Gå til innhold

Klær fra Zizzi


Perelandra

Anbefalte innlegg

Gjest Solsmil

Det er forresten en plus size butikk som har enda verre klær enn Zizzi, nemlig Alexis Mote i Oslo. De har også nettbutikk, http://www.alexismote.no . De har noen få fine ting, men mesteparten er forferdelig.

Noen eksempler:

70809_Tone_Tone_kjole_1.jpg

69880_Handberg_Handberg_kjole_1.jpg

70128_Sempre_Piu_Sempre_Piu_topp_1.jpg

Anonymous poster hash: 7e456...40b

Anonymous poster hash: 7e456...40b

Å herre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forresten en plus size butikk som har enda verre klær enn Zizzi, nemlig Alexis Mote i Oslo. De har også nettbutikk, http://www.alexismote.no . De har noen få fine ting, men mesteparten er forferdelig.

Noen eksempler:

*Bilder fjernet*

Anonymous poster hash: 7e456...40b

Grøss og gru! :overrasket:

Det er mulig at stilen til Zizzi kan passe på dem med eplefasong hvor målet rundt magen er større enn rundt brystene og baken. Problemet er bare at mange av oss som trenger store størrelser har helt annet kroppsfasong. Mange kan ha store bryster og rumpe, men smalere midje.

For meg er brystet det breieste stedet på kroppen. Jeg må alltid passe på at jeg får nok plass til brystene når jeg kjøper nye klær. Dette kan igjen gjøre at jeg må bruke større størrelser enn jeg trenger ellers på kroppen, og videre risikere å ende opp med potetsekkstilen som mange av Zizzi-plaggene har. Perfekte plagg for meg går inn under brystene, men uten å få meg til å se gravid ut. Jeg liker godt denne tunikaen fra Indiska, eller kjolen fra H&M. Skulle ønske at Zizzi kunne ha flere plagg i samme fasong. Så vidt jeg kan huske, var utvalget hos Zizzi bedre for 6-7 år tilbake.

Den liksomkule stilen til Zizzi er helt til å få fnatt av. Meninga er visst å få klærne til å se mer unge ut i stilen, men effekten er etter min mening stikk motsatt. Print med tall og tekst, eller diverse effekter med steiner og nagler får plaggene til å bli både harry og kjerringaktige. Selv er jeg såpass voksen at jeg ikke vil late som jeg er ung og kul, men heller ikke virke som jeg er 20-30 år eldre.

Zizzi har stort sett stygge klær og jeg har aldri kjøpt noe der. Merkelige og ukledelige fasonger og stygge mønstre på stoffene (i likhet med mye plus size klær!). En rar blanding av kjerring og harry.

Perelandra, har du prøvd H&M+ Straight Regular Jeans?

http://www.hm.com/no/product/16794?article=16794-A

H&M har også skinny variant:

http://www.hm.com/no/product/16896?article=16896-A

Takk for tipset! De buksene var fine. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizzi er generelt dårlig på klær. Det er få butikker for oss store og det er trist når dette er utvalget vi kan velge i. Synes faktisk det er flere fine klær på nettet, selv om jeg da må bestille og returnere det som ikke passer, så bestiller jeg ofte for å få klær jeg liker.

Jeg finner hverken bukser eller topper på zizzi stort sett. I hvertfall ikke i den på Gunerius i Oslo. Det tror jeg må være den dårligste zizzibutikken jeg noen gang har vært innom.

Ellers er det jo Evans i England som er det store. Men jeg tror nok det er enklere der hvor omsetningen er større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de virkelig egne designere? Jeg hadde oppfattelsen av at sånne "små" butikkjeder rett og slett bare leide designere eller kjøpte design utenifra, og at det var grunnen. Utrolig dårlig hvis de fra starten av designer for store størrelser, tror det ligger noe i det du sier om at designerne er tynne.

De er ikke sååå små, de dekker hele Skandinavia og Finland og jeg vet de merkene selges i UK også, i hvert fall på nett. Men jada, designet skal i prinsippet være spesifikt for store størrelser. :dry:

Anonymous poster hash: f0577...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv hva dere syns og send dette til de butikkene som dere er innom, evt. til sjefene, hvor de nå holder til. Det er viktig at de får synspunkter som er virkelige. Zizzi er ikke et merke jeg har kjøpt noe som helst fra, nettopp fordi de er laget for andre enn meg. De har sjeldent noe som fanger min interesse der. Anonymous poster hash: 9cc68...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å bruke L og XL fra vanlige kolleksjoner i vanlige butikker.



Anonymous poster hash: d31d3...dab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råd er å bruke L og XL fra vanlige kolleksjoner i vanlige butikker.

Anonymous poster hash: d31d3...dab

Hahahahahahah!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også inntrykk av at klærne hos Zizzi er spesialdesignet. I utgangspunktet burde klære for store personer være litt annerledes utformet og ha mer plass til bryster, mage og rumpe. Problemet er bare at hos Zizzi virker det som de har låst seg på en fasong. Det virker som de tror at store skal ha en viss type plagg og at det passer for alle. Jeg vet ikke om det skyldes at designerne selv er slanke og ikke har forståelse for hvordan klærne vil falle på større personer. For meg virker det som de nærmest har låst seg på en type design. Mange av plaggene hos Zizzi vil heller ikke se fint ut på slanke. Det er begrenset hvor mange som kler snørehals og posete klær med stram kant nederst.

Kvaliteten hos Zizzi er også så som så. Jeg har flere ytterjakker derfra. De er faktisk ganske fine sammenlignet med mange av de andre plaggene deres. Problemet er bare at stoffkvaliteten ofte er dårlig og at knappene sitter løst. Jeg har ettervert lært meg at knappene alltid må festes ekstra.

Forresten er ikke de andre butikkjedene stort bedre. Både Lindex, H&M og KappAhl har egne kolleksjoner i store størrelser, men de bruker også mye av det samme sekkedesignet.

Mitt råd er å bruke L og XL fra vanlige kolleksjoner i vanlige butikker.



Anonymous poster hash: d31d3...dab

Jo da, hvis det er mulig er det best. Dessverre går det ikke alltid å finne klær som passer i de vanlige størrelsene. Her varierer det mye fra butikk til butikk. Plagg fra Lindex og KappAhl er ofte store i størrelsen. Hos Indiska finner jeg også ofte plagg som passer bra. H&M og Cubus kan passe noen ganger, men ikke alltid. Vero Moda og Bik Bok er helt uaktuelle.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen kjedebutikker som er gode på klær til litt større folk? Jeg shopper så lite selv, så jeg aner ikke, men skulle gjerne hatt noen tips til hvor jeg kan ta med min mor for å handle klær når hun kommer på besøk neste gang. Hun er vel en str 50, 52 eller noe i den duren.



Anonymous poster hash: 72ea3...c87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen kjedebutikker som er gode på klær til litt større folk? Jeg shopper så lite selv, så jeg aner ikke, men skulle gjerne hatt noen tips til hvor jeg kan ta med min mor for å handle klær når hun kommer på besøk neste gang. Hun er vel en str 50, 52 eller noe i den duren.

Anonymous poster hash: 72ea3...c87

Jeg liker godt Indiska. Det er ikke noen spesialbutikk for store størrelser, men plaggene er romslige i formen. En del av plaggene kan ha mye mønster og litt for mye "formingslærer-stil", men det kan også være mye fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Indiska. Det er ikke noen spesialbutikk for store størrelser, men plaggene er romslige i formen. En del av plaggene kan ha mye mønster og litt for mye "formingslærer-stil", men det kan også være mye fint der.

Ok, takk :)

Anonymous poster hash: 72ea3...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :)

Anonymous poster hash: 72ea3...c87

Sjekk nærmere her indiska.com for å se om du finner noe hun kan like

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at klær fra både Zizzi og generelt klær for oss som faktisk spiser, er forferdelige! :(

Jeg er ikke noe dundre, men jeg har litt mage og litt ekstra rundt rompe og lår. Hadde vært greit om jeg kunne handle noe annet enn herreklær. Men på Zizzi er det jo bare kjerringklær, på size pluss avdelinger ellers også foresten.

Jeg liker enkle klær, uten for mye dill dall. Noe som ikke får meg til å se feitere ut enn jeg er. Men hvor finner jeg slike klær?
I vanlige butikker er som oftest store størrelser utsolgt og alt som er igjen er XS og M, skulle jeg derimot finne en XL er den gjerne slimfit og da er jeg jo like langt :(

Jeg prøver å gå ned i vekt, men p.g.a. sykdom går det veeeeldig treigt...trenger jo klær i mellomtiden også. Men hvor finnes klær som faktisk passer?
Jeg liker ikke helt girly klær heller, men det må da vel finnes noe for oss som er litt tomboy også?? :(



Anonymous poster hash: 84bda...f53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder de grusomme plaggene i innlegget til AB #19, virker det som de er veldig opptatt av å bruke vertikale striper. En gammel regel sier jo at vertikale striper virker forminskende, men horisontale virker forstørrende.

Men det det virkelig slik? I følge denne artikkelen fra Dailymail, er det snarere stikk motsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også enkle klær uten dill og handler faktisk en del basisplagg hos Ellos. Mesteparten av klærne mine kjøper jeg i England eller fra engelske nettbutikker (Dorothy Perkins, Asos og en haug til), men da risikerer man bomkjøp.



Anonymous poster hash: f0577...b5f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahahahahahah!

Hva var morsomt?

Anonymous poster hash: d31d3...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var morsomt?

Anonymous poster hash: d31d3...dab [/acro

Vitsen med butikker som Zizzi er jo nettopp for dem som ikke passer inn i de vanlige størrelsene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen med butikker som Zizzi er jo nettopp for dem som ikke passer inn i de vanlige størrelsene.

Eventuelt de som har en annen kroppsform enn lang og tynn, mye L/XL-tøy virker som om det er sydd for høye, ganske så slanke kvinner (som selvfølgelig også trenger klær, det er ikke noe galt i det). Jeg kan fint handle L/XL i "vanlige" butikker og avdelinger, men det kommer helt an på snittet og bukser er som regel umulig. ABen som mente at man bare kan handle L og XL i vanlige butikker er ikke så tjukk, tenker jeg.

Anonymous poster hash: f0577...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er str 46/48 og like heller ikke Zizzi, men har funnet noen basisplagg derfra innimellom, samt en kjole som jeg kjøpte for stor og sydde inn og opp til den passet. Kjøper for det meste klær på feie i utlandet (London hovedsaklig) der det er mulig å få tak i plagg med normale snitt for en med mage og lår, og også bher som er større en 75 c uten å bli flådd. Bestiller som en over her en del plagg fra Ellos, er greit at det er lett å returnere, og vet etterhvert godt hva som passer meg og ikke. Finner innimellom klær hos HM (bluser eller singleter), Vivikes (bukser, gensre, kjoler og skjørt tom str 48), KappAhl (fine dongeribukser innimellom, kjoler, skjørt og singleter) og PM (enkle bluser, ensfargede topper), men problemet er som nevnt at det gjerne er helt uten fasong eller at det er så sinnsykt kjerring med "fresht" mønster, paljetter, små messingknapper eller rysjer ( :sjokkert:). Hvem liker egentlig det? Nå er jeg heldigvis relativt dugelig med symaskin, så jeg kan fikse litt på klær for å få dem til å se grei ut, men skulle ønske jeg slapp. Nettopp kommet hjem fra shopping i London med kofferten full av plagg som passer, ser normale ut, er komfortable og ikke trenger et eneste sting før bruk. Hvorfor vi ikke kan ha flere slike butikker her på bruket undere meg stort, det er jo mange som trenger klær over str 44.



Anonymous poster hash: 62964...e69
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...