fin. Vet du om de selger den i mindre størrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den toppen du linket til var egentlig ganske fin. Vet du om de selger den i mindre størrelser?

Jeg tror minste størrelse hos Zizzi er 42/44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silverstream

Jeg tror minste størrelse hos Zizzi er 42/44.

Ja, men om den finnes i andre butikker i f. eks størrelse 36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om den finnes i andre butikker i f. eks størrelse 36?

Så vidt jeg vet er plagene hos Zizzi spesialdesignet for butikkjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg bruker str 42-48 (alt etter merke, snitt og stoff) og passer stort sett klærne i vanlige butikker, med unntak av Bik Bok, Vero Moda o.l. som har litt mindre størrelser. Pluss at mange Vero Moda butikker velger å ikke ta inn de største størrelsene i butikken fordi de skal ha en ung stil.

Jeg handler mye fra Ellos, LaRedoute og Sportmann både fra de vanlige kolleksjonene og stormotekolleksjonene og synes de har en god del fint. De har noe kjerring og tantestil men jevnt over synes jeg plaggene har bra passform for oss som har store kropper med for mye fasong til å gjemme bort i formløse poseklær.

Takk til Nanne70 for tips om Mango sin storkolleksjon! Kjekt med nye input :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Kan også nevne det danske merket Fransa - hvis man liker stilen, så har de opp til str XXL pluss at klærne er romslige i størrelsen. Kan kjøpes online bl.a. hos Boozt og Miinto, men mange butikker fører dette merket, til og med min lille lokale klesforretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...