Gå til innhold

Verdi av konfirmasjonsgave til eget barn og partners barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har et barn som konfirmeres snart. Tenåringen ønsker seg bare penger. Vi har et avstandsforhold, og er alle 3 sammen en helg kanskje 1 gang i måneden i snitt den siste tiden, sjeldnere i starten for ca 3 år siden. Vi har et godt forhold når vi er sammen, men har ikke kontakt utenom samvær, så jeg er ca midt mellom familie og perifer. I min familie er gaver på et ganske avslappet nivå, hans gave til barnet til jul koster 10 ganger mer enn mine foreldre har gitt meg, og ang morens side av familien vet jeg ikke. Så jeg føler det ikke er noen normer å gå etter her. Jeg har god økonomi. Hva synes dere, eller har erfaring med i lignende familieforhold?

Anonymous poster hash: 79d96...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det naturlige hadde vært at far skriver "fra pappa og xx", jeg?

Eventuelt ville keg kjøpt en fysisk gave ved siden av, noe du ved konfirmanten vil like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det slik at vi kun kjøper gaver til "våre" barn, men skriver navnene til begge på presangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke han kjøpe gave som du også er med på? Dere er jo kjærester.



Anonymous poster hash: 9b506...c18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleisegave med far har ikke vært et alternativ, den er et samarbeidsprosjekt mellom far og mor. Så jeg lurer fortsatt på hva som er vanlig for konfirmasjonsgaver?

Anonymous poster hash: 79d96...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleisegave med far har ikke vært et alternativ, den er et samarbeidsprosjekt mellom far og mor. Så jeg lurer fortsatt på hva som er vanlig for konfirmasjonsgaver?

Anonymous poster hash: 79d96...d22

I samme situasjon som deg og ga 500. Vet ikke hva som er vanlig

Anonymous poster hash: f9435...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en familie med mine og dine barn. Det er ikke konfirmasjon her enda,men sønnen til samboeren min konfirmeres om 4år.

Så da starter dette temaet hos også. 3år etter konfirmeres datteren hans,og mitt barn året etter der.

Jeg aner ikke hva som er "vanlig". Da jeg mistet mammaen min i fjor sommer av kreft arvet jeg penger,og ønsker og gi til datteren min. Startkapital til leilighet.

Anonymous poster hash: 125a2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...