Gå til innhold

16 år- festing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hjelpsomme mennesker!

 

Jeg er blitt invitert til en fest nå på lørdag! Festen skal være hos en venninne av meg som bor like borti gata. Hun har fått tillatelse av foreldrene sine, og det er invitert litt over 30 stykker. Dette er venner jeg ikke kjenner, men skal begynne på skole med til neste år, så synes det er greit å bli litt kjent før skoleåret begynner. Jeg har aldri vært på en fest før. Jeg har vært borti alkohol før, og jeg vil si jeg er veldig forsiktig og drikker ikke mye! Foreldrene mine vet ikke om at jeg "drikker", og jeg tror heller ikke de har noen mistanke om det, fordi jeg er ganske grei å ha med å gjøre. 

 

Venninnen min og jeg har avtalt at jeg skal sove over der. Planen var at jeg kan være der og hjelpe til å rydde opp dagen etter.

 

Synes ikke det er greit å lyve for foreldrene mine, så jeg liker best å være ærlig, men er allikevel redd for å ikke få lov... 

 

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen tips til meg? Hva burde jeg gjøre, og hvordan skal jeg få lov?

-16 år Anonymous poster hash: b494b...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er nå ikke 18! glem det

Anonymous poster hash: b494b...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er altfor ung, og burde drøye et år til, om du absolutt må drikke før du er 18. Du går i teorien fremdeles på ungdomsskolen, trist at du vurderer å begynne alt nå..

Anonymous poster hash: 936cf...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok neppe lov om du spør. Jeg løy alltid når jeg skulle på fest, men fortalte dem likevel hvor jeg var(bare ikke at det var alkohol der), slik at de kunne komme hvis noe skjedde. Jeg var også enkel å ha med å gjøre, så det gikk greit. De visste nok hva jeg drev med, men så lenge jeg holdt dem oppdatert lot de meg holde på. 

 

I motsetning til de over her syntes jeg ikke 16 er for ungt. Helt normal alder å begynne og feste på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Vil tro du har størst sjans på å få lov av å lage avtale om at du ikke skal drikke, passe på drikken selv osv. Det er jo ikke sikkert du får lov uansett, siden du bare er 16, men om du skal være ærlig så ville jeg gått for å prøve å lage en avtale. 

 

Om du tror du ikke får lov uansett, så får du bare lyve. Ikke annet å gjøre hvis du har lyst å dra, og du er overbevist om at du får ett nei uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er egentlig sent ute. De fleste begynner å feste og drikke nå fra de er 13, 14 år. Jeg er nå 31 og begynte da jeg var 16 noe som ble regnet som sent den gang. Presset er bare blitt verre. Men til ts. Et godt råd. Foreldrene dine vil før eller siden merke at du drikker alkohol som mindreårig. Det kan være lukt fra munn eller klær eller feks at du en dag drikker så mye at du kommer rølpene hjem og kanskje spyr. Det blir din oppgave da og stå til ansvar ovenfor dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Vennene mine og jeg begynte å feste som 14-åringer, og i de to første årene holdt jeg det skjult for foreldrene mine. Da jeg ble 16 fortalte jeg dem at jeg hadde begynt å drikke alkohol og at jeg var på fester innimellom. De syntes ikke noe om det selvfølgelig, men de nektet meg ikke heller. Vi ble enige om innetider og hvor mye det var "greit" at jeg drakk, og de lot meg holde på så lenge jeg overholdt disse reglene.

Synes de taklet det på en fin måte, og jeg var ALLTID hjemme til tiden og jeg ble aldri for full. Så mitt beste tips er å være åpen med foreldrene dine om at du drikker alkohol, da kan det hende dere finner en fin løsning på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lov til å dra på fest når jeg var 16, men da med klar beskjed om at mye drikke absolutt ikke var ok. Jeg fikk lov til å smake hjemme tidlig, og lære meg hva alkohol gjør med kroppen på den måten. Så også venninner bli nærmest dødssyke av for mye alkohol så det fristet lite. Foreldrene mine stolte på meg og jeg holdt det jeg lovte. Så mitt tips er å være åpen og ærlig, og ikke misbruk tilliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok neppe lov om du spør. Jeg løy alltid når jeg skulle på fest, men fortalte dem likevel hvor jeg var(bare ikke at det var alkohol der), slik at de kunne komme hvis noe skjedde. Jeg var også enkel å ha med å gjøre, så det gikk greit. De visste nok hva jeg drev med, men så lenge jeg holdt dem oppdatert lot de meg holde på. 

 

I motsetning til de over her syntes jeg ikke 16 er for ungt. Helt normal alder å begynne og feste på. 

Jeg dro på fest når jeg var både 15 og 16,og mamma viste alltid hvor jeg var.Så det er ingen garanti for at en  at en 16 åring ikke får lov.

Anonymous poster hash: a67c1...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hjelpsomme mennesker!

Jeg er blitt invitert til en fest nå på lørdag! Festen skal være hos en venninne av meg som bor like borti gata. Hun har fått tillatelse av foreldrene sine, og det er invitert litt over 30 stykker. Dette er venner jeg ikke kjenner, men skal begynne på skole med til neste år, så synes det er greit å bli litt kjent før skoleåret begynner. Jeg har aldri vært på en fest før. Jeg har vært borti alkohol før, og jeg vil si jeg er veldig forsiktig og drikker ikke mye! Foreldrene mine vet ikke om at jeg "drikker", og jeg tror heller ikke de har noen mistanke om det, fordi jeg er ganske grei å ha med å gjøre.

Venninnen min og jeg har avtalt at jeg skal sove over der. Planen var at jeg kan være der og hjelpe til å rydde opp dagen etter.

Synes ikke det er greit å lyve for foreldrene mine, så jeg liker best å være ærlig, men er allikevel redd for å ikke få lov...

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen tips til meg? Hva burde jeg gjøre, og hvordan skal jeg få lov?

-16 år Anonymous poster hash: b494b...253

Si at de kan komme bort og møte deg på utsiden på kvelden, hvis de er redd du drikker mye.

Anonymous poster hash: 6a269...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er egentlig sent ute. De fleste begynner å feste og drikke nå fra de er 13, 14 år. Jeg er nå 31 og begynte da jeg var 16 noe som ble regnet som sent den gang. Presset er bare blitt verre. .

Dette blir for generelt. Der jeg bodde var det ikke "vanlig" å drikke før en var 16. Da vi var 13 bygget vi fortsatt hytter i skogen. Fortsatt var det en del her som ikke begynte før de hadde fylt 18. Jeg begynte heller ikke å drikke før jeg var 18. Var med ut, men jeg drakk aldri før det. 

Anonymous poster hash: 825cb...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fester fra jeg var 16 år og syntes du høres veldig ansvarsfull og klar ut!
Det var ikke jeg, men foreldrene mine merket aldri noe til det siden jeg startet å drikke tidlig for å kunne komme hjem mere edru enn full. De visste at jeg skulle på fest, likte det ikke, men tillot det.

Jeg tror foreldrene dine lar deg gå hvis du sier at venninden din skal ha en sammenkomst med de som skal starte på den nye skolen og at du sover over der for å hjelpe med rydding etterpå. At dette er en fin mulighet for deg å bli kjent med de fra den nye skolen din sånn at du får en lettere skolestart. Det skjønner de garantert at er gunstig og bra :) Du kan jo også forklare dem at du ikke har interesse av å drikke men at du vil være med å hjelpe venninden din så hun ikke står med ansvaret alene.



Anonymous poster hash: 82651...80e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

invitert 30 stk, aller er unnder 18år. kommer sikkert  til å gå  KJEMPEBRA.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 stykker under 18 høres ut som den perfekte oppskriften til grøftefyll. Knusing, slåssing, oppkast, skriking, osv. huff. 

 

Nå startet jeg selv å drikke pils i 14-15 års alderen, og det var jo forferdelig gøy. Prøvde alle triks i boka for å ikke bli busta, men gikk 5 på hver eneste gang. Det endte opp med at min mor (når jeg var 16) tilbydde seg å kjøpe et par pils til meg om jeg skulle dra ut, da hun ikke følte det var trygt at jeg (som alle andre ungdom i bygda) kjøpte tvilsom brennevin av brennere eller smuglere. Det fungerte helt utmerket for meg...holdt meg unna brennevin en veldig lang stund.

 



Anonymous poster hash: 8b8fd...c24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

invitert 30 stk, aller er unnder 18år. kommer sikkert  til å gå  KJEMPEBRA.  

 

Ja, som som 18 er en magisk alder hvor alle plutselig slår om å vet å håndtere alkohol.  :sarkasme:

Anonymous poster hash: 7a91d...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hjelpsomme mennesker!

 

Jeg er blitt invitert til en fest nå på lørdag! Festen skal være hos en venninne av meg som bor like borti gata. Hun har fått tillatelse av foreldrene sine, og det er invitert litt over 30 stykker. Dette er venner jeg ikke kjenner, men skal begynne på skole med til neste år, så synes det er greit å bli litt kjent før skoleåret begynner. Jeg har aldri vært på en fest før. Jeg har vært borti alkohol før, og jeg vil si jeg er veldig forsiktig og drikker ikke mye! Foreldrene mine vet ikke om at jeg "drikker", og jeg tror heller ikke de har noen mistanke om det, fordi jeg er ganske grei å ha med å gjøre. 

 

Venninnen min og jeg har avtalt at jeg skal sove over der. Planen var at jeg kan være der og hjelpe til å rydde opp dagen etter.

 

Synes ikke det er greit å lyve for foreldrene mine, så jeg liker best å være ærlig, men er allikevel redd for å ikke få lov... 

 

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen tips til meg? Hva burde jeg gjøre, og hvordan skal jeg få lov?

-16 år Anonymous poster hash: b494b...253

 

 

Ikke sov der. Du kan komme neste dag og hjelpe å rydde. Ville kanskje sagt til foreldrene mine om det var greit hvis jeg kom hjem og la meg. 30 stykker....det kan bli voldsomt. Hva tenker din venninne med? 16 år og masse ukjente. Be henne avlyse for alle andre enn nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er egentlig sent ute. De fleste begynner å feste og drikke nå fra de er 13, 14 år. Jeg er nå 31 og begynte da jeg var 16 noe som ble regnet som sent den gang. Presset er bare blitt verre. Men til ts. Et godt råd. Foreldrene dine vil før eller siden merke at du drikker alkohol som mindreårig. Det kan være lukt fra munn eller klær eller feks at du en dag drikker så mye at du kommer rølpene hjem og kanskje spyr. Det blir din oppgave da og stå til ansvar ovenfor dem.

Jeg er ti år yngre enn deg, så jeg vet litt mer om presset enn du gjør, og det var absolutt ikke noe press da jeg var 13-14 år, det har absolutt ikke blitt verre ;)

Anonymous poster hash: 8aa9d...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ti år yngre enn deg, så jeg vet litt mer om presset enn du gjør, og det var absolutt ikke noe press da jeg var 13-14 år, det har absolutt ikke blitt verre ;)

Anonymous poster hash: 8aa9d...747

 

Jeg er også ti år yngre, og her var det press. Dette kommer jo ann på hvor du bor og hvilke venner du omgås. Det sier seg selv, men det skjønner du kansje ikke? 

Anonymous poster hash: 7a91d...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...