Gå til innhold

Norske menn og asiatiske damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Jeg tror at mange menn kanskje har litt dårlig selvtillit på det norske sjekkemarkedet. Man får jo lett en del avvisnniger i løpet av livet, og da hender det man mister litt motet. De samme mennene opplever faktisk å få en del oppmerksomhet fra kvinner når de er på ferie i utlandet. Da er det ikke så rart at de faller for noen som viser at de liker dem.

Jeg har en kompis som fikk seg dame på denne måten, i Thailand. Han er en ung og oppegående fyr, med bra utdanning og jobb, men han har ikke hatt selvtilliten til å nærme seg damer i Norge. De er gifte i dag og har en nydelig sønn sammen :)

Jeg vet det er generalisering, men damer fra Thailand er ofte litt mer tradisjonelle i tankegangen rundt kjønnsroller, og de har også veldig god arbeidsmoral. Pene og smarte er de også mange av dem, så jeg syns ikke det er noe rart at gutta faller for dem jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker at det har noe med at mannssjåvinistiske norske menn med stort og sårbart ego ser på asiatiske damer som underdanige, lite kravstore og lette å ha med å gjøre. Hvite mennesker har dessuten litt sånn holdning at folk av andre raser passer som slaver inkludert sexslaver.



Anonymous poster hash: 06b6c...bd0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det har noe med at mannssjåvinistiske norske menn med stort og sårbart ego ser på asiatiske damer som underdanige, lite kravstore og lette å ha med å gjøre. Hvite mennesker har dessuten litt sånn holdning at folk av andre raser passer som slaver inkludert sexslaver.

Anonymous poster hash: 06b6c...bd0

:klo: Du får spør noen av disse damene da, om de er enige. Stort sett er det nok ikke slik. Og hvite mennesker er vel de som er minst rasistiske i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis bare noen menn foretrekker Asiatiske damer da? Ikke alle er vel mail order brides.

Danish man + Chinese woman

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-chris-and-fufu.html

French man + Chinese woman

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-michel-and-qi.html

English woman + Chinese man

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-aj-and-natalie.html

Spanish man + Chinese woman

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-koldo-and-kitty.html

And more

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-jiri-and-a-qin.html

Kona min er Japansk og jeg er etnisk norsk. Så hva er egentlig problemet? Jeg møtte kona min på en karaoke bar og sjekket henne opp. Hun var søt og hyggelig og plutselig blomstret romansen.

Endret av Jetlag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg ser på filipinske og thailandske damer som golddiggers som kun er opptatt av eget utseende og rik mann.

De tilfellene jeg kjenner til, er de gift med menn med høy inntekt, bedriver dagene med å sminke seg og shoppe, har forandret mennene fullstendig og virker som de styrer det meste i heimen, inkl. lommeboka til mannen.



Anonymous poster hash: 74d2c...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du,hvor mange av disse ekteskapene havarerer etterhvert? Og mannen blir nødt til å sende penger til hennes familie....noen er lykkelige og alt det der,men de fleste skjønner vel at det er noe som skurrer når dama er 20-30år yngre....

Og mener du norske menn er kravstore og da? Og at de feite kvinnene på 50+ får seg unge menn fra Afrika fordi disse mennene "ser forbi utseende"?

Samme hvilket kjønn du er, når du er 50-60år og skaffer deg en veldig mye yngre kjæreste så er det noe galt med deg for å si det sånn,tror heller det er disse mennene som drar til Asia det er noe galt med,ikke at norske kvinner er "kravstore"

Ordbok:

Kravstor=når mannen må løfte på ræva og gidde å rydde etter sitt eget rot.

Det er ingen her som har nevnt noe om store aldersforskjeller så du kan spare deg.

Anonymous poster hash: 78925...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske etniske menn foretrekker Asiatiske damer, fordi asiatiske damer er mer empatisk og omsorgsfull. De bryr seg faktisk om mannen. Kulturen er annerledes og ikke som i vesten.

This proves it.

http://www.chinasmack.com/2014/stories/chinese-girl-takes-care-of-paralyzed-boyfriend-for-3-years.html'

Goldiggers finnes i hele vesten. Norge har Amerikansk kultur så det finnes en del goldiggers i Norge også. Asia har sin egen kultur og har beholdt sine gamle kulturverdier. Det har ikke Norge. Norge blir mer og mer som Amerika for hver dag som går. Asia er fortsett Asia og beholder sine tradisjonelle røtter.

http://www.youtube.com/watch?v=8c7glbeJIcs

Endret av Jetlag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske etniske menn foretrekker Asiatiske damer, fordi asiatiske damer er mer empatisk og omsorgsfull. De bryr seg faktisk om mannen. Kulturen er annerledes og ikke som i vesten.

This proves it.

http://www.chinasmack.com/2014/stories/chinese-girl-takes-care-of-paralyzed-boyfriend-for-3-years.html'

Det gjør nå norske damer og, om de har blitt gift da, kan ikke si at vi menn er noe bedre akkurat :)

Endret av Halvor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel gjennomsnitts norsk mann på 41, trener hver dag, har et greit utseende (kvinner liker det de ser, virker det som), god jobb, ikke voldelig, ikke ølvom eller hentesveis, ei heller helsetrøye,har god selvtillitt, moderat alkoholforbruk, stort nettverk, og skal snart gifte meg med en 12 år yngre kvinne fra filippinene, til og med uten å ha vært gift tidiligere.

Hun har en relativt sterk utdannelse fra hjemlandet, vært au-pair i Norge, studert norsk siden vi møttes, og går ut i jobb her i Norge om noen måneder. Det å få jobbe, og kunne bidra i vårt samliv og bidra i familiens liv i hjemlandet med egne midler er viktig for henne, veldig viktig. Vi hadde klart oss uten.....

Hun er verken kjøpt eller bestillt på postordre...vi møttes helt tilfeldig, i dagslys, i Oslo sentrum, en vårdag...et romantisk møte, noe å tenke tilbake på, fortelle barna våre, ja...akkurat slik mange møtes... såfremt man ikke møtes på en sliten nattklubb da, halv- eller helfull, eller i en taxikø, med ostepølsa i baklomma og kebabånde...eller tenk...treffes på internett...(dette er snill ironi i motsetning til mye annet på KG).

Det at en norsk mann av mitt kaliber (her brukt i nøytral forstand) finner seg en kvinne av hennes kaliber (ditto) må få det til å vrenge seg i flere av mine meddebattanter, særlig kvinnene. For enkelte kvinner her på kvinneguiden så er det å banne i kirken, kan det virke som. Men, jeg gir de som sier at "noe må det være" rett. Det er jo en grunn til at nettopp min forlovede dro fra sitt trygge og familiære nettverk, rundt halve kloden til istappen her i Nord. Svaret er penger. Så traff vi hverandre, og så ble vi sammen...mer og mer...og nå føler hun en trygghet i tillegg.

Penger og trygghet...hvorhvidt man må sette et =-tegn i mellom får bli opp til den enkelte. Så til dere kvinner her på KG som sterkt misliker menn som meg....penger og trygghet er viktige begreper i det jeg og min elskede deler. Eller nødhjelp og kjærlighet...synonymer til de første. "Where you stand, depends on where you sit".

Det dere imidlertid ikke forstår, eller velger å se bort i fra, er at dere ikke nødvendigvis har patent på kjærlighetsbegrepet. Kan det tenkes at hvordan vi tenker kjærlighet også kan være kulturelt betinget? Vi var så heldige å være (og er) veldig forelsket, men jo mer vi snakker sammen om nettopp dette så var vi enige at vi var heldige å få oppleve det...det er ikke nødvendigvis vanlig i flerkulturelle samliv, og jeg er temmelig sikker på at en viktig grunn til at mange slike samliv ryker er at man ikke er på linje hva kjærligheten angår...hva den egentlig er. For en filippinsk kvinne, eller en afrikansk mann, kan trygghet være mye viktigere enn forelskelse. Det er dette mange av dere KG-kvinner krisebeiser med blåbleik farge. "tenk...hvilke motiver har nå disse golddiggerne"...fordi de ikke er forelsket, men ønsker trygghet, bedre kår for seg og sine, så blir det uetisk for dere, fordi det ikke føyer seg inn i den forelskelsen dere var så heldige å få oppleve i taxi-køen.

Mitt svar er at generelt sett, så kan slike forhold bare fungere hvis man forstår og aksepterer de kulturelle forskjellene. Så enkelt og vanskelig er det. Det handler om å forstår kjærlighet.

Jeg har etterhvert fått god innsikt i mange, mange slike forhold her på østlandet, og har sett mye positivt og negativt. Men jeg finner ikke noe enestående her som jeg ikke har sett i hel-norske forhold...kvinner som deltar, kvinner som ikke deltar. Menn som slår, menn som er snille. Kvinner og menn som er utro, som ikke passer sammen, eller som passer veldig godt sammen. Ingen forskjeller...borsett fra iveren etter å kritisere slike forhold, som er mye større enn å peke på "uhumskheter" i norske forhold. Men kanskje det blir litt eksotisk å drive med slikt...jeg mener, KG-kvinner, det står jo side opp og ned her på KG, i diverse forum, om hvordan dere har det. De samme problemene, men i en mer riktig kulturell form og dermed mer spiselig for dere. Med "dere" mener jeg altså ihuga "norsk mann - asiatisk kvinne" kritikere.

Ha en strålende og lykkelig kveld videre :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Ha en strålende og lykkelig kveld videre :-)

De tenker nok på de som møter hverandre gjennom slike byråer. Ikke de som møtest på vanlig måte :)

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at norsk kultur ikke lenger eksisterer i Norge. Kvinner er egoistiske og oppfører seg som Amerikanske kvinner.

Norske kvinner oppfører seg som amerikanere

http://www.youtube.com/watch?v=a4LK6zS90ug

Norske kvinner har lyst til å bli amerikanere

Norsk kultur er dødt. Hjernedød kultur inntar norske kvinner. Dere skjønner da hvorfor menn ikke har lyst på norske kvinner som bare ligger rundt med over 50 menn. Jeg har surfet på dette forumet i over 3 år, men nå måtte jeg bare lage meg en konto for å si at norske kvinner er ganske fordomsfulle. Dere påstår at Asiatiske kvinner er golddiggers når dere oppfører dere som amerikanske kvinner. PFFF dette blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker nok på de som møter hverandre gjennom slike byråer. Ikke de som møtest på vanlig måte :)

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Og ære være tjenesten slike byråer tilbyr...de er etterhvert erstattet med nettsider. Et slags internasjonalt Nettby, eller Sukker, eller hva det nå heter. Konsekvensene av at det ikke fungerer kan derimot være større enn at Kari og Ola, etter en linje på Tinder og et dypdykk i jacuzzien fant ut at det ikke funket alikevel. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at norsk kultur ikke lenger eksisterer i Norge. Kvinner er egoistiske og oppfører seg som Amerikanske kvinner.

Norsk kultur er dødt. Hjernedød kultur inntar norske kvinner. Dere skjønner da hvorfor menn ikke har lyst på norske kvinner som bare ligger rundt med over 50 menn. Jeg har surfet på dette forumet i over 3 år, men nå måtte jeg bare lage meg en konto for å si at norske kvinner er ganske fordomsfulle. Dere påstår at Asiatiske kvinner er golddiggers når dere oppfører dere som amerikanske kvinner. PFFF dette blir for dumt.

Det er nok ikke alle som skjønner hvorfor det er noe problem, nei.

Og det kommer da selvfølgelig av dårlig oppdragelse, samt en såkalt likestillings-kultur som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tenker nok på de som møter hverandre gjennom slike byråer. Ikke de som møtest på vanlig måte :)

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Beklager igjen, men det han beskriver er ikke vanlig måte. Fillipinske damer kommer hit som au pair av en grunn, og det er giftemål. Ja, de treffer mennene før de gifter seg, men de går etter rike, velutdannede menn og et ok ytre. Det er pengene som teller. Mannen blir smigret. End of story.

Men så lenge begge får det de vil ha...

Anonymous poster hash: 74d2c...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager igjen, men det han beskriver er ikke vanlig måte. Fillipinske damer kommer hit som au pair av en grunn, og det er giftemål. Ja, de treffer mennene før de gifter seg, men de går etter rike, velutdannede menn og et ok ytre. Det er pengene som teller. Mannen blir smigret. End of story.

Men så lenge begge får det de vil ha...

Anonymous poster hash: 74d2c...cd0

Nei, det er sikkert ikke vanlig måte med disse, men vanlig måte ellers.

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge begge får det de vil ha...

Anonymous poster hash: 74d2c...cd0

Resten av hva du skriver er bare tøys, men med dine 9 siste ord hanker du deg litt inn igjen :-) Det er helt riktig...man må begge være klare og tydelige på forventninger....i tillegg må man forstå den andres forventninger. To mennesker, to kulturer, to dimensjoner.

Endret av Robert1972
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager igjen, men det han beskriver er ikke vanlig måte. Fillipinske damer kommer hit som au pair av en grunn, og det er giftemål. Ja, de treffer mennene før de gifter seg, men de går etter rike, velutdannede menn og et ok ytre. Det er pengene som teller. Mannen blir smigret. End of story.

Men så lenge begge får det de vil ha...

Anonymous poster hash: 74d2c...cd0

Dette er utvetydig salg av sex. Selv om de gifter seg, er mennene i slike forhold i praksis sexkjøpere. Slike forhold rammes helt klart av loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester, og disse mennene må straffes. Dessverre er det svært sjelden at slike forhold blir anmeldt. Disse kvinnene utnyttes på det groveste.

Anonymous poster hash: 12061...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søte ?

De har ordentlige verdier, setter familien først ? Det jeg googler er att skilsmisseprosenten Norskmann gift med utenlandske kone er lavere enn skilsmisser Norsk gift med Norsk.

Noe folkeslag gikk igjennom istider, noen ble igjen i opprinnelse stedet for den menneskelige vugge om vi går tilbake i evolusjonsutvikklingen. De som er herdet igjennom knalltøffe istider har en bedre og faktisk fysisk større hjerne enn de som ikke gjorde det, tro det eller ei. Kaukasiske menn altså oss hvite og asiater har alle kommet fra tråder av stammer som gikk igjennom istiden. Jeg tror Norske menn og menn generelt er veldig følsomme på å plukke en partner med gode gener sånn generelt. Asiater har gode gener generelt. Det er til og med vitenskapsmenn som tilskriver de smale øynene til asiater som en tilpassing fra istidens sterke reflekterende lys fra isen. Akkurat det er bare en anekdote og ikke viktig, men det andre er mer relevant.

Oppfordrer folk til før de kritiserer dette å lese på litt om menneskets begynnelse,

hvem som utvandret hvor,

og hva effekten av istiden var på de utvandrende folkeslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søte ?

De har ordentlige verdier, setter familien først ? Det jeg googler er att skilsmisseprosenten Norskmann gift med utenlandske kone er lavere enn skilsmisser Norsk gift med Norsk.

Noe folkeslag gikk igjennom istider, noen ble igjen i opprinnelse stedet for den menneskelige vugge om vi går tilbake i evolusjonsutvikklingen. De som er herdet igjennom knalltøffe istider har en bedre og faktisk fysisk større hjerne enn de som ikke gjorde det, tro det eller ei. Kaukasiske menn altså oss hvite og asiater har alle kommet fra tråder av stammer som gikk igjennom istiden. Jeg tror Norske menn og menn generelt er veldig følsomme på å plukke en partner med gode gener sånn generelt. Asiater har gode gener generelt. Det er til og med vitenskapsmenn som tilskriver de smale øynene til asiater som en tilpassing fra istidens sterke reflekterende lys fra isen. Akkurat det er bare en anekdote og ikke viktig, men det andre er mer relevant.

Oppfordrer folk til før de kritiserer dette å lese på litt om menneskets begynnelse,

hvem som utvandret hvor,

og hva effekten av istiden var på de utvandrende folkeslagene.

Evolusjonspsykologen strikes again?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utvetydig salg av sex. Selv om de gifter seg, er mennene i slike forhold i praksis sexkjøpere. Slike forhold rammes helt klart av loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester, og disse mennene må straffes. Dessverre er det svært sjelden at slike forhold blir anmeldt. Disse kvinnene utnyttes på det groveste.

Anonymous poster hash: 12061...164

Trollololololoo?

Anonymous poster hash: 78925...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...