Gå til innhold

Mage i uke 8-9?


Rakel

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har fått synlig kul så tidlig?

Jeg har ganske så synlig kul på magen nå. Folk på jobben som ikke vet jeg er gravid har sagt at "Ja, kan se at du har fått mage" når jeg har klaget på vektøkning i forbindelse med røykeslutt. ;)

Jeg vil vente så lenge som mulig med å si ifra på jobben, men det ser ikke ut som det blir mulig.

Mulig jeg er lenger på vei. Men håper for guds skyld ikke det er tvillinger. :hår:

Mange synes det er kjekt, men jeg har barn fra før av og er snart en sliten 40-åring. he,he.. :)

Hvordan står det til med dere andre September/oktober mødre? Viser det noe?

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen var jeg plaget av forstoppelse og masse luft :sjenert:, og da måtte jeg ha øverste knappen åpen på alle olabuksene mine. I uke 6-7 begynte kvalmen, og en "bivirkning" er at jeg er blitt løs i magen og dermed forsvant den "stinne" følelsen.

Magestørrelsen er som før graviditeten om morgenen (etter dobesøket, sorry detaljer ;) ), men kan være ganske stor om kvelden. En jeg kjenner fikk forresten mage i uke 6 (sannsynligvis av de førstnevnte grunnene.)

Kvinner som har født før får ofte mage tidligere enn førstegangsfødende, har jeg hørt.

Så...det er nok ikke så uvanlig, er det jeg prøver å si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :)

Jeg har fått skikkelig "gravidmage" nå både morgen og kveld, men den er hardere om kvelden. (Har normalt sett flat mage, så jeg merker det godt nå)

Drømte at jeg passet på tvillinger i natt. To jenter, hvor den ene het Emily. :sjokk:

Men Egentlig så lurer jeg på om jeg er lenger på vei... Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Madden

Ingen mage her enda, iallefall ikke annet enn den jeg har spist på meg selv!! :ler:

Men så er jeg førstegangsfødende, og ikke lenger enn strax 11 uker på vei...

Er utrolig stinn i magen, og veldig oppblåst, spesielt kveldene, så jeg har faktisk allerede begynt å bruke mammabukser/bukser med litt elastisk linning. Det er selvsagt et spørsmål om komfort mer enn en nødvendighet for min del! ;)

Mange som får mage veldig tidlig med nr.2 og 3 osv...En venninne av meg hadde skikkelig gravidmage med nr 2 da hun var ca 9 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Lilleulv

Jeg er 7 uker på vei, og har mage! Hvorfor?? folk må jo se det på meg og, så føler meg litt flau når jeg sier hvor langt jeg er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente
Jeg er 7 uker på vei, og har mage! Hvorfor?? folk må jo se det på meg og, så føler meg litt flau når jeg sier hvor langt jeg er på vei...

Jeg har også mage, og føler at alle ser det på meg hele tiden.

Med prinsen fikk jeg ikke mage før i uke 15-16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Er det sånn at dersom man får tidlig mage så venter man jente? ;) *prøver å gjette seg til hva som er i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Det vet jeg ikke, jeg haddde jo gutt sist gang, så kanskje. Men jeg tviler egentlig på at de tingene har noe å si.

Har du prøvd kinesisk fødselskart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Det vet jeg ikke, jeg haddde jo gutt sist gang, så kanskje. Men jeg tviler egentlig på at de tingene har noe å si.

Har du prøvd kinesisk fødselskart?

ja i følge fødselskartet skal jeg få jente... :) jeg tror kanskje litt jeg får jente jeg, men er jammen ikke sikker. jeg har fått litt kviser, er litt kvalm og veldig trøtt. samtidig har jeg fått ganske følsom luktesans og synes spes kjøttmat lukter jævlig. blir kvalm bare ved tanken. er ikke det sånne jente-symptomer da? :)

men i fjor var det jo gutteår, kanskje 2008 blir jenteår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
ja i følge fødselskartet skal jeg få jente... :) jeg tror kanskje litt jeg får jente jeg, men er jammen ikke sikker. jeg har fått litt kviser, er litt kvalm og veldig trøtt. samtidig har jeg fått ganske følsom luktesans og synes spes kjøttmat lukter jævlig. blir kvalm bare ved tanken. er ikke det sånne jente-symptomer da? :)

men i fjor var det jo gutteår, kanskje 2008 blir jenteår?

I følge kartet får jeg også jente, huden min har blitt mer uren enn hva den var før, jeg er ikke halvparten så kvalm som med prinsen, men jeg er veldig trøtt. Og jeg også syns at mat lukter rart, er glad jeg ikke begynte å jobbe på big-bite! Og, joda jeg har også hørt at det er jentesymptomer og begynner å tro mer og mer at jeg skal ha jente denne gang.

Selv om det egentlig hadde vært greiest med gutt, der har vi alt klart tilogmed navn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg venter nr 2, og er kjempe oppblåst i magen. Buksene mine strammer, og alle klær føles trange. Jeg hater å se potetgull-tykk ut, og gleder meg til den skikkelige gravid magen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har mage fra før jeg.. men den ble tidlig oppblåst når jeg ble gravid... så magen bula skikkelig ut liksom. Nå er den konstant hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Har mage fra før jeg.. men den ble tidlig oppblåst når jeg ble gravid... så magen bula skikkelig ut liksom. Nå er den konstant hard.

Jeg er i uke 6 nå, og mærker helt tydelig en liten hard kul på magen :) Jeg er veldig slank, med flat mage, så det ble tidlig synlig for meg og min kjære.

Er også veldig mye oppblåst :fnise:

En venninne av meg merket ikke magen før i uke 18.. Så det varierer enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Er bare i uke 5 og føler at magen begynner å få en liten hard kul, kansje jeg er bare litt oppblåst? Har vært gravid før men mista tidlig begge gangene. er redd for å miste denne gang og =( har sterke krampe/ mensesmerter når jeg beveger meg, er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det sånn at dersom man får tidlig mage så venter man jente? ;) *prøver å gjette seg til hva som er i magen*

Jeg har lært omvendt. Tidlig mage er guttetegn.

Hva er det kinesike kartet? Morsomt å prøve ut, siden jeg snart får vite hva det er uansett :rodmer:

Ellers føler jeg at jeg fikk mage tidlig. Det var jo 99% pga luft og "omplassering" i magen min, men jeg så stor forskjell på meg selv allerede fra uke 7. Andre så bare at jeg plutselig så utrent ut over magen, men nå da jeg er i uke 18 synes den godt. Bruker forstatt mange av mine vanlige bukser siden de er lave i livet, men utpå ettermiddagen må jeg som regel ta en strikk :fnise: Så tydelig at jeg fortsatt er veldig oppblåst på ettermiddagen, men jeg har tydelig mage hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...