Gå til innhold

Barnas bestemor tar aldri kontakt på mine uker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min x har 2 barn. Og vi gikk fra hverandre for 3 år siden. Etter dette føler jeg at x svigermor har tatt avstand fra meg. Jeg har flere ganger sagt at døren min alltid er åpen for henne. Og at hun må mer enn gjerne komme på besøk o.l

Men på disse 3 årene har hun kanskje tatt kontakt 3 ganger på eget initiativ.

Jeg har ikke noe familie i nærheten. Og hadde syntes det hadde vært hyggelig om hun tok initiativ til å treffe barna.

Hun har vist ungene flere ganger om uken når de er hos far.

Jeg har måtte spurt henne om barnevakt de gangene jeg har hatt kurs på jobb eller foreldremøter. Og hun har jo stilt opp.

Men skulle ønske hun tilbydde seg litt oftere. For jeg syns det er litt kjipt at de gangene JEG tar kontakt er det fordi jeg trenger hjelp av henne.

Min mor har fortsatt ett utmerket forhold til sine x svigerforeldre (min farmor og farfar) selv om det er lagt over 20år siden mine foreldre ble skilt.

Føler jeg ikke burde legge så mye i det, men har fått kommentarer på dette fra venner/familie at slikt er merkelig.

Anonymous poster hash: ffcb0...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt naturlig at du bryter med svigerfamilien når du skilles, og ville i grunnen synes det var veldig merkelig hvis en eks-svigermor drev og tok kontakt med en eks-svigerdatter.

Endret av Gjesten
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt naturlig. Ønsker du å opprettholde kontakten med henne så inviter henne på besøk, uten at du trenger hjelp til noe.



Anonymous poster hash: 91943...011
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun passer barna flere ganger i uken når de er hos far, så trenger hun kanskje en liten pause når de er hos deg.

Anonymous poster hash: 7b922...419

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke dette høres rart ut? Hun er jo helt tydelig opptatt av barnebarna sine og flink til å være deltagende i livene deres hvis hun ser de flere ganger i uken når de er hos faren sin - og som du sier; passer de når du trenger det og. Kanskje hun tenker at når det er din uke vil du ha barna mest mulig, og at når de er hos far utnytter hun heller tiden litt ekstra da i et forsøk på å ta hensyn til hva hun tror du ønsker? :) Hvordan var hun da du og barnefar var sammen f.eks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klaveret

Sånn var min x-svigermor også og jeg tror det er naturlig at det blir slik. Men jeg skjønner at du synes det er leit, det gjorde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres mest vanlig ut sånn dere har det nå. Husk at når du legger frem noe for venninner vil de som oftest nikke og være enige om du legger føringer for hva du syns. Det er sånn vi jenter er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du kontakt med henne når du ikke har barna da? Hun får jo nok av kontakt med barna når de er hos sønnen hennes. Ellers virker det jo som om du bare er ute etter barnevakt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nå hende hun føler hun havner i en vanskelig situasjon når hun kontakter deg. Du og hennes sønn har faktisk gått fra hverandre. Og hun følger opp barnebarna sine, når de er hos sønnen hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhode ikke ute etter noe barnevakt! Jeg har greid meg alene i disse 3 årene uten problemer (til tross for 40 i feber, omganssyke osv).

Jeg er oppvoks med ett helt syns på dette og vet at det ikke er normalt blandt de fleste.

Min far besøker min mormor ett par ganger i året. Og mamma besøker min farmor og farfar. Dette har vært verdens mest naturlige ting for familien min. Og det er utrolig koslig synes jeg.

Jeg og min x har ett godt samarbeid og ett bra vennskap. Så lenge vi begge er single så har vi vært på ferie sammen med barna. Og gjort ting sammen.

Ts

Anonymous poster hash: ffcb0...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig at du bryter med svigerfamilien når du skilles, og ville i grunnen synes det var veldig merkelig hvis en eks-svigermor drev og tok kontakt med en eks-svigerdatter.

Enig med dette. Selvom det er hyggelig med avlasting for deg er det rart om man skal ha et tett forhold til eks-svigerfamilen lenge etter bruddet.

Anonymous poster hash: ad7b5...2ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt sært ut at du forventer at ekssvigermor skal kontakte deg når du har barna... Det er det din familie burde gjøre.

Jeg får innimellom tlf fra familiemedlemmer av eksen, men da er det fordi de bor langt unna og tilfeldigvis er i området for å besøke den eldre generasjonen i "min" uke.



Anonymous poster hash: a4e93...4b2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overhode ikke ute etter noe barnevakt!

Anonymous poster hash: ffcb0...d7f

Det virker nå litt slik, når du sier at du har måttet be henne om barnevakt, og deretter at du ønsker hun hadde tilbydd seg mer. Synes det høres ut som hun har nær kontakt med barnebarna, og da treffer hun og hjelper i tillegg sønnen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Skjønner godt at hun ikke gjør det. :) Du sier at hun har tatt initiativ tre ganger, hvor mange ganger har du tatt initiativ til besøk? (Besøk altså, ikke barnevakt ).

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe unaturlig egentlig, at eks-svigermor ikke tar kontakt med deg.

Jeg har heller ikke kontakt med min eks-svigermor, ikke annet enn at vi møtes i felles bursdagsfeiringer til barnet. Men hun har jo fortsatt god kontakt med barnebarnet når barnet er hos far. Faren til barnet er gift og har fått flere barn, så tror ikke det ville vært ok for fars nye kone om eks-svigermor hadde vært mye sammen med meg heller.

Synes heller ikke jeg kan forvente å ha samme kontakten med henne som da jeg var sammen med sønnen, ei heller at hun skal stille som barnevakt i mine uker (nå er barnet så gammelt at hun trenger ikke barnevakt lengre, men tenker på da hun var mindre).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt naturlig at du bryter med svigerfamilien når du skilles, og ville i grunnen synes det var veldig merkelig hvis en eks-svigermor drev og tok kontakt med en eks-svigerdatter.

Jeg er uenig i dette, men tenker samtidlig at dette avhenger litt av hvor mye ungene er hos faren sin og hvor ofte hun treffer dem da. Jeg har god kontakt med min eks-svigermor, men det er fordi barnet mitt er bare hos faren sin annenhver helg. Så derfor sender jeg ofte bilder på sms, barnet mitt bruker min tlf til å ringe farmor/farfar osv. Hadde han vært annenhver uke hos faren sin hadde jeg nok helt sikkert tenkt at han i større grad tok seg av den biten.

Jeg er veldig glad i mine eks-svigerforeldre, men jeg synes likevel det er helt naturlig at den "personlige" kontakten mellom oss opphører. De har ny svigerdatter og jeg har nye svigerforeldre. Men når de er i byen, inviterer vi dem hjem på middag dersom det er en helg barnet er hos meg. Jeg hadde ikke gjort det for min egen skyld liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det helt naturlig å bryte med svigerfamilien da jeg og min mann skilte lag. Jeg har hans søsken på facebook og kan kommentere noe en sjelden gang, men det er det. Min eksmann har litt mer kontakt med min mor, men kun ved å sende julekort og sikkert en kommentar på facebook av og til. Eksen til min nåværende samboer har fullstendig overtatt min samboers familie og hun vet alt om mine svigerforeldre før vi (min samboer) gjør det. Det er blitt sånn at det er hun som er familie der og ikke vi.

TS; sats heller på kontakt med din egen familie. Kanskje foreldrene dine var gift i veldig mange år før de skilte lag? (snakker da om 30-40 år) Men det beste for alle parter er at man trekker seg ut når man skiller lag. Svigermoren din (eks) har jo kontakt med ungene når de er hos din eks og det holder nok i massevis.



Anonymous poster hash: e3b61...f15
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at hun ikke gjør det. :) Du sier at hun har tatt initiativ tre ganger, hvor mange ganger har du tatt initiativ til besøk? (Besøk altså, ikke barnevakt ).

Dette ønsker jeg svar på også ☺

Anonymous poster hash: 6500f...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i dette, men tenker samtidlig at dette avhenger litt av hvor mye ungene er hos faren sin og hvor ofte hun treffer dem da. Jeg har god kontakt med min eks-svigermor, men det er fordi barnet mitt er bare hos faren sin annenhver helg.

Jeg gikk ut fra at TS har 50/50-deling, siden hun snakket om "uken de er hos far".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...