Gå til innhold

Forbanna lattsabb av en snylter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt moralen til ts jeg. Å leie svart arbeidskraft til å klippe plenen er visst greit, mens å være uføretrygdet er å snylte på samfunnet.

Tydelig at dere ikke er ute i arbeidslivet. Hun kan faktisk betale henne for å klippe plenen 8 ganger i året i form "svart" arbeid som dere kaller det, med skatteetatens velsignelse!! Hver husstand har nemlig lov til å betale en person skattefritt 4000 i året for hjelp i hjemmet. Sjekk fakta før tøffer dere så jævlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Tydelig at dere ikke er ute i arbeidslivet. Hun kan faktisk betale henne for å klippe plenen 8 ganger i året i form "svart" arbeid som dere kaller det, med skatteetatens velsignelse!! Hver husstand har nemlig lov til å betale en person skattefritt 4000 i året for hjelp i hjemmet. Sjekk fakta før tøffer dere så jævlig!!

Så???

Er vel ikke naboens jobb å klippe plenen til TS for det? Er det så slitsomt for ts får hun ansette en gartner eller hushjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så???

Er vel ikke naboens jobb å klippe plenen til TS for det? Er det så slitsomt for ts får hun ansette en gartner eller hushjelp.

Jeg driter i hvordan TS klipper plenen. Det var at dere hang dere opp i at det var svart arbeid og mente det er dobbelt moralt jeg svarte på. Det er ikke svart arbeid og dermed ikke dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Tydelig at dere ikke er ute i arbeidslivet. Hun kan faktisk betale henne for å klippe plenen 8 ganger i året i form "svart" arbeid som dere kaller det, med skatteetatens velsignelse!! Hver husstand har nemlig lov til å betale en person skattefritt 4000 i året for hjelp i hjemmet. Sjekk fakta før tøffer dere så jævlig!!

Utifra det, så kunne du se at ingen av oss er ute i arbeidslivet? Så alle som er ute i arbeidslivet vet altså at dette?

Kanskje du skal slutte å tøffe deg så jævlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg driter i hvordan TS klipper plenen. Det var at dere hang dere opp i at det var svart arbeid og mente det er dobbelt moralt jeg svarte på. Det er ikke svart arbeid og dermed ikke dobbeltmoral.

Da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Utifra det, så kunne du se at ingen av oss er ute i arbeidslivet? Så alle som er ute i arbeidslivet vet altså at dette?

Kanskje du skal slutte å tøffe deg så jævlig?

Jeg har sjekka fakta i motsetning til dere og syns jeg kan med god grunn tøffe meg litt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Utifra det, så kunne du se at ingen av oss er ute i arbeidslivet? Så alle som er ute i arbeidslivet vet altså at dette?

Kanskje du skal slutte å tøffe deg så jævlig?

Jeg har sjekka fakta i motsetning til dere og syns jeg kan med god grunn tøffe meg litt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hadde nok ikke hjulpet TS for det.

Nei, sikkert ikke. Latsabben hadde nok ikke giddet å klippet plenen verken svart eller hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det finnes jo mange der ute med psykiske plager (meg selv inkl.) og som går til behandling for dette. Kan si at mine problemer påvirker meg en del i dagliglivet, og en del ting koster mer enn det burde, men slik er det vel fler enn man tror som har det.

Det jeg lurer på er hvor grensen går på hvor psykisk syk man må være før man blir trygdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, sikkert ikke. Latsabben hadde nok ikke giddet å klippet plenen verken svart eller hvitt.

Er vel heller noe med holdningen til TS å gjøre. Klippet faktisk mine 1,5 mål men plen i går, så vil vel ikke påstå at jeg er latsabb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er vel heller noe med holdningen til TS å gjøre. Klippet faktisk mine 1,5 mål men plen i går, så vil vel ikke påstå at jeg er latsabb.

Du orker å klippe 1,5 mål, men ikke å jobbe???? Hva sier NAV til det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen, Å klippe plenen din er ikke de uføredes ansvar.

Så enkelt er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Nemmen, Å klippe plenen din er ikke de uføredes ansvar.

Så enkelt er det

De klarer tydeligvis å klippe sin egen plen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. Vi lever i 2010 og det har ikke gått opp for folk ennå (enkelte i hvertfall) at man kan være kronisk syk, selvom man ikke er lam og/eller sengeliggende - som ser ut til å være de eneste kriteriene for "å gjøre seg fortjent til uføretrygd" hos enkelte.. Det er jo litt mer kompleks enn som så! Jeg synes det virker fornuftig at uføretrygdede forsøker å leve så normalt som mulig, gå ut, røre på seg, nyte solen og trene hvis de kan, siden det er viktig å holde seg i form så langt man kan for å forebygge forverring av tilstanden. At ts er med på å betale skatt (som oss alle andre) som blant annet brukes til å betale uføretrygd, barnetrygd, sosialtrygd o.s.v, betyr ikke at hun er sjefen til sin uføretrygdede nabo og har krav på å disponere henne i hagen sin etter eget godtbefinnende! Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor hun får idéen fra og at hun blir attpåtil fornærmet og vurderer å ta telefon til NAV pga at den uføretrygdede naboen ikke kan/vil jobbe i hagen hennes, er så frekt at jeg mangler ord!!

Skaff deg et liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De klarer tydeligvis å klippe sin egen plen.

Hva mener du med det da?

At fordi uføretrygdede klarer å klippe sin egen plen så bør de klippe andres plen også?

At fordi uføretrygdede klarer å klippe plenen sin så er de friske nok til å arbeide også?

Begge deler gir like lite mening for meg. Kan du være så snill å utdype hva du mener?

- Lilla -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Hva mener du med det da?

At fordi uføretrygdede klarer å klippe sin egen plen så bør de klippe andres plen også?

At fordi uføretrygdede klarer å klippe plenen sin så er de friske nok til å arbeide også?

Begge deler gir like lite mening for meg. Kan du være så snill å utdype hva du mener?

- Lilla -

Hvis de er så friske at de kan klippe plenen så kan de jammen jobbe også!! Trenger du det nærmere forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er så friske at de kan klippe plenen så kan de jammen jobbe også!! Trenger du det nærmere forklart?

At man kan bruke en halvtime på å klippe plenen 1x i uken, betyr ikke at man kan stå på jobb i 7,5 time 5x i uken. Det må du vel også forstå?! Du bør heller være glad for at du er frisk i stedet for å være misunnelig på at andre ikke kan jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarer tydeligvis å klippe sin egen plen.

Ja, er ikke det flott da?

Hvem skal klippe plenen demmes ellers da mener du?

Skal skattepetalerne kanskje skaffe dem noen gartnere :lur:

Det hadde vært noe..

Er da ikke alle som har en hage heller. En hage er jo for de som kan ha en hage - om de har råd, kan ta seg av den (den må jo pleies). De som ikke kan stelle hagen selv leier en gartner. De som ikke klarer å ha en hage eller en gartner, skaffer seg sikkert heller ikke en hage med det første!

Endret av Aubrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dyr, da. Er jo mye snakk om at dyr/male/tegne/frisk luft/natur hjelper mot psykiske sykdommer. Slike ting koster da både penger og krefter. Nei, dette kommer du ikke langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...