Gå til innhold

Melder du fra til Politiet når noe skjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

 

Når dere melder fra om "småting" (herværk, bråk, musikk osv) ringer dere 112 eller den lokale politistasjonen?

Anonymous poster hash: 2f204...ebe

 

 

Ringer aldri 112 så fremt det ikke er behov for å ringe et nødnummer.

 

Kan telle på en hånd de gangene jeg har ringt politiet, men da har det vært på tlf 02800.

 

Har ringt pga:

 

-Hadde en mafiafyr på døren som trodde at vi var noen andre

-En død grevling i veien

-Løse sauer i veien

-Mistenkte at han som kjørte foran meg var ruset, så jeg tok skiltnummer og ringte det inn

 

Har ringt nødnummer noen ganger, men da har det vært til ambulanse når jeg har kommet først til noen som er syk/skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er straffbart. Men jeg vil tro at politifolk flest lar det være, og i verste fall tror jeg det burde være innenfor som nødrett.

Derfor tør ikke jeg ringe når jeg kjører alene..

Anonymous poster hash: 14fc7...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nevnes at den ene slåsskampen der det ble brukt kniv som jeg var vitne til og ringte politi så stilte de masse spm men det kom ingen,ventet i 10min....slåsskampen eskalerte visst etter det for han ene ble knivstukket og da var politi i media med hele den "om vitner har observert noe ta kontakt med politi"jada....hadde de kommet hadde dette ikke skjedd. De ringte meg 3timer senere og dro til politist, fortalte hva jeg syntes om håndteringen og de beklaget seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ringt politiet for annet enn husbråk og en bil som hadde stått merkelig parkert i månedsvis. Ringer da 02800. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer 02800 dersom jeg ser hærverk, tjuverier, merkelig kjøring osv

Jeg tilkaller vektere på kjøpesenter dersom det nasking inne på et kjøpesenter

Jeg ringer 112 dersom jeg ser noen luske rundt hushjørnene eller folk kjører i ruspåvirket tilstand, eller jeg skulle se noe som jeg ser haster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg setter meg ned og ber til Gud om at han skal sende noen som ordner opp i dette. Som regel gjør han det.



Anonymous poster hash: bf852...f2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg melder i fra dersom det er noe å melde i fra om. Sist uke ringte jeg politiet fordi det var en hund som var innesperret i en varm bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er sjeldent det skjer noe dramatikk i livet mitt som krever hjelp fra politiet men i går var jeg på tur og fant en leirplass med masse ting som utvilsomt er tyvegods. Stoppet innom politistasjonen på vei hjem og tipset dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg ringte politiet en gang. ikke fordi jeg var bekymret, men mest fordi jeg var sur. Saken er den at en elg, den største jeg noensinne hadde sett, kom i hagen, jeg prøvde å mate den en stor kneipp, den var utakknemlig, ville ikke ha. Den bare så på meg arrogant, snudde seg, moonet meg, igjen, også med den største rumpa jeg noensinne hadde sett, som også lignet mye på, og som hadde samme fargen, som kneipen jeg hadde i hånda. 

 

Jeg ringte da purken, som den bekymrede borger som jeg var, selvsagt, og meldte fra om at: " En uskyldig elg er på bebodd område, på gatevei, dere må komme fort og få den vekk så den ikke blir påkjørt ".   :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting jeg lurer på, hvis man ser noen som mest sannsynlig kjører i ruspåvirket tilstand (at du ser det på kjøremønsteret) på motorvei og ikke har mulighet til å stoppe, får man bot hvis man ringer til politiet? 

Selvfølgelig ikke, det er ikke forbudt å ringe fra bil! (Bare om du er sjåfør og kjører og ringer uten korrekt utstyr. Men hvordan kan politiet vite det?)

Anonymous poster hash: b82a6...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, det er ikke forbudt å ringe fra bil! (Bare om du er sjåfør og kjører og ringer uten korrekt utstyr. Men hvordan kan politiet vite det?)

 

Det blir litt vel tåpelig å ringe inn på en trafikkfarlig måte for å melde fra om at noen er en fare i trafikken.

Anonymous poster hash: 9124e...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer aldri 112 så fremt det ikke er behov for å ringe et nødnummer.

Kan telle på en hånd de gangene jeg har ringt politiet, men da har det vært på tlf 02800.

Har ringt pga:

-Hadde en mafiafyr på døren som trodde at vi var noen andre

-En død grevling i veien

-Løse sauer i veien

-Mistenkte at han som kjørte foran meg var ruset, så jeg tok skiltnummer og ringte det inn

Har ringt nødnummer noen ganger, men da har det vært til ambulanse når jeg har kommet først til noen som er syk/skadet.

Løse sauer i veien?

Hvor i all verden bor du, og hvor lite har du vært rundt om i Norge?

Sauer i veien er helt normalt og vanlig. Havner du noen gang i Nord-Norge, så håper jeg at du vil ringe politiet om løse reinsdyr i veien, så de får noe å le av.

Endret av Hulderen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løse sauer i veien?

Hvor i all verden bor du, og hvor lite har du vært rundt om i Norge?

Sauer i veien er helt normalt og vanlig. Havner du noen gang i Nord-Norge, så håper jeg at du vil ringe politiet om løse reinsdyr i veien, så de får noe å le av.

Det kan jo hende at det var i sentrum av en by? I Trondheim har det skjedd et par ganger at sauer har vandret ned fra bymarka og forvillet seg inn på veiene i sentrum.

Anonymous poster hash: 0bf54...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Løse sauer i veien?

Hvor i all verden bor du, og hvor lite har du vært rundt om i Norge?

Sauer i veien er helt normalt og vanlig. Havner du noen gang i Nord-Norge, så håper jeg at du vil ringe politiet om løse reinsdyr i veien, så de får noe å le av.

 

Eh... Løse sauer på motorveien, innenfor viltgjerde, er faktisk livsfarlig. Hvor lite har du vært rundt i byene? Greit med sauer og kyr på bondeveier, men ikke på veier med høy hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, det er ikke forbudt å ringe fra bil! (Bare om du er sjåfør og kjører og ringer uten korrekt utstyr. Men hvordan kan politiet vite det?)

Anonymous poster hash: b82a6...179

Men jeg er alltid sjåføren og kjører nesten alltid uten passasjerer.

Sant nok.

Anonymous poster hash: 14fc7...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av det som er ramset opp her, er det kanskje et par-tre ting som er verdt å melde fra om. Resten er hysteri, eller at folk blander seg opp i ting de ikke har noe med.



Anonymous poster hash: 989ec...a07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vold mot andre ringer jeg ikke politiet, ordner opp selv.



Anonymous poster hash: ca23e...b76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vold mot andre ringer jeg ikke politiet, ordner opp selv.

Anonymous poster hash: ca23e...b76

Du vet at det er politiet's jobb og ikke din? Du vet det ikke sant...?

Anonymous poster hash: 20c3f...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...