Gå til innhold

Ta med barn på babyshower


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bedt i en babyshower og vil gjerne ta med ettåringen min. Men vet ikke om det er normalt eller ei. Vil nødig være den eneste med barn der, og om jeg spør er jeg ganske sikker på at jeg får ja selv om ingen andre skal.

Anonymous poster hash: 45f08...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så kjent med babyshower, men tenker at det må vel være naturlig å kunne ha med ettåringen sin på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt i min omgangskrets i alle fall. Dette er tross alt en fest for å feire en kommende baby, så helt naturlig at det er barn der. Babyshower er jo også vanligvis midt på dagen og uten alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg ville tenkt at et babyshower er en fest for den kommende moren, og at en ettåring vil ta mye av oppmerksomheten fra hovedpersonen. Det er ikke et barselsgruppemøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke barn, men et babyshower er for å feire en barn som kommer. Da er det vel naturlig at man kan ta med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe imot at en av mine venner tok med barnet sitt iallefall :) Søsteren min skulle egentlig ta med begge to (10 mnd ), men de ble hjemme med far istedet. Jeg hadde i hvert fall ikke følt at barn(a) ville "stjelt" oppmerksomheten fra meg, herlighet det får da være måte på :fnise: Og så svær som jeg er så får jeg nok av oppmerksomheten likevel :P



Anonymous poster hash: a1375...fed
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, syns man kan ha en venninnekveld uten at barn skal være med.

Anonymous poster hash: db3fa...d08

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg har vært i er uten barn, så sant ikke det er snakk om små som ennå ammes f.eks.

Skal være en venninnekveld med fokus på den gravide, så ser ikke helt for meg at det er noe for barn. Men alle lager det vell forskjellig :)

Anonymous poster hash: 52ac0...a33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å ta med barn. Vi har hatt babyer og små barn i nesten alle babyshower jeg har vært med på.

Anonymous poster hash: 61a8e...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing her nå. Vet det var en tråd om dette for ikke lenge siden.

Hvorfor skal alle mødre absolutt ha med barna over alt? Nå tenker jeg på de som har begge foreldre og evt besteforeldre eller annen mulighet for barnepass. I min venninnegjeng er det et flere som har fått barn. Når det er snakk om å møtes så er det alltid den samme jenta som MÅ ha med barnet. Mens far sitter hjemme og har "barnefri". Er det virkelig så vanskelig å være uten barnet i 2-3 timer en kveld? Og nei, barnet ammes ikke lenger. Må presisere at de treffene er noe som skjer 1-3 ganger i året, og da gjerne i forbindelse med babyshower. Ofte sier den samme jenta nei til å møtes også, for barnet skal legge seg kl. 19.00. Barnet har da en far som kan legge han?

Jeg har selv barn, og barnet har heldigvis en far som mer enn gjerne vil ha alenetid med barnet mens jeg en sjelden gang er ute med venninner. Verken far eller datter har hatt problemer med at far legger. Skulle nesten tro at mødrene gjør alt med barnet selv om far også er hjemme. Vel, jeg møter i hvertfall opp på babyshower uten barn og uten dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: db3fa...d08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing her nå. Vet det var en tråd om dette for ikke lenge siden

Anonymous poster hash: db3fa...d08

Liten avsporing...? Lag ny tråd, eller skriv i den du henviser til.

Anonymous poster hash: b9bdc...e03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg ettåringen jeg, og det gikk fint. Så fikk fireåringen litt alenetid med pappan sin, med is og tur til svømmehall.

Ts

Anonymous poster hash: 45f08...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing...? Lag ny tråd, eller skriv i den du henviser til. Anonymous poster hash: b9bdc...e03

Det er frivillig å kommentere på det jeg skrev vet du. Nå handlet dette om barn på babyshower, noe min venninne også gjør, derfor kommenterte jeg her.

Anonymous poster hash: db3fa...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tenkt at et babyshower er en fest for den kommende moren, og at en ettåring vil ta mye av oppmerksomheten fra hovedpersonen. Det er ikke et barselsgruppemøte.

Man kan da umulig være så selvopptatt at man har noe imot å dele oppmerksomheten med et lite barn, når selve festen er for å feire et barn som skal komme ;)

Endret av Harlekin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Man kan da umulig være så selvopptatt at man har noe imot å dele oppmerksomheten med et lite barn, når selve festen er for å feire et barn som skal komme ;)

Jeg ser på det på samme måte som AB i innlegg #8, som en venninnekveld, og tenker at selv om selskapet handler om at hun skal få en baby, så trenger man ikke ta med et barn for at hun skal forstå poenget.

For å komme med en flåsete kommentar: man tar ikke med mannen sin i en venninnes utdrikningslag, vel? Siden den festen handler om en vordende kone, må det jo være kjekt å ha med en ekte ektemann, lissom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det på samme måte som AB i innlegg #8, som en venninnekveld, og tenker at selv om selskapet handler om at hun skal få en baby, så trenger man ikke ta med et barn for at hun skal forstå poenget.

For å komme med en flåsete kommentar: man tar ikke med mannen sin i en venninnes utdrikningslag, vel? Siden den festen handler om en vordende kone, må det jo være kjekt å ha med en ekte ektemann, lissom ;)

Ja, det var litt flåsete ;) Det er en viss forskjell på en voksen mann som ikke er invitert i utdrikningslag, og en baby som er med moren sin.

Det er ikke snakk om at noen skal ta med babyen sin for at den kommende moren "skal forstå poenget", men at mange små fortsatt er ganske avhengige av moren sin, i tillegg til at det ikke alltid er så lett å skaffe barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært invitert på EN babyshower i mitt liv, og det var da babyen min var 2 måneder og fortsatt ble fullammet. Det ble masse styr da jeg spurte om å få ta henne med, fordi hun - ja nettopp- "stjal oppmerksomheten". Endte med at jeg ikke fikk til å komme pga dette.

Anonymous poster hash: 28636...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hvor lett det er å få barnevakt, og også i forhold til situasjonen på hjemmebane. Hos oss har vi flere barn og deler oss som regel i helgene for å få tid til alt, så det er ikke alltid slik at "pappa kan passe på barnet, herregud liksom".

Jeg tenker som så at en babyshower må være den settingen hvor det faktisk er greit å ha med småbarn. Særlig hvis det foregår på dagtid. I forhold til venninnekvelder, utdrikningslag og slike ting, der det ville vært helt feil å ta med en ettåring, tenker jeg i hvert fall at et lite barn burde være velkommen, temaet tatt i betraktning.

Men jeg lar jo gjerne være å komme hvis det forstyrrer, for all del. Men noen barnevakt skaffer jeg ikke hvis pappaen ikke kan. Barnevakt er reservert kveldsmøter og obligatoriske ting man er nødt til å møte på. Andre har det sikkert annerledes, men slik er det her.



Anonymous poster hash: 580ea...3d2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært invitert på EN babyshower i mitt liv, og det var da babyen min var 2 måneder og fortsatt ble fullammet. Det ble masse styr da jeg spurte om å få ta henne med, fordi hun - ja nettopp- "stjal oppmerksomheten". Endte med at jeg ikke fikk til å komme pga dette.

Anonymous poster hash: 28636...93f

Helt utrolig at voksne folk kan reagere på dette. Snakk om selvopptatthet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frivillig å kommentere på det jeg skrev vet du. Nå handlet dette om barn på babyshower, noe min venninne også gjør, derfor kommenterte jeg her.

Anonymous poster hash: db3fa...d08

Du sporer fortsatt av, lag din egen tråd.

Anonymous poster hash: 861cc...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...