Gå til innhold

Kortvokste burde ikke reprodusere seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller? Hva syns dere? Man får ikke et skikkelig og bra liv som dverg

Anonymous poster hash: d3a3b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fælt å si det, men jeg er faktisk enig. Jeg vet om det par der hun er kortvokst og han ikke og de har to barn, en kortvokst og en normal. Det er ikke et greit søskenforhold, eller et greit familieforhold kan jeg vel heller si, det kortvokste barnet er veldig sint og bitter på moren og søskenet. Det er ikke et enkelt handicap å ha.



Anonymous poster hash: b2ace...95a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

85.gif

ok det ble litt feil. Jeg skulle ha sagt at man mest sansynlig ikke får

Anonymous poster hash: d3a3b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med arvelige sykdommer/tilstander som går ut over livskvaliteten burde ikke planlegge barn etter min mening. Ei heller fattige som knapt kan forsørge seg selv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 1.57

Er jeg dverg da?? :)

 

Ja, så klart. Grensen ligger for øvrig på 1.70 m for kvinner, er man under denne høyden er reproduksjon ren egoisme :(

Anonymous poster hash: 14d90...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i am who i am

Ser ikke helt hvorfor kortvokste skulle få et dårligere liv enn de med "normal" høyde. Jeg er mer skeptisk til mennesker med dårlig personlighet som får barn - eplet faller vanligvis ikke langt fra stammen, vet du.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, så klart. Grensen ligger for øvrig på 1.70 m for kvinner, er man under denne høyden er reproduksjon ren egoisme :(

Anonymous poster hash: 14d90...121

 

 

Du bommer med ca 20 cm

Anonymous poster hash: 8b5b5...6f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bommer med ca 20 cm Anonymous poster hash: 8b5b5...6f1

Shit, er det 190 nå? Stress, ass

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvorfor kortvokste skulle få et dårligere liv enn de med "normal" høyde. Jeg er mer skeptisk til mennesker med dårlig personlighet som får barn - eplet faller vanligvis ikke langt fra stammen, vet du.

 

Det er ikke selve høyden som er problemet med å være kortvokst. Og det er vel en selvfølge at det er høyere sjanse for at friske mennesker får et bra liv kontra syke. 

 

Komplikasjoner til akondroplasi

Komplikasjoner til akondroplasi involverer mange organsystemer, men oftest er de konsekvenser av unormal benvekst. De fleste av disse komplikasjonene oppstår på forutsigbare tidspunkt, slik at de kan forventes og ofte begrenses eller forhindres hvis de oppdages og behandles tidlig. De vanligste komplikasjonene er disse:

  • Vannhode (hydrocephalus)
  • Klem mot ryggmargen i nakken er vanlig og kan kreve operativt inngrep i spedbarnsalder eller tidlig barndom
  • Øre-nese-hals problemer: Mellomørebetennelse er vanlig hos spedbarn, og noen utvikler kronisk mellomørebetennelse og nedsatt hørsel. Talevansker og tannstillingsproblemer er også vanlige.
  • Hjerte-/lungeproblemer
  • Bøyde knokler i leggene (hjulbenthet)
  • Klem mot ryggmargen lenger nede i ryggkanalen (spinalstenose) og tegn på klem mot nerver. Tilstanden er vanlig blant eldre barn og voksne, og kan skyldes aldersforandringer eller feilstillinger i ryggen, særlig blant dem med vedvarende krum eller svai rygg
  • Risiko for overvekt

 

Link: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kortvoksthet-akondroplasi-25939.html?page=5

Endret av Ulveedderkopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller? Hva syns dere? Man får ikke et skikkelig og bra liv som dverg

Anonymous poster hash: d3a3b...18b

For et menneskesyn du har

Anonymous poster hash: a5bdc...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vanlig" høyde mennesker får da kortvokste barn og, så alle burde vel egentlig slutte helt å få barn, sånn at man er sikret at det ikke blir flere kortvokste.



Anonymous poster hash: 19d07...02b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange tråder på kg der det fremkommer et menneskesyn som jeg ikke trodde folk har.

Hva om noen skrev: blir det påvist at du går gravid med barn som har Downs så ta abort!!! Da ville det bli bråk her.

Denne tråden bør stenges. Et for vaklet syn.Fysj.

Anonymous poster hash: a5bdc...e27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller? Hva syns dere? Man får ikke et skikkelig og bra liv som dverg

Anonymous poster hash: d3a3b...18b

Du som kan dette....det heter ikke dverg

Anonymous poster hash: a5bdc...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare jeg som mener at det lukter litt stramt av troll her inne ? :fnise:

og hvorfor tror noen at dverger ikke kan ha ett fullgodt liv, samtidig som folk med f.eks. Downs syndrom eller andre ting kan leve helt greit?

Anonymous poster hash: 1b379...6e9

Det heter ikke dverg

Anonymous poster hash: a5bdc...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og de veldig høye kvinnene, ser litt transeksuelt ut.

Og de tykke menneskene, tenk å ha de genene, og de med kreft i familien og de med asbergers, de tynne mennene, yaiks..

Og de med skeive hornhinner, tenk å ha slike gener i familien der barna kan vokse opp som en brilleslange bare fordi foreldrene har fått barn og disse foreldrene har dårlig syn.

Og så må vi ikke glemme de med skeiv nese.

Jøder bør ikke få barn, heller ikke tyskere og iallefall ikke svensker.

De som har anlegg for å få viker tidlig bør av selvsagte grunner ikke få reprodusere seg.

Eller vent litt..

Kanskje vi kan gjøre det så enkelt som at kyniske mennesker som har et fuckt opp menneskesyn kanskje ikke burde få barn, i så tilfelle er du ts ut av bilde.

Anonymous poster hash: 203f0...556

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart. Grensen ligger for øvrig på 1.70 m for kvinner, er man under denne høyden er reproduksjon ren egoisme :(Anonymous poster hash: 14d90...121

Det er mange menn som ville ha barn med meg :)

I disse mennenes hode var jeg altså viktig å produsere barn med..

Og tro det eller ei, men høyden min hindret meg ikke å velge fra øverste hylle^^

Så er jeg jo på høyde med mange kvinnelige kjendiser (Kylie Minogue, Eva Longoria, Kim Kardashian, Lady Gaga, Rachel Bilson, Reese Witherspoon, Megan Fox osv..

Du kan ikke nekte for at dette er en stor gjeng med vakre og attraktive damer;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...