Gå til innhold

Mor som svikter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er stemor til fire stebarn der mor alltid svikter. Dei to eldste er nå hos sin mor fra tors til søn hver 2 uke. Da dei ikke orker å vere der hver andre uke som egentlig er samversavtalen mellom foreldrene. Å dei har da ikke lyst til å vere der da heller vill egentlig vert her da også. Dei to minste har også begynnt å klage å vil heller vere mere hos oss. Tingen er at mor aldri orker å ta med ungene ut på noe / finne på noe med barna. Men heller prioritere seg selv. Tar aldri med barna på feri. Men reiser selv til syden mange ganger i åre. Noe barna reagere på. Når dei er hos sin mor i helgene får hun barnepike til dei. For så å feste og hygge seg selv i steden for å vere med barna. Far og jeg ønsker nå å ha alle barna på fulltid. Så får hun ha dei hver 2 helg i steden for. Noen som vet hvordan vi går fram for at far skal få fult foreldreansvar? For dette er en uholdelig situasjon for barna. Når dei blir skuffa helg på helg.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv enten nynorsk eller bokmål!

Dette er uleselig, så prøv en gang til!

Husk avsnitt.

Anonymous poster hash: 37e62...c62

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv enten nynorsk eller bokmål!

Dette er uleselig, så prøv en gang til!

Husk avsnitt.

Anonymous poster hash: 37e62...c62

Hvis du virkelig ikke klarte å lese dette er det grunn til bekymring for deg....

Ts: Høres vondt ut, håper det ordner seg. Mor vil ikke gå med på fullt foreldreansvar til far da?

Anonymous poster hash: 190f9...f7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med mor, hør om hun er villig til å endre avtalen. Hvis dere har økonomi til det kan dere tilby dere å avstå fra barnebidrag hvis det er en faktor som gjør at hun vil ha samvær.

Forøvrig synes jeg ikke det er nødvendig å legge opp til spennende aktiviteter hver helg, verken for dere eller henne. Rolige hjemmehelger kan være godt for både voksne og barn. (Antakelig er det mer "i veien" når barna ikke ønsker å være der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun vil ikke gi far full foreldrerett for da mister hun penger hun får fra NAV. Hun er arbeidsløs å har ikke jobbet siden hun fekk første barne for snart 14 år siden. Det er far som har forsørget familien til han fikk nok av henne og oppførselen hennes. Å tok ut seperasjon.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hun vil ikke gi far full foreldrerett for da mister hun penger hun får fra NAV. Hun er arbeidsløs å har ikke jobbet siden hun fekk første barne for snart 14 år siden. Det er far som har forsørget familien til han fikk nok av henne og oppførselen hennes. Å tok ut seperasjon.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Da blir det vel rettssak da? Kontakt advokat.

Anonymous poster hash: b59d0...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener heller ikke at de trenger å vere aktivitet hver helg. Er ikke det her heller. Men vi er sammen med barna. Å tar dei med på sommerferier, vinterferie, høstferie. Hun lover at dei skal reise hit og dit men det blir aldri noe av. Spurte henne også når hun tenkte å ha barna i sommerferien. Det viste hun ikke.skulle ikke ut på noe sa hun. Vi ønsker å planlegge sommeren da vi jobber 100% begge to å må ha fri en av oss når barna har ferie. Noe hun ikke har forståelse for. Vi tar med barna to uker til syden i sommer og håpet hun ville tilbringe litt tid med barna når vi kommer hjemm. Men virker ikke som hun er interisert.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv enten nynorsk eller bokmål!

Dette er uleselig, så prøv en gang til!

Husk avsnitt.Anonymous poster hash: 37e62...c62

Jeg klarte fint å lese dette - til tross for at jeg ikke engang er norsk.. Tror snarere det er dine leseferdigheter du bør stille spørsmål til her..

Anonymous poster hash: 94646...4bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun vil ikke gi far full foreldrerett for da mister hun penger hun får fra NAV. Hun er arbeidsløs å har ikke jobbet siden hun fekk første barne for snart 14 år siden. Det er far som har forsørget familien til han fikk nok av henne og oppførselen hennes. Å tok ut seperasjon.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Da må dere gå til retten, men da kommer jo problemstillingen ift barna..

Anonymous poster hash: 10068...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv på familiekontoret først. Det beste hadde vært om hun kunne få litt hjelp til å være en god mor. Kanskje få litt hjelp lagt tilrette så hun klarer å være mor når hun har de og kan gjøre sine greier når hun ikke har dem?

Jeg syntes det ligger "sjalusi" mellom linjene her. Du presiserer veldig hvor vellykket dere er, mtp jobber og ferier osv, og hvor udugelig hun er mtp ikke har jobbet på 14 år og hvor forferdelig hun var da hun og faren enda var sammen.

Sorry, men jeg kjøper ikke alt dette. Det høres ikke ut som det egentlig er barna du bekymrer deg over. Og hvis det er det, vet du at barna trenger moren sin og da er det bedre om dere hjelper henne enn konstant å rakke ned på henne.

Dessuten er det ofte sånn at barna vil være der de er når de er der, kanskje de ikke vil til dere når de er hos moren? De skal omstille seg de også.

Tenk på ungene, ikke på du er så forbaska mye bedre enn moren deres!



Anonymous poster hash: bbebf...4e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner dei trenger moren sin. Å det har jeg sagt til barna også at dei må holde kontakt med sin mor og prøve å vere der 2 hver helg. For de kan dei komme til å angre på vis dei mister kontakten helt med sin mor.

jeg selv hadde litte kontakt med min far når jeg var barn. Å har ikke så mye kontakt nå heller. Dette er noe jeg synes er synd og vondt. Å vil ikke at mine stebarn skal få den følelsen når dei blir eldre.

Har ikke sagt vi er så gjevelig perfekte. Men vi jobber fult begge to og tar med barna på ferie. Å finner på ting med barna av og til.

sier heller ikke at hun må finne på dyre ting med barna men gjøre ting sammen med dei og ha litt kvalitetstid når hun har dei. Ikke bare få barnepike å reise borte å gjøre sine ting når dei er der.

Vi har oxo hjelpt henne med jobb, men da går det ei stund å så blir hun sjuk/ sjukmeldt.

Jeg skulle virkelig ønsket at dei hadde fått ting til å fungere når dei er hos mor. Å kosa seg der.

I steden får vi tlf og mld om dei kan få komme hit igjenn.

Jeg har også to barn fra før og ser hvor godt de fungere med 2 hver uke hos mor og far der.

Så skulle gjerne sett at stebarna mine hadde de slik som dei.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv enten nynorsk eller bokmål!

Dette er uleselig, så prøv en gang til!

Husk avsnitt.

Anonymous poster hash: 37e62...c62

Klarer du virkelig ikke lese og forstå hva ts skriver? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt: Hvis mor har barna tors-søn annenhver uke, så er jo det det samme som annenhver helg, bortsett fra at helgen er litt lang? Så hva er egentlig forskjellen på hvordan det er nå og hvordan dere vil ha det? Det med fullt foreldreansvar høres drastisk ut, men dere kan jo forsøke å endre det til at barna er der annenhver helg som du sier. Eventuelt kan de kanskje være sammen med henne en kveld i uken og en helg i måneden. Jeg skjønner jo godt at barna blir skuffet når helgen er kjip.

Jeg leser også litt "flink og forbilledlig" stemor mellom linjene. En som gjør og sier alt det riktige, også det å oppfordre til god kontakt mellom mor og barn. Det høres ut som om mor kan ha en depresjon eller noe. Mor minner meg nemlig litt om min egen mor som ikke var spesielt arbeidsdyktig og ofte brukte tiden og pengene på andre ting enn oss. Som barn oppfattet vi det sånn at det var mye mer stas å være med far og stemor. De var et par, så vi fikk følelsen av å være ordentlig familie igjen. De hadde også mye bedre råd og tok oss med på artige ferier og aktiviteter. Først i senere tid har jeg skjønt at moren min hadde problemer som hun aldri fikk hjelp til.



Anonymous poster hash: 99bd5...7b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samværsavtalen skal mor og far egentlig ha barna 50/50. Nå er to av barna hos sin mor tors - søn 2 hver helg etter barnas ønske. Men dei to minste vil også vere her mere men dei vil ikke mor gi slipp. Mye pga av pengene virker det litt som. For det er skjelden dei er der hele den uka dei skal vere der. Veldig ofte barnepike i helgene da fra formiddagen lørdag til søndag ettermiddag. Å hender ofte dei kommer hjem hit en dag før. Ved ferier er det helst to tre dager før dei skal. Hun holder veldig hardt på om det er hennes uke eller ikke. Så når vi reiser på sommerferier går det fort tre uker før hun har dei at. Å da er de veldig viktig at dei skal hit at når de blir helg vis de er hennes fri helg. Skjønner de bare ikke. Jeg ville helst hatt barna mine hele tiden.så kan jeg ha dei noen dager ekstra vis dei har vert lenge hos sin far pga ferie så har jeg de.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun vil ikke gi far full foreldrerett for da mister hun penger hun får fra NAV. Hun er arbeidsløs å har ikke jobbet siden hun fekk første barne for snart 14 år siden. Det er far som har forsørget familien til han fikk nok av henne og oppførselen hennes. Å tok ut seperasjon.

Anonymous poster hash: 7a431...3c2

Hva slags penger da?

Anonymous poster hash: cd5f9...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...