Gå til innhold

Når eksmann ikke vil samarbeide/ha kontakt; 10 år etter brudd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, det er over 10 år siden vi gikk fra hverandre. Han tror fremdeles det er kun pga en annen mann, og hadde det ikke vært for han hadde vi vært sammen enda. Det er ikke tilfelle, vi slet i mange år, mye pga hans fravær hjemme og like mye pga ufin oppførsel mot meg og barna, samt hans psykiske problem. Jeg møtte den nye mannen 6 mnd etter jeg fylte ut separasjonspapir og hadde flyttet.

Det første året var veldig opp og ned, og jeg forsøkte virkelig å få i stand et samarbeid ut fra hans ønsker og krav. Jeg har nok gjort mine feil, og sikkert skapt problem for han ved ikke alltid jenke meg etter hans krav, men har bedt om unnskyldning og spurt gjentatte ganger om vi kan legge alt bak oss og forsøke om ikke å begrave stridsøksen, men i alle fall oppføre oss sivilisert. Uten at noe har hjelpt, så tilstanden er sånn at de 5-6 siste årene hilser han ikke, svarer ikke på melding eller Mail. Vi har gjennomført konfirmasjon uten at han bidro med noe, uten at han snakket eller hilste på noen i min familie.

Nå skal eldstemann ha barn, og våre barn har forsøkt å snakke med min eksmann uten at det hjelper. Og vi ser på gru på alle merkedager som kommer med babyen, og med en sur eksmann som forsurer stemningen.

Barna våre har vel bare godtatt at han er sånn og at ingenting hjelper, men jeg er så lei meg for at situasjonen er sånn...

Tro meg, jeg kunne både anmeldt han og gjorde mye, men har hele veien knegått han for barnas skyld, og ønsket hele veien å legge ting bak oss for barna. De rundt oss vet hvordan han er også familien hans, jeg vet at flere har prøvd å snakke med han om det, men det virker som om sinne, bitterhet og hatet overskygger alt.

Noen som har vært bort i det samme, og som kanskje har noen uprøvde råd?

Anonymous poster hash: f9c0f...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har klart og ruge på sinne og bitterhet i hele ti år, er jeg redd det ikke er så mye håp om å forandre på han. Det er grodd fast, og han er åpenbart fast bestemt på å gjøre livet ditt surt. Selv om det måtte gå på bekostning av hans egne barn.

Stakkarslig fyr. Tipper du er glad for å være kvitt han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kanskje ikke så mange råd å gi deg - det virker som du har prøvd det meste og selvsagt vet du at du ikke kan forandre et annet menneske, uansett hvor mye du vil. Det virker som mannen har blitt sittende fast i bitterhet etter bruddet og jeg tror ikke han kommer ut av det sporet uten profesjonell hjelp. Det er lite dere kan gjøre når han ikke selv klarer å desentrere såpass at han ser hva dette gjør med en familie.

Hans verdensbilde er nok helt ulikt det bildet dere har og der har han dessverre blitt sittende fast. Jeg har ingen bedre råd enn å si at dere bare må leve med dette - med mindre mannen skulle gå på en krise der han blir nødt til å begynne å nøste opp i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi blaffen, og ikke prøve noe mer. Hvis eldstemann skal ha barn, er det eldstemanns sak om han ber faren, om faren er sur og forsurer stemningen, og hvordan deres samarbeid og forhold skal håndteres. Det er ikke din sak. Ødelegger han, kan de bare la være å be ham, hvis det er det de vil. Og du kan la være å komme på arrangementer der du vet han er tilstede, hvis det er det du vil. Ingen grunn til felles juleselskaper og bursdagsfeiringer etter 10 år.



Anonymous poster hash: 8251a...bbf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...